Pregled po CROSBI profilu: Biljana Crnjak-Karanović (CROSBI Profil: 11690, MBZ: 115860)
Pronađeno 45 radova
-
1.Crnjak-Karanović, Biljana; Kursan Milaković, Ivana; Elez, JelenaWhich decision-making stages matter more? Influencer’s perceived credibility, sponsorship and moderating role of trust // Young Consumers, ahead-of-print (2023), ahead-of-print; 1-36 doi:10.1108/YC-08-2022-1590 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
2.Miočević, Dario; Kursan Milaković, Ivana; Crnjak-Karanović, Biljana; Mihić, Mirela; Kvasina, AntonijaCroatia: Assessing Resilience and Responses of Firms and Consumers During COVID-19 Pandemic // Community, Economy and COVID-19: Lessons from Multi- Country Analyses of a Global Pandemic / Shultz, Clifford J. ; Rahtz, Don R. ; Sirgy, Joseph M. (ur.)., 2022. str. 155-179 doi:10.1007/978-3-030-98152-5_8
-
3.Miočević, Dario; Kvasina, Antonija; Crnjak- Karanović, BiljanaExpatriate’s food adaptation: when does acculturation elicit social identification vs differentiation? // Journal of consumer marketing, 39 (2022), 2; 191-203 doi:10.1108/JCM-02-2021-4448 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
4.Miočević, Dario; Kvasina, Antonija; Crnjak- Karanović, BiljanaCosmopolitanism and expatriate’s preference for host country food: The conditional effects of experiential capital and retail development // International Journal of Consumer Studies, 46 (2022), 2; 676-688 doi:10.1111/ijcs.12719 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
5.Jakus, A.; Crnjak-Karanović, B.; Dedić, G.POTENTIAL OF APPLICATION OF GAMIFIED DESTINATION PROMOTION // Economic and Social Development (Book of Proceedings), 73rd International Scientific Conference on Economic and Social Development - "Sustainable Tourism in Post- pandemic World" / Baracskai, Z. ; Vukovic, D. ; Janjusevic, J. (ur.).
Varaždin: VADEA, 2021. str. 210-217 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
6.Kvasina, Antonija; Crnjak-Karanović, Biljana; Tučak, AnteThe impact of demographic and socio- psychological characteristics on consumers’ ethnocentric tendencies: Evidence from Croatia // Management, 23 (2018), 2; 47-64 doi:10.30924/mjcmi/2018.23.2.47 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
7.Petrić, Lidija; Crnjak-Karanović, BiljanaAnatomy of tourism development sustainability: the case of the city of Split // Singidunum University International Scientific Conference ; Quality as a Basis for Tourism Destination Competitiveness / Milovan Stanišić (ur.).
Beograd: Singidunum University, 2016. str. 11-16 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
8.Kvasina, Antonija; Crnjak-Karanović, Biljana; Dorotić, MatildaINTERNATIONALIZATION PROCEESS OF FIRMS - GUIDELINES FOR CROATIAN SMEs // Proceedings of the 24th CROMAR Congress MARKETING THEORY AND PRACTICE- BUILDING BRIDGES AND FOSTERING COLLABORATION / Mihić Mirela (ur.).
Split: Univeristy of Split, FACULTY OF ECONOMICS, 2015. str. 139-165 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
9.Crnjak Karanović, Biljana; Šerić, Neven; Miočević, DarioOčekivana kretanja na prodajnom i nabavnom tržištu // Mogućnosti restrukturiranja Aluminij d.d. Mostar / Kružić, Dejan (ur.).
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2013. str. 121-148 -
10.Crnjak-Karanović, Biljana; Miočević, DarioOsnove međunarodnog marketinga
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2013 -
11.Buble, Marin; Crnjak-Karanović, Biljana; Derado, Dražen; Domljan, Vjekoslav; Dulčić, Želimir; Filipović, Ivica; Filipović, Davor; Glamuzina, Mia; Kružić, Dejan; Lovrinčević, Marina et al.Mogućnosti restrukturiranja Aluminij d.d. Mostar, 2013. (podatak o recenziji nije dostupan, ekspertiza).
-
12.Identitet jadranskog prostora Hrvatske: Retrospekt i prospekt / Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija (ur.). Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2012 (monografija)
-
13.Renko, Nataša; Crnjak Karanović, Biljana; Matić, MateaInfluence of consumer ethnocentrism on purchase intentions: case of Croatia // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 21 (2012), 2; 529-544 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
-
14.Vickov, Davor; Crnjak-Karanović, BiljanaIdentitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje // Identitet jadranskog prostora Hrvatske : retrospekt i prospekt / Crnjak Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petri, Lidija (ur.)., 2012. str. 139-157
-
15.Pecotich, Anthony; Crnjak-Karanović, Biljana; Dedić, GoranRegionalisation, Heredity and Sense of Place // IDENTITET JADRANSKOG PROSTORA HRVATSKE: RETROSPEKT I PROSPEKT / Crnjak Karanović Biljana, Derado Dražen, Fredotović Maja, Petrić Lidija (ur.).
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2012. str. 1-10 -
16.Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, BiljanaThe mediating role of key supplier relationship management practices on supply chain orientation – the organizational buying effectiveness link // Industrial marketing management, 41 (2012), 1; 115-124 doi:10.1016/j.indmarman.2011.11.015 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
17.Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, BiljanaGlobal mindset – A cognitive driver of small and medium-sized enterprise internationalization: The case of Croatian Exporters // EuroMed journal of business, 7 (2012), 2; 142-160 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
18.Miočević, Dario; Crnjak Karanović, BiljanaThe export market orientation : export performance relationship in emerging markets: the case of croatian sme exporters // International journal of business and emerging markets, 4 (2012), 2; 107-122 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
-
19.Marasović, Ivana; Crnjak Karanović, Biljana; Dragnić, DašaThe Impact of Crisis on Marketing Strategy Components - An Overviw of Empirical Evidence // 22nd CROMAR Congress: Marketing Challenges in New Economy, Congress Proceedings / Danijela Križman Pavlović, Dragan Benazić (ur.).
Pula: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 518-536 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
20.Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, BiljanaCognitive and information-based capabilities in the internationalization of small and medium-sized enterprises: The case of Croatian exporters // Journal of small business management, 49 (2011), 4; 537-557 doi:10.1111/j.1540-627X.2011.00335.x (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
21.Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, BiljanaNew realities of the sme internationalization: a capability perspective // Ekonomska istraživanja, 23 (2010), 3; 43-56 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
22.Miočević, DarioOrganizacijska nabavna efektivnost u kontekstu opskrbnih lanaca, 2010., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Split
-
23.Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, BiljanaPsihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj // Tržište, 21 (2009), 1; 25-41 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
-
24.Pecotich, Anthony; Crnjak-Karanović, Biljana; Renko, NatašaMarketing orientation, privatization and performance : evidence from a developing economy // The 13th Biennial World Marketing Congress on Marketing Theory and Practice in an Inter-functional World : proceedings / DeMoranville, Carol W. (ur.).
Verona, Italija, 2008. str. 177-181 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
25.Grbac, Bruno; Miočević, Dario; Crnjak- Karanović, BiljanaValue Creation in B2B Markets Through Supply Chain Involvement // Infusing Research and Knowledge in South East Europe - Proceedings of the 2nd Annual South East European Doctoral Student Conference / Paraskakis, I., Luneski, A., Kayhan, A. (eds.) (ur.).
Solun: South east European research centre, 2007. str. 1-15 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
26.Pecotich, Anhony; Crnjak-Karanović, Biljana; Renko, NatašaMarketing orientation, privatization and performance: evidence from a developing economy // Marketing theory and practice in an inter-functional world: Proceedings / DeMoranville, Carol W. (ur.).
Verona: Academy of Marketing Science, 2007. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
27.Pecotich, Anthony; Crnjak-Karanović, Biljana; Renko, NatašaThe effects of executive marketing orientation, organizational structure, size and age on performance // Enterprise in transition, 1 (2007) (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
-
28.Clifford J. Shultz, II; Crnjak-Karanović, Biljana; Renko, S.Evolving Food Marketing Systems in Recovering Economies: Some Lessons from Croatia's Gavrilović and "Emerging Oldies-But-Goodies" // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 56 (2005), 11; 996-1013 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znastveni rad, znanstveni)
-
29.Crnjak-Karanović, Biljana; Pecotich, Anthony; Renko, NatašaRelationship Marketing, Guanxi and Competition in Croatia // Proceedings Volume 16 / Byles, Charles M. (ur.).
Cancun: Association for Global Business, International Academy of Linguistics, Behavioral and Social Sciences, 2004. str. 1-12 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
30.Tavakoli, Assad A.; Keenan, John P.; Crnjak-Karanović, BiljanaCulture and Whistleblowing An Empirical Study of Croatian and United States Managers Utilizing Hofstede's Cultural Dimensions // Journal of business ethics, 43 (2003), 1/2; 49-64 doi:10.1023/A:1022959131133 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
31.Tavakoli, A.A.; Crnjak-Karanović, Biljana; Lari, AlirezaCulture and Whistleblowing: An Empirical Study of Croatian and Iranian Managers Utilizing Hofsede's Cultural Dimensions // Ninth Cross-Cultural Research Conference
Montego Bay, Jamajka, 2003. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
32.Crnjak-Karanović, BiljanaCountry Image from the Other Side of the Mirror: The Case of Croatia // Enterprise in Transition
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2003. str. str. 344-348 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni) -
33.Petrić, Lidija; Crnjak-Karanović, BiljanaMeđunarodna ulaganja, globalizacija i turizam // Turizam, 49 (2000), 2; 45-60 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
34.Crnjak - Karanović, BiljanaThe EPRG Framework and its Potential Use When Deciding Which Foreign Investor to Select // Proceedings of the International Conference "Global Entrepreneurship for the New Millenium" / Koveos, Peter ; Young, Allan (ur.).
Syracuse (NY): Syracuse University, School of Management, 2000. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
35.Crnjak-Karanović, Biljana; Petrić, Lidija; Vidučić, LjiljanaStrana poduzetnička ulaganja u funkciji repozicioniranja hrvatskog turizma // Acta Turistica, 11 (1999), 1; 71-96 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
-
36.Crnjak-Karanovic, BiljanaDeveloping Strategy for Attracting Foreign TNCs to Invest in Croatia // Proceedings (CD-ROM) / Goić, Srećko (ur.).
Split, 1999. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
37.Tavakoli, Assad; Crnjak-Karanović, BiljanaInternationalisation Strategy and Transitional Economies // Public and Private Sector Partnerships: Fostering Enterprise / Montanheiro, Luiz (et al.) (ur.).
Sheffield: Sheffield Hallam University, 1998. str. 613-625 -
38.Crnjak-Karanović, Biljana; Vidučić, LjiljanaThe Role of Finance and Marketing in the CEEC Transition and Re-integration into Wider Europe // Proceedings of the 6th International Conference "Business and economic development in Central and Eastern Europe : Implications for economic integration into wider Europe"
Brno: University of Technology, Business and Management Faculty, 1998. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
39.Crnjak-Karanović, Biljana; Petrić, Lidija; Vidučić, LjiljanaThe Role of Modern Information Technology in Tourism Development // Proceedings of the 9th International DAAAM Symposium "Intelligent Manufacturing, Automation & Networking" / Katalinić, Branko (ur.).
Beč: DAAAM International Vienna, 1998. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
40.Crnjak - Karanović, BiljanaMjesto i uloga transnacionalnih kompanija u svjetskom gospodarstvu: strateške implikacije za Hrvatsku // Tržište, 10 (1998), 1-2.; 20-25. (podatak o recenziji nije dostupan, kongresno priopcenje, znanstveni)
-
41.Crnjak-Karanović, BiljanaPogledi na velika hrvatska poduzeča sa stajališta međunarodnog marketinga: teorijski pristup // Redizajniranje velikih hrvatskih poduzeća u funkciji gospodarskog razvoja / Buble, Marin (ur.).
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 1998. str. 207-230. -
42.Vidučić, Ljiljana; Karanović, BiljanaThe role of finance and marketing in the CEES transition and re-integration in wider Europe // The Sixth Annual International Conference "Business and Economic Development in Central and Eastern Europe" : proceedings
Brno: Tehnical University, 1998. str. 657-665 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
43.Crnjak-Karanović, Biljana; Petrić, Lidija; Vidučić, LjiljanaFinancing and new forms of international investment as a function of market and technological changes in tourism // Proceedings of the 8th DAAAM International Symposium / Katalinić, Branko (ur.).
Beč: DAAAM International Wien, 1997. str. 351-352 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
44.Crnjak-Karanović, BiljanaPolitika Europske unije prema nečlanicama i implikacije za Hrvatsku // Ekonomski vjesnik, 8 (1997), 2; 151-161 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
-
45.Crnjak-Karanović, BiljanaPogledi na hrvatsko gospodarstvo nakon tranzicije sa stajališta međunarodnog marketinga, 1997., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb