Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 999511

Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje kod učenika četvrtog razreda osnovne škole


Ivanković, Melita; Rijavec, Majda
Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje kod učenika četvrtog razreda osnovne škole // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 2; 219-233 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 999511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje kod učenika četvrtog razreda osnovne škole
(The impact of Positive psychology programme implementation on fourth grade elementary school pupil optimism and classroom environmen)

Autori
Ivanković, Melita ; Rijavec, Majda

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 153 (2012), 2; 219-233

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
osnovna škola ; program pozitivne psihologije ; optimizam ; pesimizam ; razredno ozračje
(elementary school ; positive psychology program ; optimism ; pessimism ; classroom environment)

Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem provjere utjecaja provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje učenika četvrtog razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 125 učenika iz tri osnovne škole u Zagrebu, odnosno šest razrednih odjela, koji su bili podijeljeni u eksperimentalnu (N=62) i kontrolnu (N=63) skupinu. Program pozitivne psihologije u eksperimentalnoj skupini provođen je jednom tjedno tijekom tri mjeseca na satu razredne zajednice. U kontrolnoj skupini nije se provodio program nego uobičajene aktivnosti na tom satu. Upitnici Moj razred za mjerenje razrednog ozračja i Upitnik za određivanje atribucijskog stila kod djece za mjerenje optimizma i pesimizma primijenjeni su na početku i na kraju istraživanja. Rezultati su obrađeni dvosmjernom analizom varijance s ponovljenim mjerenjima na jednom faktoru. U eksperimentalnoj skupini došlo je do značajnog povećanja optimizma u odnosu na kontrolnu. Nije bilo značajnih promjena ni u razini pesimizma kao niti u jednoj dimenziji razrednog ozračja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivanković, Melita; Rijavec, Majda
Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje kod učenika četvrtog razreda osnovne škole // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 2; 219-233 (recenziran, članak, znanstveni)
Ivanković, M. & Rijavec, M. (2012) Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje kod učenika četvrtog razreda osnovne škole. Napredak (Zagreb), 153 (2), 219-233.
@article{article, author = {Ivankovi\'{c}, Melita and Rijavec, Majda}, year = {2012}, pages = {219-233}, keywords = {osnovna \v{s}kola, program pozitivne psihologije, optimizam, pesimizam, razredno ozra\v{c}je}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {153}, number = {2}, issn = {1330-0059}, title = {Utjecaj provo\djenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozra\v{c}je kod u\v{c}enika \v{c}etvrtog razreda osnovne \v{s}kole}, keyword = {osnovna \v{s}kola, program pozitivne psihologije, optimizam, pesimizam, razredno ozra\v{c}je} }
@article{article, author = {Ivankovi\'{c}, Melita and Rijavec, Majda}, year = {2012}, pages = {219-233}, keywords = {elementary school, positive psychology program, optimism, pessimism, classroom environment}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {153}, number = {2}, issn = {1330-0059}, title = {The impact of Positive psychology programme implementation on fourth grade elementary school pupil optimism and classroom environmen}, keyword = {elementary school, positive psychology program, optimism, pessimism, classroom environment} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font