Pregled bibliografske jedinice broj: 999511
Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje kod učenika četvrtog razreda osnovne škole
Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje kod učenika četvrtog razreda osnovne škole // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 2; 219-233 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 999511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje kod učenika četvrtog razreda osnovne škole
(The impact of Positive psychology programme implementation on fourth grade elementary school pupil optimism and classroom environmen)
Autori
Ivanković, Melita ; Rijavec, Majda
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 153
(2012), 2;
219-233
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
osnovna škola ; program pozitivne psihologije ; optimizam ; pesimizam ; razredno ozračje
(elementary school ; positive psychology program ; optimism ; pessimism ; classroom environment)
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem provjere utjecaja provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje učenika četvrtog razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 125 učenika iz tri osnovne škole u Zagrebu, odnosno šest razrednih odjela, koji su bili podijeljeni u eksperimentalnu (N=62) i kontrolnu (N=63) skupinu. Program pozitivne psihologije u eksperimentalnoj skupini provođen je jednom tjedno tijekom tri mjeseca na satu razredne zajednice. U kontrolnoj skupini nije se provodio program nego uobičajene aktivnosti na tom satu. Upitnici Moj razred za mjerenje razrednog ozračja i Upitnik za određivanje atribucijskog stila kod djece za mjerenje optimizma i pesimizma primijenjeni su na početku i na kraju istraživanja. Rezultati su obrađeni dvosmjernom analizom varijance s ponovljenim mjerenjima na jednom faktoru. U eksperimentalnoj skupini došlo je do značajnog povećanja optimizma u odnosu na kontrolnu. Nije bilo značajnih promjena ni u razini pesimizma kao niti u jednoj dimenziji razrednog ozračja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)