Pregled po CROSBI profilu: Lidija Cvikić (CROSBI Profil: 21019, MBZ: 254460, ORCID: 0000-0003-4090-0268)
-
1.Turza-Bogdan, Tamara; Cvikić, LidijaJezični krajolik škole kao prostor identiteta višejezičnih učenika // Rethinking childhood 2 - book of abstracts / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 192-191 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
2.Cvikić, Lidija; Aladrović Slovaček, KatarinaDoživljaj prostora kao pokazatelj razvoja vještine pisanja na materinskom jeziku // Nova promišljanja o djetinjstvu II - Dijete i prostor / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2023. str. 57-58 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
3.Cvikić, LidijaMultilingualism in the Mother Tongue Classroom: an example from Croatia // Researching Multilingual Europe: Seminario de Investigación en Lingüística Aplicada
Sevilla, Španjolska, 2023. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni) -
4.Cvikić, Lidija; Vidović, ViktorijaOdnos hrvatskoga standardnoga jezika i dijalekta očima nasljednih govornika hrvatskoga jezika iz Australije // Jezik, književnost i obrazovanje - stanje i perspektive / Filipan-Žignić, Blaženka (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2023. str. 14-14 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni) -
5.Letica Krevelj, Stela; Cvikić, LidijaStrani jezici: 50 godina u društvu i znanstvenom području/struci // Okrugli stol povodom 50 godina objavljivanja časopisa Strani jezici
Zagreb, Hrvatska, 2023. (ostalo, neobjavljeni rad, stručni) -
6.Cvikić, LidijaNačini izražavanja uzročnosti izvornih govornika hrvatskoga jezika // Dani hrvatskoga jezika
Ljubljana, Slovenija, 2023. (pozvano predavanje, neobjavljeni rad, znanstveni) -
7.Cvikić, Lidija; Aladrović Slovaček, Katarina; Rimac Jurinović, MašaKultura kao sastavnica učenja i podučavanja hrvatskoga kao inoga jezika // Digitalni mediji, kultura i obrazovanje: konteksti, značenja, primena: zbornik radova / Štrangarić, Snežana ; Cvijetić Vukčević, Marija ; Šumonja, Miloš (ur.).
Sombor: Pedagoški fakultet u Somboru, Sveučilište u Novom Sadu, 2022. str. 201-221 -
8.Turza-Bogdan, Tamara; Cvikić, LidijaStudents’ Language Identity and School Linguistic Landscape // 2022 LANGUAGES MATTER Final Conference. Using languages to respect diversity, benefit the brain and ensure peace / Matić, Tina ; Rozmanič, Tina (ur.).
Ljubljana: Univerza v Ljubljani Pedagoška fakulteta, 2022. str. 97-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
9.Cvikić, Lidija; Ordulj, AntoniaDiscourse function of personal pronouns in a Slavic pro-drop language: Evidence from Croatian L1 argumentative writing // Poznan Studies in Contemporary Linguistics, 58 (2022), 4; 751-773 doi:10.1515/psicl-2022-0030 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
10.Turza-Bogdan, Tamara; Cvikić, LidijaSlovenščina kot tuji jezik v Republiki Hrvaški iz osnovnošolske perspektive // Slovenščina kot drugi in tuji jezik v izobraževanju / Pulko, Simona ; Zemljak Jontes, Melita (ur.).
Maribor: Univerzitetna založba Univerze v Mariboru, 2022. str. 255-273 doi:10.18690/um.ff.12.2022.17 -
11.Cvikić, Lidija; Dobravac, GordanaUdžbenički tekst kao sjecište znanstvenoga i pedagoškoga diskursa // 13. Riječki filološki dani - knjiga sažetaka / Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 22-22 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
12.Cvikić, Lidija; Turza-Bogdan, TamaraPotiče li se u nastavi Hrvatskoga jezika okomita višejezičnost? // Suvremena promišljanja o usvajanju i učenju hrvatskoga jezika / Aladrović Slovaček, Katarina (ur.).
Zagreb: Alfa, 2022. str. 171-190 -
13.Cvikić, LidijaIskazivanje stava glagolima u argumentacijskim tekstovima na hrvatskome kao materinskome i inome jeziku // Riječi o riječi i Riječi / Marković, Ivan ; Nazalević Čučević, Iva ; Gligorić, Igor Marko (ur.).
Zagreb: Disput, 2022. str. 177-191 -
14.Zorić, NikolPrimjerenost školskih udžbenika za poučavanje inojezičnih učenika hrvatskoga jezika, 2022., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
-
15.Meguire, Tess KatarinaPoticanje višejezičnosti u dječjem vrtiću s hrvatskim kao drugim ili stranim jezikom, 2022., diplomski rad, preddiplomski, Zagreb
-
16.Cvikić, LidijaMultilingualism under the monolingual surface: the case of Croatia // The Third International Conference on Third Language Acquisition and Multilingualism. Book of Abstracts / Grubišić, Marina (ur.).
Zagreb, 2022. str. 21-22 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
17.Cvikić, LidijaLeksički lanci kao pokazatelj funkcionalnoga stila u hrvatskome jeziku // Pragmatika i frazeologija u komparativnoslavističkom okružju
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni) -
18.Cvikić, LidijaNastava stranoga jezika i međupredmetna tema Učiti kako učiti // Državni stručni skup za učitelje engleskog jezika
Zagreb, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, neobjavljeni rad, stručni) -
19.Cvikić, LidijaPoučavanje hrvatskoga izvan Republike Hrvatske: od teorijskih načela do nastavne prakse // Pripremni seminar za učitelje Hrvatske nastave u inozemstvu
Zagreb, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, neobjavljeni rad, stručni) -
20.Milić, Lucija; Kuvač Kraljević, Jelena; Cvikić, LidijaSemantička prozirnost prefiksalno izvedenih riječi u hrvatskom jeziku // 6. kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Izazovi moderne logopedije – perspektiva i iskustva logopeda današnjice"
Split, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni) -
21.Cvikić, Lidija; Cvitanušić, JelenaParalelni korpusi u učenju srodnih jezika: veznici budući da, zato što, jer i njihovi makedonski prijevodni ekvivalenti // XLVIII Меѓународна научна конференција на LIV Летна школа на Mеѓународниот семинар за македонски јазик, литература и култура / Friedman, Viktor ; Šešken, Ala ; Čukaliev, Ordan ; Mojsova-Čepiševska, Vesna ; Tofoska, Stanislava-Staša ; Stameski, Trajče ; Ilijevska, Evdokija (ur.).
Skopje: Univerzitet Sv. Kiril i Metodij u Skopju, 2022. str. 274-298 -
22.Cvikić, Lidija; Trtanj, IvanaExpressing causality in Croatian L1 and L2 argumentative writing // Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 48 (2022), 1; 223-244 doi:10.31724/rihjj.48.1.10 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
23.Jelaska, Zrinka; Pavličević-Franić, Dunja; Cvikić, Lidija; Aladrović Slovaček, Katarina; Bošnjak, Marija; Budimir, IrinaDjeca povratnika u obrazovnomu sustavu Repubike Hrvatske // 5. Hrvatski iseljenički kongres
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2022. (ostalo, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni) -
24.Cvikić, LidijaŠto učiniti kada je opis nedostatan? (Korpusna istraživanja i poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika) // Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika "Opis kao temelj poučavanja"
Zagreb, Hrvatska, 2022. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni) -
25.Cvikić, Lidija; Cvitanušić, JelenaSamoprocjena kompetencija nastavnika uključenih u izvođenje pripremne nastave hrvatskog jezika // Hrvatski jezik: povijest i uloge nastavnog predmeta, knjiga sažetaka / Ćavar, Ana ; Plejić-Poje, Lahorka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2022. str. 1-1 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni) -
26.Cvikić, LidijaNastava Hrvatskoga jezika i inojezični učenici // Županijsko stručno vijeće učitelja Hrvatskoga jezika Međimurske županije
Čakovec, Hrvatska, 2022. (pozvano predavanje, neobjavljeni rad, stručni) -
27.Cvikić, Lidija; Dobravac, GordanaInterpersonal metadiscourse as an indicator of textbook discourse change? // Metaphors and stance markers in register variation (MeStaR)
Berlin, Njemačka, 2022. str. 1-1 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
28.Cvikić, LidijaHrvatski standardni jezik i nestandardni idiomi: Što nas o njima (zapravo) uči škola? // Standardni i nestandardni idiomi - 36. međunarodni skup hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku - knjiga sažetaka / Glušac, Maja ; Mikić Čolić, Ana (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2022. str. 20-21 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
29.Cvikić, LidijaHrvatski kao drugi jezik – prilike i izazovi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju // Međužupanijski stručni skup Uloga odgojitelja u prevenciji rizika socijalne isključenosti djece
Osijek, Hrvatska, 2022. str. 1-1 (pozvano predavanje, neobjavljeni rad, stručni) -
30.Dobravac, Gordana; Cvikić, LidijaNon-standard Forms in Bilingual Narrative Discourse: a Different Perspective // Pedagoška revija: naučno spisanie za obrazovni prašanja/Journal of Pedagogy/, 12 (2021), 1; 51-59 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
31.Cvikić, LidijaNeizvorni govornici i nastava Hrvatskoga jezika // Skup Županijskoga stručnoga vijeća učitelja Hrvatskoga jezika Dubrovačko-neretvanske županije
Mokošica, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, neobjavljeni rad, stručni) -
32.Cvikić, LidijaUloga materinskoga jezika u odgoju i obrazovanju djece Roma: od identiteta do stjecanja znanja i natrag // Različitost kao pokretač promjena - konferencija REYN mreže podrške romskoj djeci
Zagreb, Hrvatska, 2021. (pozvano predavanje, ostalo, znanstveni) -
33.Cvikić, LidijaUtjecaj odgojitelja i njegovih jezičnih kompetencija na razvoj leksičke kompetencije i jezične kreativnosti djece rane i predškolske dobi // Razvoj jezičnih kompetencija djece i odraslih u dječjem vrtiću - Stručni skup Agencije za odgoj i obrazovanje
Zagreb, Hrvatska, 2021. (plenarno, neobjavljeni rad, znanstveni) -
34.Cvikić, Lidija; Dobravac, GordanaObilježja znanstvenoga stila udžbeničkih tekstova za niže razrede osnovne škole // II. Međunarodna znanstvena konferencija "Kroatistika unutar slavističkog, europskog i svjetskog konteksta", zbornik sažetaka
Pula, Hrvatska, 2021. str. 5-5 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
35.Cvikić, LidijaCroatian as a second language – from language policy in education to teacher education programme // International Scientific Conference: Perspectives on Teacher Education and Development- Abstract book / Tekavc, J. ; Lipovac, A. (ur.).
Maribor: Faculty of Education, University of Maribor, 2021. str. 6-6 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo) -
36.Vidović, VIktorijaStavovi nasljednih govornika hrvatskoga jezika u Australiji prema hrvatskome standardnom jeziku i dijalektima: studija slučaja., 2021., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
-
37.Cvikić, Lidija; Cvitanušić, JelenaParalelni korpusi u učenju srodnih jezika: uzročni veznici budući da, jer, zato što i njhovi makedonski prijevodni ekvivalenti. // 48. međunarodna znanstvena konferencija - knjiga sažetaka, Filološki fakultet Blaže Koneski, UKIM, Skoplje
Ohrid, Sjeverna Makedonija, 2021. str. 3-4 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
38.Dobravac, Gordana; Cvikić, LidijaRačunalni alati u istraživanjima dvojezičnosti: primjer kvalitativne analize korpusa hrvatskog i talijanskoga pripovjednoga diskursa // Jezik u digitalnom okruženju / Mikić Čolić, Ana ; Glušac, Maja (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 48-50 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni) -
39.Cvikić, Lidija; Ordulj, AntoniaWriter visibility in L1 vs. L2 argumentative writing: Use of the fi rst person personal pronouns in Croatian // Suvremena lingvistika, 47 (2021), 91; 1-25 doi:10.22210/suvlin.2021.091.01 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
40.Aladrović Slovaček, Katarina; Cvikić, Lidija; Rimac Jurinović, MašaLexical features of Croatian Language textbooks for the firts grade of primary school // O dieťati, jazyku, literatúre/On Child, Language and Literature, 2021 (2021), 1; 60-73 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
41.Cvikić, Lidija; Trtanj, IvanaExpressing causality in Croatian L1 and L2 argumentative writing // International online conference Expressing causality in L1 and L2, book of abstracts (online)
Lublin, Poljska, 2021. str. 1-2 (predavanje, međunarodna recenzija, prošireni sažetak, znanstveni) -
42.Turza-Bogdan, Tamara; Cvikić, LidijaMultilingualism in the Mother Tongue Classroom – Between Theory an Practice: an example from Croatia // Language and Culture in the Intercultural World / Mikolič, Vesna (ur.).
Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2020. str. 126-145 -
43.Cvikić, LidijaImenuj more naše domovine. – Interpersonalni metadiskurs u udžbenicima Prirode i društva // Knjiga sažetaka / Nigoević, M. ; Matešić, M. (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu i Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2020. str. 33-34 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
44.Cvikić, Lidija; Dobravac, GordanaLanguage Education for Sustainable Development: Mother Tongue and Foreign Language in Croatian Primary Education // Knowledge International Journal, 41 (2020), 2; 357-362 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
45.Barišec, LucijaOvladanost fonološki uvjetovanim glasovnim promjenama učenika mlađe dobi, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
-
46.Hnatko, IvonaJezična osviještenost u srodnim jezicima, 2020., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
-
47.Suodnos metodičke teorije i prakse 2 / Kolar Billege, Martina ; Cvikić, Lidija (ur.), 2020 (zbornik)
-
48.Turza-Bogdan, Tamara; Cvikić, LidijaLingusitic aspects of Roma minority education in Croatia: current state and perspectives // Danubius Noster, 1 (2020), 139-146 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
-
49.Aladrović Slovaček, Katarina; Agić, Željko; Cvikić, LidijaInfluence of obligatory home readings to the first language vocabulary acquisition // Language – teaching, learning, representation, processing. / Baty, Szilvia (ur.).
Veszprém: Faculty of Modern Philology and Social Sciences, University of Pannonia, 2019. str. 32-47 -
50.Aladrović Slovaček, Katarina; Agić, Željko; Cvikić, LidijaInfluence of obligatory home readings to the first language vocabulary acquisition // Language – teaching, learning, representation, processing Studies in Psycholinguistics 6. / BÁTYI, SZILVIA (ur.).
Veszprém: Faculty of Modern Philology and Social Sciences, University of Pannonia, 2019. str. 32-46