Pregled po CROSBI profilu: Jasmina Dlačić (CROSBI Profil: 26065, MBZ: 281265, ORCID: 0000-0002-3592-1876)
-
1.Marčinko Trkulja, Željka; Dlačić, Jasmina; Primorac, DinkoExploring the Importance of Consumer Engagement for Successful Sports Club Projects // European Project Management Journal, 13 (2023), 1; 37-49 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
2.Kuzmanić, Antonio; Dlačić, JasminaDeterminants of a sports fans’ loyalty to a sports club // Economics and business of the post Covid-19 world / Drezgić, Saša ; Host, Alen ; Tomljanović, Marko ; Žiković, Saša (ur.).
Rijeka: University of Rijeka, Faculty of Economics and Business, 2023. str. 515-534 -
3.Lončarić, Dina; Dlačić, Jasmina; Perišić Prodan, MarinaPotrošačke navike domaćih turista u Hrvatskoj: motivacija, namjere ponašanja i sukreiranje turističkog iskustva // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 74 (2023), 2; 173-207 doi:10.32910/ep.74.2.1 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
-
4.Dlačić, Jasmina; Hrelja, Petra; Slivar, IvaIn - Destination Motivation and Behavior of Young Generations of Tourists // 42nd EBES CONFERENCE - LISBON Proceedings
Lisabon: EBES i ISCTE IUL - Instituto Universitario de Lisboa, 2023. str. 1005-1015 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
5.Kuzmanić, Antonio; Dlačić, Jasmina; Milfelner, BorutService recovery satisfaction and commitment in the context of spectator sport industry: Study on Croatian football league consumers // Central European Business Review, 12 (2023), 2; 1-23 doi:10.18267/j.cebr.321 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
6.Marčinko Trkulja, Željka; Dlačić, Jasmina; Primorac, DinkoSocial Identity Dimensions as Drivers of Consumer Engagement in Social Media Sports Club // Journal of risk and financial management, 15 (2022), 10; 15100458, 15 doi:10.3390/jrfm15100458 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
7.Cegur Radović, Tihana; Lončarić, Dina; Dlačić, JasminaEnvironmentally responsible behavior of camping tourists - scale validation // Economic and Social Development, 84th International Scientific Conference on Economic and Social Development : Book of Proceedings / Ružić, Vlatka ; Šutić, Branislav ; Učkar, Dean (ur.).
Varaždin, 2022. str. 159-168 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
8.Šeškar, Ema; Dlačić, Jasmina; Torbarina, MatiaProblematika bacanja hrane s aspekta mladih potrošača // Hrana i Zajednica / Vretenar, Nenad ; Murić, Ema (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 150-165 -
9.Arslanagic-Kalajdzic, Maja; Kadic-Maglajlic, Selma; Dlacic, Jasmina; Zabkar, Vesna“We Go Together”: Understanding social cause-related purchase intentions of young adults // Journal of business research, 140 (2022), 130-142 doi:10.1016/j.jbusres.2021.10.072 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
10.Dlačić, JasminaEngagement during studies – Exploring the influence of student engagement on pro-environmental behaviour // Higher education institution as a driver of change and a catalyst for innovation - Proceedings / Aleksić-Maslać, Karmela (ur.).
Zagreb: MATE, 2021. str. 64-79 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
11.Dlačić, Jasmina; Franulović, Ana Maria; Sredl, Katherine C.Održivi modni proizvodi kao budućnost mode: percepcija održivih modnih proizvoda kod generacija Y i Z // Sarajevo business and economics review, 39 (2021), 77-93 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
12.Dlačić, JasminaGroundwork for higher educational institutions – Assessing perceived service quality // Reinventing higher education / Aleksić-Maslać, Karmela ; Vranešić, Philip (ur.).
Zagreb: MATE, 2021. str. 63-69 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
13.Lončarić, Dina; Perišić Prodan, Marina; Dlačić, JasminaMemorable tourism experiences inspired by the beauty of nature // Tourism and hospitality management, 27 (2021), 2; 315-337 doi:10.20867/thm.27.2.5 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
14.Dlačić, Jasmina; Dmitrović, Veljko; Damnjanović, VesnaSaradnja u projektima sa ključnim kupcima – važnost uticaja percipirane vrednosti u razvoju onosa // Proceedings XXIV International Congress on Project Management / Obradović, Vladimir (ur.).
Beograd: Serbian Project Management Association – IPMA Serbia, 2020. str. 67-73 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
15.Damnjanović, Vesna; Dlačić, Jasmina; Janjić, MilenMarket positioning of the AI chatbot Weaver in banking // XVII. International symposium SymOrg 2020 - "Business and Artificial Intelligence" / Starčević, Dušan ; Marinković, Sanja (ur.).
Beograd: University of Belgrade, Faculty of organizational sciences, 2020. str. 564-571 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
16.Malc, Domen; Selinšek, Aleksandra; Dlačić, Jasmina; Milfelner, BorutExploring the emotional side of price fairness perceptions and its consequences // Ekonomska istraživanja, 33 (2020), 1; 1-18 doi:10.1080/1331677X.2020.1860790 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
17.Črnjar, Kristina; Dlačić, Jasmina; Milfelner, BorutAnalysing the relationship between hotel's internal marketing and employee engagement dimensions // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 32 (2020), 50-65 doi:10.22598/mt/2020.32.spec-issue.49 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
18.Kos Kavran, AndrijanaUloga proširene stvarnosti u unapređenju marketinga doživljaja u turističkoj destinaciji, 2020., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
19.Dlačić, Jasmina; Črnjar, Kristina; Lazarić, MarinInvesting in hotel employees as element of marketing network: relationship marketing perspective // Economic and Social Development, 59th International Scientific Conference on Economic and Social Development Development / Baracskai, Zoltan ; Gregurec, Iva ; Odeljan, etra (ur.).
Lahti: Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, Croatia ; University North, Croatia ; Faculty of Management University of Warsaw, Poland ; Mohammed V University in Rabat, Morocco ; Polytechnic of Medimurje in Cakovec, Croatia, 2020. str. 85-95 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
20.Laškarin Ažić, Marina; Dlačić, Jasmina; Suštar, NataliLoyalty trends and issues in tourism research // Tourism and hospitality management, 26 (2020), 1; 133-155 doi:10.20867/thm.26.1.8 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
21.Laškarin Ažić, Marina; Dlačić, Jasmina; Galičić, VladoTesting different loyalty types in a destination // Tržište = Market : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 32 (2020), 1; 97-112 doi:10.22598/mt/2020.32.1.97 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
22.Jadrić, Ivana; Dlačić, Jasmina; Grbac, BrunoAnalysing influences on service quality in higher educational institutions: Role of students’ intrinsic and extrinsic motivators // 9th International Scientific Symposium „Region, Entrepreneurship, Development” / Leko Šimić, Mirna ; Crnković, Boris (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 1032-1046 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
23.Damnjanović, Vesna; Lončarić, Dina; Dlačić, JasminaDigital marketing strategy of Accor Hotels; shaping the future of hospitality // Tourism and hospitality management, 26 (2020), 1; 233-244 (recenziran, teaching case study, ostalo)
-
24.Chareewan, Sukanya; Grunhagen, Marko; Pološki Vokić, Nina; Dlačić, JasminaDifferences in Work Expectations of Generation Y and Generation Z: An Empirical Investigation in Croatia // Journal of business, industry, and economics, 25 (2020), Spring; 1-32 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
25.Dlačić, Jasmina; Petrinić, Toni; Milfelner, BorutIdentifying Influence of Supplier Benefits on Collaboration Between Partners // Computational and Experimental Approaches in Materials Science and Engineering. Proceedings of the International Conference of Experimental and Numerical Investigations and New Technologies, CNNTech 2019. / Mitrovic, Nenad ; Milosevic, Miloš ; Mladenović, Goran (ur.).
Heidelberg: Springer, 2020. str. 275-287 doi:10.1007/978-3-030-30853-7_16 -
26.Grunhagen, Marko; Mumdžiev, Nada; Harča, Barbara; Milenković-Kerković, Tamara; Dlačić, JasminaFranchising in the Balkans: History, Status and Challenges // Journal of marketing channels, 26 (2020), 1; 1-27 doi:10.1080/1046669X.2019.1646188 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
27.Grünhagen, Marko; Nada Mumdžiev; Barbara Harča; Tamara Milenković-Kerković; Jasmina DlačićFranchising in the Balkans: History, Status and Challenges // 33rd Annual Conference of the International Society of Franchising
Beč, Austrija, 2019. str. 1-37 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
28.Jadrić, Ivana; Dlačić, Jasmina; Ružić, DragoInternet marketing approaches in promotion of higher education institutions // EMAN 2019 – Economics & Management: How to Cope With Disrupted Times / Bevanda, Vuk (ur.).
Beograd: Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM) ; Faculty of Management Koper ; Doba Business School Maribor ; Integrated Business Faculty Skopje ; Fakultet za Menadžment Zaječar, 2019. str. 181-192 -
29.Marčinko Trkulja, Željka; Dlačić, Jasmina; Tomše, DenisExploring the impact of consumer identification with users of the sports club social network // Economic and Social Development, 49th International Scientific Conference on Economic and Social Development – "Building Resilient Society", Book of proceedings / Dukić, Darko ; Studzieniecki, Tomasz ; Gržinić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Varazdin Development and Entrepreneurship Agency ; University North, Koprivnica ; Faculty of Management University of Warsaw ; Faculty of Law, Mohammed V University in Rabat ; Polytechnic of Medimure in Cakovec, 2019. str. 512-521 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
30.Milfelner, Borut; Dlačić, Jasmina; Snoj, Boris; Selinšek, AleksandraImportance of Innovation Resources for Market Orientation – Financial Performance Link: Mediating Role of Proactive Market Orientation // Naše gospodarstvo, 65 (2019), 4; 1-13 doi:10.2478/ngoe-2019-0015 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
31.Kadic-Maglajlic, Selma; Arslanagic-Kalajdzic, Maja; Micevski, Milena; Dlacic, Jasmina; Zabkar, VesnaBeing engaged is a good thing: Understanding sustainable consumption behavior among young adults // Journal of business research, 104 (2019), 644-654 doi:10.1016/j.jbusres.2019.02.040 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
32.Bortek, IvanaProblematika bacanja hrane s aspekta mladih potrošača, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
33.Mihaljević, IvanaUtjecaj mikro influencera u kampanjama, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
34.Udiljak, MarinaZdrave prehrambene navike potrošača i zeleni proizvodi, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
35.Trbojević, AndreaSvijest potrošača o iskorištavanju životinja u industrijama, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
36.Čiča, IvaMarketinški miks na primjeru uvođenja novog proizvoda, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
37.Posavec, MajaUloga osviještenosti potrošača prilikom kupovine prirodne kozmetike, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
38.Dabac, MarijaZadovoljstvo kupaca programima lojalnosti u drogerijama, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
39.Frankulin, MateaUtjecaj boja na kupovne odluke potrošača, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
40.Lončarić, Dina; Dlačić, Jasmina; Pisnik, AleksandraAttracting young travellers to a tourist destination: Exploring Millennials’ dreams // 5th International Scientific Conference ToSEE - Tourism in Southern and Eastern Europe 2019 - Conference proceedings / Zadel, Zrinka ; Smolčić Jurdana , Dora (ur.).
Opatija: University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management Opatija, 2019. str. 405-417 doi:10.20867/tosee.05.54 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
41.Glavičić, NinaMARKETING DOGAĐAJA NA PRIMJERU GLAZBENOG FESTIVALA, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
42.Krunić, AnaUTJECAJ BOŽIĆNOG DUHA NA EMOCIJE POTROŠAČA, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
43.Dujmović, LucianaUTJECAJNI ČIMBENICI NA ODABIR USLUGE SMJEŠTAJA, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
44.Šugar, ManuelaTHE RISE OF INFLUENCER MARKETING IN THE BEAUTY INDUSTRY, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
45.Topić, DajanaBlockchain tehnologija i lojalnost potrošača, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
46.Modrić, NataliaScent brandings: case of shoe stores, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
47.Pejaković, IvanaStudents ecological awareness, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
48.Šebalj, KatarinaVolontiranje-uzroci i posljedice, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
49.Dević, MirtaIstraživanje ponašanja mladih potrošača uz ekološke izazove, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
-
50.Šeškar, EmaProblematika bacanja hrane s aspekta mladih potrošača, 2019., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka