Pregled bibliografske jedinice broj: 999661
Motivacije i vrijednosti radnika u društvenim poduzećima
Motivacije i vrijednosti radnika u društvenim poduzećima // Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti / Primorac, Jaka ; Marelić, Marko ; Ančić, Branko ; Gvozdanović, Anja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2019. str. 53-54 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 999661 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacije i vrijednosti radnika u društvenim poduzećima
(Motivation and valuses of workers in social enterprises)
Autori
Puđak, Jelena ; Šimleša, Dražen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti
/ Primorac, Jaka ; Marelić, Marko ; Ančić, Branko ; Gvozdanović, Anja - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2019, 53-54
ISBN
978-953-8070-13-6
Skup
7. nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva: Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 12.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društveno poduzetništvo, motivacija, intrinzične vrijednosti, akteri, uključenost marginaliziranih skupina
(social entrepreneurship, motivation, intrinsic values, actors, inclusion of marginalised groups)
Sažetak
Društveno poduzetništvo i ekonomija u sve većem broju zemalja svijeta postaju prepoznatljivi i prihvaćeni kao ekonomsko-poslovni model kojemu glavni cilj nije gomilanje profita nego ispunjavanje socijalne odnosno društvene misije. U Aktu o jedinstvenom tržištu II (EC, 2012), Europska komisija izdvojila je društveno poduzetništvo kao jadan od stupova novog razvoja Europe, povezujući ga sa socijalnom kohezijom i rastom povjerenja potrošaća. Društveno poduzetništvo je široki koncept koji obuhvaća raznolike ekonomske modele kao i raznolike organizacije društvenog poduzetništva i ekonomije. Zajedničko svim ovim modelima i organizacijama je, pored ostvarivanja društvenog utjecaja, reinvestiranja dobiti u projekte od javnog značaja te uključivanja marginaliziranih skupina, i participativno demokratsko upravljanje koje u središte stavlja radnika te na taj način mijenja ekonomiju ne samo za konzumente već i za one koji ju su- kreiraju. Iskustvo rada u društvenom poduzeću, motivacije za rad i vrijednosti koje dijele radnici su stoga u fokusu ovdje predstavljenog istraživanja. Kvalitativnim istraživanjem obuhvatili smo devet socijalnih zadruga kako bismo interpretirali iskustva rada u društvenom poduzetništvu iz perspektive samih radnika. Značenje društvenog poduzetništva konstruira se kroz osobne definicije, motivaciju za rad u društvenom poduzeću te kroz prethodno ili naknadno internalizirane vrijednosti. Osim što je direktno povezana sa motivacijom i vrijednostima zaposlenika, suradnja sa zajednicom te unutar I između poduzeća vitalni je segment društvenog podzetništva, posebice u kontekstu odnosa sa lokalnom zajednicom i korisnicima. Posljednja kategorija koju smo analizom izdvojili odnosi se na način na koji sugovornici opisuju radne uvjete, (ne)zadovoljstvo na random mjestu, kvalitetu života te osjećaj ispunjenosti. Iz rezultata istraživanja može se zaključiti kako sugovornici/radnici u društvenim poduzećima daju prednost intrinzičnim motivacijama i intrinzičnim vrijednostima vezanim uz radno mjesto, pozitivno opisuju uvjete rada u društvenom poduzetništvu, te dijele percepciju porasta kvalitete života od kada rade u društvenom poduzeću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija