Pregled bibliografske jedinice broj: 999546
Utjecaj eksperimenta na razvoj prirodoslovne pismenosti u djece predškolske dobi
Utjecaj eksperimenta na razvoj prirodoslovne pismenosti u djece predškolske dobi // Évkönyv, 13 (2018), 1; 32-49 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 999546 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj eksperimenta na razvoj prirodoslovne pismenosti u djece predškolske dobi
(The impact of experiments on the development of natural sciences literacy among preschool children)
Autori
Užarević, Zvonimir ; Mlinarević, Vesnica ; Bjelobrk, Zdenka
Izvornik
Évkönyv (2217-8198) 13
(2018), 1;
32-49
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
metodički pristupi, eksperiment, istraživanje, prirodoslovna pismenost, rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(methodological approaches, experiment, research, natural sciences literacy, early and preschool education)
Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi utjecaj metode eksperiment na razvoj prirodoslovne pismenosti kod djece predškolske dobi u području prirodnih znanosti fizike i kemije. Prirodoslovna pismenost u kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja podrazumijeva razvoj prirodoslovnih znanja i razumijevanja posredovanih suvremenim metodičkim pristupima. Eksperiment kao metoda rada s djecom doprinosi stjecanju predodžbi o prirodoslovnim sadržajima, konkretizaciji teorijskog znanja u njegovoj praktičnoj primjeni te povezivanju djece sa živom i neživom prirodom. Rezultati empirijskog istraživanja provedenog sa tridesetero djece predškolske dobi tijekom dviju pedagoških radionica u urbanoj predškolskoj ustanovi temelje se na kvalitativnoj analizi podataka prikupljenih tijekom sustavnog promatranja djetetovog autonomnog izvođenja eksperimenata. Rezultati istraživanja pokazuju utjecaj metode eksperimenta na poticanje istraživačkog interesa djece predškolske dobi koji pogoduje razvoju prirodoslovne pismenosti te posljedično ukazuju na potrebu implementiranja metode eksperimenta u odgojno-obrazovnu praksu sa svrhom ranog usvajanja prirodoslovnih znanja i razumijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Biotehnologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek