Pregled bibliografske jedinice broj: 999778
Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću, (ADHD)- multimodalni pristup
Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću, (ADHD)- multimodalni pristup // Zbornik radova 37. simpozija Hrvatskog društva za dječju neurologiju s međunarodnim sudjelovanjem
Zagreb, Hrvatska, 2008. str. x-x (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 999778 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću, (ADHD)- multimodalni pristup
(Attention Deficit Disorder (ADHD) - Multimodal Approach)
Autori
Jurin, Maja ; Sekušak-Galešev, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 37. simpozija Hrvatskog društva za dječju neurologiju s međunarodnim sudjelovanjem
/ - , 2008, X-x
Skup
37. simpozij Hrvatskog društva za dječju neurologiju s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.11.2008. - 29.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poremećaj pomanjkanja pažnje ; hiperaktivnost ; dijagnostika ; multimodalno liječenje
(attention deficit disorder ; hyperactivity ; diagnostics ; multimodal treatment)
Sažetak
ADHD - Poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću – ADHD (od engl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder) jedan je od najčešćih neurorazvojnih poremećaja dječje i adolescentne dobi. To je kognitivni i bihevioralni poremećaj koji karakteriziraju hiperaktivnost, impulzivnost i nedostatak pozornosti. Dijagnoza se postavlja na temelju preporuka Diagnostic and Statistical Manuala (DSM-IV) i International Classification Disordersa (ICD-10). Simptomi se javljaju prije sedme godine života, četiri su češći u dječaka nego u djevojčica i moraju trajati najmanje šest mjeseci u okviru dviju različitih životnih sredina. U dijagnosticiranju i terapiji ADHD-a sudjeluje multidisciplinarni tim uz povezanost i suradnju roditelja, učitelja odnosno odgajatelja. Uzrok poremećaja još nije otkriven, ali su poznati nepovoljni okolinski čimbenici, utjecaj nasljeđa i različite promjene mozga, koje se mogu detektirati suvremenim slikovnim neuroradiološkim pretragama. Najbolji rezultati u liječenju djece s ADHD-om postižu se istodobnom primjenom odgovarajućih lijekova i različitih psihosocijalnih i psihoedukacijskih pristupa. U radu se potanko opisuju i objašnjavaju postupci u liječenju i naglašava važnost edukacije roditelja i okoline o prirodi bolesti, kako bi se okolina što bolje prilagodila djetetu. Ignoriranje ovog poremećaja kao i izostanak optimalnog liječenja ima razarajuće posljedice na djetetov razvoj, kočeći ga u njegovom školovanju i formiranju u zdravo društveno biće
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb