Pregled po CROSBI profilu: Biljana Crnjak-Karanović (CROSBI Profil: 11690, MBZ: 115860)
Pronađeno 45 radova
-
1.Crnjak-Karanović, Biljana; Kursan Milaković, Ivana; Elez, JelenaWhich decision-making stages matter more? Influencer’s perceived credibility, sponsorship and moderating role of trust // Young Consumers, ahead-of-print (2023), ahead-of-print; 1-36 doi:10.1108/YC-08-2022-1590 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
2.Miočević, Dario; Kursan Milaković, Ivana; Crnjak-Karanović, Biljana; Mihić, Mirela; Kvasina, AntonijaCroatia: Assessing Resilience and Responses of Firms and Consumers During COVID-19 Pandemic // Community, Economy and COVID-19: Lessons from Multi- Country Analyses of a Global Pandemic / Shultz, Clifford J. ; Rahtz, Don R. ; Sirgy, Joseph M. (ur.)., 2022. str. 155-179 doi:10.1007/978-3-030-98152-5_8
-
3.Miočević, Dario; Kvasina, Antonija; Crnjak- Karanović, BiljanaExpatriate’s food adaptation: when does acculturation elicit social identification vs differentiation? // Journal of consumer marketing, 39 (2022), 2; 191-203 doi:10.1108/JCM-02-2021-4448 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
4.Miočević, Dario; Kvasina, Antonija; Crnjak- Karanović, BiljanaCosmopolitanism and expatriate’s preference for host country food: The conditional effects of experiential capital and retail development // International Journal of Consumer Studies, 46 (2022), 2; 676-688 doi:10.1111/ijcs.12719 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
5.Jakus, A.; Crnjak-Karanović, B.; Dedić, G.POTENTIAL OF APPLICATION OF GAMIFIED DESTINATION PROMOTION // Economic and Social Development (Book of Proceedings), 73rd International Scientific Conference on Economic and Social Development - "Sustainable Tourism in Post- pandemic World" / Baracskai, Z. ; Vukovic, D. ; Janjusevic, J. (ur.).
Varaždin: VADEA, 2021. str. 210-217 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
6.Kvasina, Antonija; Crnjak-Karanović, Biljana; Tučak, AnteThe impact of demographic and socio- psychological characteristics on consumers’ ethnocentric tendencies: Evidence from Croatia // Management, 23 (2018), 2; 47-64 doi:10.30924/mjcmi/2018.23.2.47 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
7.Petrić, Lidija; Crnjak-Karanović, BiljanaAnatomy of tourism development sustainability: the case of the city of Split // Singidunum University International Scientific Conference ; Quality as a Basis for Tourism Destination Competitiveness / Milovan Stanišić (ur.).
Beograd: Singidunum University, 2016. str. 11-16 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
8.Kvasina, Antonija; Crnjak-Karanović, Biljana; Dorotić, MatildaINTERNATIONALIZATION PROCEESS OF FIRMS - GUIDELINES FOR CROATIAN SMEs // Proceedings of the 24th CROMAR Congress MARKETING THEORY AND PRACTICE- BUILDING BRIDGES AND FOSTERING COLLABORATION / Mihić Mirela (ur.).
Split: Univeristy of Split, FACULTY OF ECONOMICS, 2015. str. 139-165 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
9.Crnjak Karanović, Biljana; Šerić, Neven; Miočević, DarioOčekivana kretanja na prodajnom i nabavnom tržištu // Mogućnosti restrukturiranja Aluminij d.d. Mostar / Kružić, Dejan (ur.).
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2013. str. 121-148 -
10.Crnjak-Karanović, Biljana; Miočević, DarioOsnove međunarodnog marketinga
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2013 -
11.Buble, Marin; Crnjak-Karanović, Biljana; Derado, Dražen; Domljan, Vjekoslav; Dulčić, Želimir; Filipović, Ivica; Filipović, Davor; Glamuzina, Mia; Kružić, Dejan; Lovrinčević, Marina et al.Mogućnosti restrukturiranja Aluminij d.d. Mostar, 2013. (podatak o recenziji nije dostupan, ekspertiza).
-
12.Identitet jadranskog prostora Hrvatske: Retrospekt i prospekt / Crnjak-Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petrić, Lidija (ur.). Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2012 (monografija)
-
13.Renko, Nataša; Crnjak Karanović, Biljana; Matić, MateaInfluence of consumer ethnocentrism on purchase intentions: case of Croatia // Ekonomska misao i praksa : časopis Sveučilista u Dubrovniku, 21 (2012), 2; 529-544 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
-
14.Vickov, Davor; Crnjak-Karanović, BiljanaIdentitet i imidž Hrvatske kao destinacije za direktna strana ulaganja: Identificiranje barijera i prijedlog mjera za njihovo otklanjanje // Identitet jadranskog prostora Hrvatske : retrospekt i prospekt / Crnjak Karanović, Biljana ; Derado, Dražen ; Fredotović, Maja ; Petri, Lidija (ur.)., 2012. str. 139-157
-
15.Pecotich, Anthony; Crnjak-Karanović, Biljana; Dedić, GoranRegionalisation, Heredity and Sense of Place // IDENTITET JADRANSKOG PROSTORA HRVATSKE: RETROSPEKT I PROSPEKT / Crnjak Karanović Biljana, Derado Dražen, Fredotović Maja, Petrić Lidija (ur.).
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2012. str. 1-10 -
16.Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, BiljanaThe mediating role of key supplier relationship management practices on supply chain orientation – the organizational buying effectiveness link // Industrial marketing management, 41 (2012), 1; 115-124 doi:10.1016/j.indmarman.2011.11.015 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
17.Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, BiljanaGlobal mindset – A cognitive driver of small and medium-sized enterprise internationalization: The case of Croatian Exporters // EuroMed journal of business, 7 (2012), 2; 142-160 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
18.Miočević, Dario; Crnjak Karanović, BiljanaThe export market orientation : export performance relationship in emerging markets: the case of croatian sme exporters // International journal of business and emerging markets, 4 (2012), 2; 107-122 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
-
19.Marasović, Ivana; Crnjak Karanović, Biljana; Dragnić, DašaThe Impact of Crisis on Marketing Strategy Components - An Overviw of Empirical Evidence // 22nd CROMAR Congress: Marketing Challenges in New Economy, Congress Proceedings / Danijela Križman Pavlović, Dragan Benazić (ur.).
Pula: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 518-536 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
20.Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, BiljanaCognitive and information-based capabilities in the internationalization of small and medium-sized enterprises: The case of Croatian exporters // Journal of small business management, 49 (2011), 4; 537-557 doi:10.1111/j.1540-627X.2011.00335.x (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
21.Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, BiljanaNew realities of the sme internationalization: a capability perspective // Ekonomska istraživanja, 23 (2010), 3; 43-56 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
-
22.Miočević, DarioOrganizacijska nabavna efektivnost u kontekstu opskrbnih lanaca, 2010., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Split
-
23.Miočević, Dario; Crnjak-Karanović, BiljanaPsihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj // Tržište, 21 (2009), 1; 25-41 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
-
24.Pecotich, Anthony; Crnjak-Karanović, Biljana; Renko, NatašaMarketing orientation, privatization and performance : evidence from a developing economy // The 13th Biennial World Marketing Congress on Marketing Theory and Practice in an Inter-functional World : proceedings / DeMoranville, Carol W. (ur.).
Verona, Italija, 2008. str. 177-181 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni) -
25.Grbac, Bruno; Miočević, Dario; Crnjak- Karanović, BiljanaValue Creation in B2B Markets Through Supply Chain Involvement // Infusing Research and Knowledge in South East Europe - Proceedings of the 2nd Annual South East European Doctoral Student Conference / Paraskakis, I., Luneski, A., Kayhan, A. (eds.) (ur.).
Solun: South east European research centre, 2007. str. 1-15 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)