Pregled po CROSBI profilu: Matina Gjurašić (CROSBI Profil: 35493, MBZ: 374505)
-
1.Marković Vukadin, Izidora; Gjurašić, Matina; Krešić, DamirFrom over-tourism to under-tourism - an opportunity for tourism transformation in the City of Dubrovnik // Ethical and Responsible Zourism - Managing Sustainability in Local Tourism Destination - Secoind Edition / Koščak, Marko ; O'Rourke, Tony (ur.).
London : New York (NY): Routledge, 2023. str. 457-471 doi:10.4324/9781003358688-40 -
2.Krešić, Damir; Gjurašić, MatinaSlow Tourism as an Immersive Travel Experience: A Bibliometric Analysis // Academica turistica, 15 (2022), 3; 323-333 doi:10.26493/2335-4194.15.323-333 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
3.Kresic, Damir; Gjurasic, Matina; Markovic Vukadin, IzidoraManaging Environmental Footprint of Short Food Supply Chain Components // 2nd Tourism and Hospitality Networking Conference
Istanbul, Turska, 2022. str. - (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo) -
4.Marković, Suzana; Gjurašić, Matina; Zubović, VedranFrom reality to virtual experience: concept and application in hotel industry // RED 2022 11th International scientific symposium - Region, entrepreneurship, development / Leko Šimić, Mirna (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2022. str. 431-447 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
5.Gjurašić, Matina; Krešić, Damir1st Green Restaurant in Croatia; Challenges and Benefits of Implementing Green Practices // 5th International Rural Tourism Congress ; Rural Tourism: Quality, Sustainability, Inclusiveness - Congress Proceedings / Tubić, Dejan ; Bakan, Rikard ; Pleša Puljić, Nikolina (ur.).
Virovitica University of Applied Sciences, 2022. str. 32-44 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
6.Markovic, Suzana; Raspor Jankovic, Sanja; Gjurasic, MatinaService quality and customer satisfaction measurement of daily tours: an application of DAILYSERV scale // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 10 (2022), 1; 91-110 doi:10.31784/zvr.10.1.6 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
7.Marković, Suzana; Raspor Janković, Sanja; Gjurašić, MatinaDoes social network quality differ between Facebook and Instagram? Application of SNSQUAL model // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 30 (2021), 2; 493-508 doi:10.17818/EMIP/2021/2.9 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
-
8.Krešić, Damir; Gjurašić, MatinaHoćemo li nakon COVID-19 sve više govoriti o Slow turizmu? // Izazovi destinacijskoga menadžmenta i imaginacija turizma budućnosti: Prilagodba destinacijskih menadžment organizacija COVID-19 okruženju / Golja, Tea (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2021. str. 211-220 -
9.Marković, Suzana; Raspor Jankovic, Sanja; Gjurasic, MatinaKvantitativna analiza emocionalnog doživljaja gostiju u restoranima Opatijske rivijere // Oeconomica Jadertina, 1 (2021), 19-40 doi:10.15291/oec.3384 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
-
10.Krešić, Damir; Gjurašić, MatinaSlow Tourism - A Systematic Literature Review // Communication Management Forum 2021
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, ostalo) -
11.Marković Vukadin, Izidora; Gjurašić, Matina; Damir Krešić; Mikulić, Josip,Transformation of tourism after COVID19 pandemic; attitudes of the local community // Communication management forum 2021
Zagreb, Hrvatska, 2021. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, ostalo) -
12.Marković, Suzana; Raspor Janković, Sanja; Gjurašić, MatinaDoes social network quality differ between Facebook and Instagram? Application of SNSQUAL model // Book of abstracts of the International Conference on the Economics of the Decoupling (ICED) / Družić, Gordan ; Sekur, Tomislav (ur.).
Zagreb: Faculty of Economics and Business – Zagreb University of Zagreb, 2020. str. 58-58 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo) -
13.Marković, Suzana; Gjurašić, MatinaCreating personalised guest experience journey in leisure hotel // Recent advances in information technology, tourism, economics, management and agriculture / Online (ur.).
Beograd: Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM), 2020. str. 31-46 doi:10.31410/itema.s.p.2020.31 -
14.Gjurašić, Matina; Marković, SuzanaGeneration Y employee retention in seasonal hotels - concept and measurement // Tourism and hospitality industry 2020 Trends and Challenges / Črnjar, K ; Smolčić Jurdana, D. (ur.).
Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 121-135 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
15.Gjurašić, M.Internal service quality in hotel industry – conceptualisation and measurement // Tourism and hospitality management, 25 (2019), 1; 227-237 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
16.Gjurašić, MatinaKoncept i mjerenje unutarnje kvalitete usluga u hotelijerstvu, 2019., doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, Hrvatska
-
17.Gjurašić, Matina; Marković, Suzana; Horvat JasnaThe impact of internal marketing on internal service quality in the hospitality industry. // Regional Economic Development - Contemporary Trends in Tourism and Hospitality Industry in the Balkan Region
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2018. str. 54-67 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
18.Gjurašić, Matina; Lončarić, DinaInternal market orientation and organisational citizenship behaviour in the hospitality industry – a literature review // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 27 (2018), 1; 157-176 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
19.Gjurašić, Matina; Marković, SuzanaDoes internal marketing foster employee creativity in the hospitality industry? A conceptual approach // 4th International scientific conference - Tourism in southern and eastern Europe (ToSEE 2017) : proceedings / Marković, Suzana ; Smolčić Jurdana, Dora (ur.).
Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2017. str. 183-198 doi:10.20867/tosee.04.44 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
20.Gjurasic, Matina; Skarica, IvanaApplication of Internal Market Orientation Activities and ISO 9001 Standard in Hotel Corporations as a Precondition of Successful Business Processes // MIC 2016: Managing Global Changes
Koper: University of Primorska Press Titov trg 4, 6000 Koper, Slovenia, 2016. str. 295-305 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
21.Sindik, Joško; Gjurašić, MatinaThe Motivation for Visiting Recreational Sports Event “Wild League” in Water Polo // Naše more : znanstveni časopis za more i pomorstvo, 64 (2016), 1; 9-15 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
-
22.Gjurašić (Đurović), Matina; Jaković, Božidar; Tubić, DejanHotel Corporate Social Responsibility (CSR) reporting // The Macrotheme review, 4 (2015), 6; 50-61 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
23.Jaković, Božidar; Tubić, Dejan; Đurović, MatinaSustainable development of rural tourism by developing new and authentic tourism products // Tourism in Southern and Eastern Europe 2015 (Vol. 3) / Janković, S., Smolčić Jurdana, D. (ur.).
Opatija: Faculty of Tourism and Hospitality management, 2015. str. 103-114 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)