Pregled po CROSBI profilu: Ana Čuić Tanković (CROSBI Profil: 32103, MBZ: 343916, ORCID: 0000-0002-4383-684X)
-
1.Čuić Tanković, Ana; Bilić, Ivana; Nekić, AnaSoft skills, communication skills and hard skills influencing the motivation and satisfaction of women entrepreneurs // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 74 (2023), 4; 537-556 doi:10.32910/ep.74.4.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
2.Cerin, Antonela; Perišić Prodan, Marina; Čuić Tanković, AnaDeterminants of consumer intention to purchase organic products // Conference Proceedings of the 10th International Scientific Conference „Finance, Economics and Tourism – FET 2022“ / Družić, Gordan ; Benazić, Dragan ; Učkar, Dean ; Afrić Rakitovac, Kristina ; Basarac Sertić, Martina (ur.).
Pula: Juraj Dobrila University of Pula ; Croatian Academy of Sciences and Arts, 2023. str. 403-419 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
3.Čuić Tanković, Ana; Vitezić, Vanja; Kraljić, ValentinaEmployee communication and soft skills influencing tourists’ satisfaction // European journal of tourism research, 34 (2023), 3410, 19 doi:10.54055/ejtr.v34i.2967 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
4.Čuić Tanković, Ana; Perišić Prodan, Marina; Miličević, AndreaPercepcija posjetitelja integrirane marketinške komunikacije Parka prirode Velebit // Zbornik radova - Edukacija kao ključni faktor održivog i odgovornog razvoja ruralnog područja / Jurakić, Marko ; Barišić, Petra ; Požega, Željko ; Penezić, Nenad ; Koščak, Marko (ur.).
Moslavačka Slatina: Vimal akademija, 2023. str. 107-119 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
5.Čuić Tanković, Ana; Kapeš, Jelena; Benazić, DraganMeasuring the importance of communication skills in tourism // Ekonomska istraživanja, 36 (2023), 1; 460-479 doi:10.1080/1331677X.2022.2077790 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
6.Čuić Tanković, Ana; Perišić Prodan, Marina; Tomljanović, DorisDifferences between Instagram and Facebook sponsored post for small hospitality businesses // ENTRENOVA - ENTerprise REsearch InNOVAtion, 8 (2022), 1; 287-298 doi:10.54820/entrenova-2022-0025 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
7.Čuić Tanković, Ana; Mušanović, JelenaExploring direct and indirect effects of sustainability communication on destination reputation // Journal of Destination Marketing & Management, 25 (2022), 100729, 10 doi:10.1016/j.jdmm.2022.100729 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
8.Čuić Tanković, Ana; Bilić, Ivana; Sochor, AntoniaSocial networks influence in choosing a tourist destination // Journal of Content, Community & Communication, 15 (2022), 8; 2-14 doi:10.31620/JCCC.06.22/02 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
9.Čuić Tanković, Ana; Benazić, Dragan; Kapeš, JelenaCorporate image as a high-order construct in hospitality // Corporate communications, 27 (2022), 3; 558-580 doi:10.1108/CCIJ-12-2021-0131 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
10.Čuić Tanković, Ana; Kapeš, Jelena; Benazić, DraganCommunication skills in generation Z as future tourism employees // Communication research and practice, 8 (2022), 1; 86-102 doi:10.1080/22041451.2021.2017136 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
11.Kapeš, Jelena; Keča, Karla; Fugošić, Nikolina; Čuić Tanković, AnaManagement response strategies to a negative online review: influence on potential guests’ trust // Tourism and hospitality management, 28 (2022), 1; 1-27 doi:10.20867/thm.28.1.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
12.Čuić Tanković, Ana; Bilić, Ivana; Brajković, IvaInternal communication and employee satisfaction in hospitality // Management, 27 (2022), 1; 1-16 doi:10.30924/mjcmi.27.1.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
13.Čuić Tanković, Ana; Kapeš, Jelena; Kraljić, ValentinaImportance of soft skills and communication skills in tourism: viewpoint from tourists and future tourism employees // 6th International scientific conference ToSEE - Tourism in Southern and Eastern Europe 2021 - Conference proceedings / Alkier, Romina ; Marković, Suzana ; Perić, Marko (ur.).
Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2021. str. 167-185 doi:/10.20867/tosee.06.12 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
14.Vrhoci, Anja; Čuić Tanković, Ana; Kapeš, JelenaPerception of online information when selecting a tourist product: differences between generations X, Y, And Z // 27th Cromar congress Let the masks fall - New consumers in business research / Leko Šimić, Mirna (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 363-382 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
15.Perić, Marko,; Čuić Tanković, AnaInvestigating the satisfaction of active event sport tourists // European journal of tourism research, 28 (2021), 2806, 17 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
16.Kraljić, Valentina; Čuić Tanković, Ana; Perišić Prodan, MarinaConceptualization of soft skill for tourism employees' // 63rd international scientific conference on economic and social development – "Building resilient society" Book of proceedings / Burilovic, Luka ; Rados, Tomislav ; Recker, Nicholas (ur.).
Zagreb: Varazdin Development and Entrepreneurship Agency and University North in cooperation with Croatian Chamber of Economy Faculty of Management University of Warsaw Faculty of Law, Economics and Social Sciences Sale - Mohammed V University in Rabat Polytechnic of Medimurje in Cakovec, 2020. str. 461-471 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
17.Čuić Tanković, AnaBuilding the corporate identity – the case of Anniks hotel // Tourism and hospitality management, 26 (2020), 2; 455-462 doi:10.20867/thm.26.2.10 (međunarodna recenzija, teaching case study, stručni)
-
18.Bilić, Ivana; Banić, Aleksandra; Čuić Tanković, AnaPublic relations for science promotion: perspectives from scholars // XVII international symposium business and artificial intelligence, Symposium proceedings / Starčević, Dušan ; Marinković, Sanja (ur.).
Beograd: University of Belgrade, Faculty of Organizational Sciences, 2020. str. 550-556 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
19.Čuić Tanković, AnaImportance of Communication Skills for Tourism Students // Proceedings of the International Conference on Global Economy in Business, Management, Social Science and Humanity Perspective (GEMSH-20) / Reid, Patrick (ur.).
London : Delhi: IIRST Explore, 2020. str. 52-56 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
20.Economic and Social Development 45th International Scientific Conference on Economic and Social Development – XIX International Social Congress (ISC 2019) : Book of Proceedings / Vinogradova, Marina ; Čuić Tanković, Ana ; Pavelin, Goran (ur.). Moskva: VADEA ; Russian State Social University RSSU ; Sveučilište Sjever ; Faculty of Management University of Warsaw ; Faculty of Law, Economics and Social Sciences Sale Mohammed V University in Rabat, 2019 (zbornik)
-
21.Čuić Tanković, Ana; Kapeš, Jelena; Bašan, LorenaInvestigating exhibitors’ selling and non-selling motivations towards traditional festivals // The Retail and Marketing Review, 15 (2019), 2; 89-97 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
22.Bilić, Ivana; Čuić Tanković, Ana; Zović, TomislavLinkedIn kao alat za umrežavanje, studija slučaja promocija znanstvene konferencije // Conference: Finding a Common Denominator: Communication, Tourism, National Culture and Brand
Zagreb, Hrvatska, 2019. str. 1-2 (ostalo, recenziran, sažetak, stručni) -
23.Bašan, Lorena; Črnjar, Kristina; Čuić Tanković, Ana; Nemec Rudež, Helena; Sinkovič, MilkaAnaliza ciljnih skupin za turistični proizvod "Feel&Taste"/Analiza ciljnih skupina za turistički proizvod "Feel & Taste", 2018. (elaborat/studija).
-
24.Bašan, Lorena; Črnjar, Kristina; Čuić Tanković, AnaAnaliza turističke ponude ruralnog područja Grada Opatije i mjesta Volosko, 2018. (elaborat/studija).
-
25.Bašan, Lorena; Črnjar, Kristina; Čuić Tanković, Ana; Muzur, Amir; Nikočević, LidijaIdentifikacija baštine ruralnog područja Grada Opatije i mjesta Volosko, 2018. (elaborat/studija).
-
26.Bilić, Ivana; Jelić Džepina, Milena; Čuić Tanković, AnaInvestigating consumers' brands connection on Facebook // Economic and social development (Book of Proceedings), 36th International scientific conference on economic and social development – "Building resilient society" / Veselica, Rozana ; Dukić, Gordana ; Hammes, Khalid (ur.).
Zagreb: Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, Varazdin, Croatia, Univrrsity North, Koprivnica, Croatia, Faculty of Management University of Warsaw, Poland, Faculty of Law, Economics and Social Sciences Sale - Mohammed V university in Rabat, Morocco, 2018. str. 386-394 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
27.Čuić Tanković, Ana; Benazić, DraganThe perception of e-servicescape and its influence on perceived e-shopping value and customer loyalty // Online information review, 42 (2018), 7; 1124-1145 doi:10.1108/OIR-12-2016-0354 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
28.Perić, Marko; Čuić Tanković, Ana; Đurkin, JelenaRole of brand personality traits in creating an umbrella brand for small-scale sports events: The case of Gorski Kotar, Croatia // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 26 (2017), 4; 561-581 doi:10.5559/di.26.4.06 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
29.Čuić Tanković, Ana; Vitezić, VanjaChallenging the Classical concepts: New Trends and Insights of Music Events // 4th International Scientific Conference Tourism in Southern and Eastern Europe (ToSEE 2017) "Tourism and Creative Industries : Trends and Challenges : Conference Proceedings". Vol. 4 / Marković, Suzana ; Smolčić Jurdana, Dora (ur.).
Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 83-99 doi:10.20867/tosee.04.45 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
30.Čuić Tanković, AnaGlazba i emocije u predvorju kao fizičkom okruženju hotelske usluge // Kupovno ponašanje turista / Slivar, Iva ; Alerić, Dražen ; Stankov, Uglješa (ur.).
Pula: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2017. str. 151-168 -
31.Čuić Tanković, AnaMeasuring the newcomers' perception of virtual servicescape for e-learning service // Proceedings of 8th conference on e-learning / Trbinjac, Bojana ; Kovačević, Sanja ; Jovanović, Slobodan (ur.).
Beograd: Belgrade Metropolitan University, 2017. str. 82-86 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
32.Gonan Božac, Marli; Paulišić, Morena; Čuić Tanković, Ana; Ivančić, MagdaPrescriptive Corporate Strategy in Practice // Journal of Economics, Business and Management, 5 (2017), 8; 285-289 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
33.Čuić Tanković, AnaGaličić, V., Laškarin, M.: Principi i praksa turizma i hotelijerstva // Tourism and hospitality management, 23 (2017), 1; 139-141 (prikaz, stručni)
-
34.Agušaj, Besim; Čuić Tanković, AnaThe relationship between employee intention to quit and perceived corporate reputation in user-generated content in hotel industry // EU Future Perspectives: Innovation, Entrepreneurship & Economic Policy / Rabar, Danijela ; Černe, Ksenija ; Zenzerović, Robert (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2016. str. 183-192 -
35.Paulišić, Morena; Čuić Tanković, Ana; Hrvatin, ManuelaManaging the service concept in creating an innovative tourism product // Congress Proceedings of the 23rd Biennial Internationa Congress "Tourism & Hospitality Industry 2016: Trends and Challenges" / Maškarin Ribarić, H. ; Smolčić Jurdana, D. (ur.).
Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2016. str. 232-249 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
36.Gonan Božac, Marli; Čuić Tanković, AnaCorporate identity, green strategy and customer perception // Change management, 15 (2015), 4; 13-34 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
37.Benazić, Dragan; Čuić Tanković, AnaImpact of Perceived Risk and Perceived Cost on Trust in the Online Shopping Websites and Customer Repurchase Intention // 24th CROMAR congress: Marketing Theory and Practice - Building Bridges and Fostering Collaboration - Proceedings / Mihić, Mirela (ur.).
Split: Faculty of Economics Split, 2015. str. 104-122 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
38.Čuić Tanković, AnaInterrelationship of Corporate Identity, Corporate Image and Corporate Reputation: a New Stakeholder-Time Based Model // Proceedings of the 34th International Conference on Organizational Science Development / Doucek, Petr ; Novak, Aleš ; Paape Bjoern (ur.).
Kranj: Moderna organizacija v okviru Univerze v Mariboru, Fakultete za organizacijske vede, 2015. str. 239-250 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
39.Gonan Božac, Marli; Paulišić, Morena; Čuić Tanković, AnaJadran-Galenski laboratorij - ulaganje u zaposlenike i širenje na nova tržišta // Poslovni slučajevi iz strateškog menadžmenta / Gonan Božac, Marli ; Tipurić, Darko (ur.).
Zagreb: Sinergija nakladništvo, 2014. str. 147-162 -
40.Bašan, Lorena; Lončarić, Dina; Čuić Tanković, AnaLocal Residents as Visitors to Exhibitions: Investigating Motivation and Attitudes towards Traditional Food Festivals // Recent Advances in Applied Economics, Proceedings of the 6th International Conference on Applied Economics and Development (AEBD '14) / Mastorakis, Nikos A., Pardalos, Panos M., Katehakis, Michael N. (ur.).
Lisabon, Portugal: WSEAS Press, 2014. str. 27-33 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
41.Čuić Tanković, AnaDefining Strategy using Vision and Mission Statements of Croatian Organizations in Times of Crisis // Ekonomska istraživanja, UDK 338 (2014), 331-342 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
42.Petrić, Vilko; Čuić Tanković, Ana; Novak, DarioDoctoral dissertations on physical education: Croatian case // Fundamental and applied kinesiology-steps forward / Milanović, Dragan ; Sporiš, Goran (ur.).
Zagreb: Faculty of Kinesiology, University of Zagreb, Croatia, 2014. str. 291-294 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
43.Lončarić, Dina; Čuić Tanković, Ana; Ramić, MagdalenaPrimjena web marketinga u promociji kontinentalne turističke destinacije // Društvo i tehnologija 2014. – Dr. Juraj Plenković / Plenković, M., Galičić, V., Toplak, L. (ur.).
Zagreb: Međunarodna federacija komunikoloških društava, Hrvatsko komunikološko društvo, Alma Mater Europaea, 2014. str. 543-552 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
44.Čuić Tanković, Ana; Alerić, DraženMusic Influence on Product Perception in Advertising // Marketing Challenges in New Economy / Križman Pavlović, Danijela ; Benazić, Dragan (ur.).
Pula: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2012. str. 277-294 -
45.Čuić Tanković, AnaPristupi i teorije formuliranja korporativne strategije, 2010., diplomski rad, diplomski, Fakultet za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković", Pula
-
46.Čuić Tanković, AnaGlazba u marketingu, 2008., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković", Pula