Pregled bibliografske jedinice broj: 999485
Virtualne društvene mreže i ostvarivanje partnerstva obitelji i dječjeg vrtića
Virtualne društvene mreže i ostvarivanje partnerstva obitelji i dječjeg vrtića // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 64 (2018), 1; 105-116 doi:10.32903/zs.64.1.8 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 999485 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Virtualne društvene mreže i ostvarivanje partnerstva obitelji i dječjeg vrtića
(Virtual social networks in promoting parent- kindergarten partnership)
Autori
Somolanji Tokić, Ida ; Vukašinović, Antonija
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 64
(2018), 1;
105-116
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
dokumentiranje, ekološka teorija, eksploracijsko istraživanje, Facebook, partnerstvo s roditeljima
(documentation, ecological system theory, exploratory research, Facebook, partnership with parents)
Sažetak
U ovom radu istražio se pojam partnerstva obitelji i dječjeg vrtića u kontekstu virtualnih društvenih mreža. Partnerstvo kao krajnji cilj pedagoškog odnosa između roditelja/skrbnika i odgajatelja usmjerenog na dobrobit djeteta složeni je konstrukt koji je u praksi ponekad teško ostvariv. Izazovi suvremenog i ubrzanog načina života često onemogućuju kvalitetnu interakciju roditelja i odgajatelja. Zbog toga je potrebno sagledati nove mogućnosti i stvarati novi 'prostor' primjeren današnjem vremenu. Virtualne društvene mreže predstavljaju platformu na kojoj sve više dolazi do izražaja odgojno- obrazovni potencijal. Prepoznajući taj potencijal, odgojno-obrazovni stručnjaci mogu djelovati i putem društvenih mreža prema povezivanju obitelji i odgojno-obrazovnog sustava prateći pri tome suvremenu pedagošku teoriju i praksu. Ovaj rad nastoji se odmaknuti od dosadašnjeg deficitarnog pristupa društvenim mrežama prema afirmativnom pristupu u kojemu je naglasak na pedagoški promišljenom i oblikovanom sadržaju ponuđenom za interakciju s krajnjim korisnikom. Rad prikazuje istraživanje jedne odgojne skupine i njihove Facebook grupe putem koje se nastoji proces učenja i stvaranja znanja učiniti vidljivim prvenstveno roditeljima. Svrha istraživanja ogleda se u propitivanju novih tehnologija u odgojno- obrazovnom djelovanju koje mogu pridonijeti razvoju partnerskog odnosa između obitelji i dječjeg vrtića svakodnevno, ali i tijekom procesa prijelaza djeteta iz vrtića u osnovnu školu. Dobiveni rezultati ukazali su kako je korištenje društvenih mreža u obrazovne svrhe prepoznato među roditeljima, ocijenjeno kao pozitivan način komunikacije te se reflektira u kvalitetnijoj komunikaciji u svakodnevnom neposrednom odgojno-obrazovnom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- Education Research Complete
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA