Pregled bibliografske jedinice broj: 999349
Manirističke i barokne teme u Dubrovniku i okolici
Manirističke i barokne teme u Dubrovniku i okolici // VERBA VOLANT - SCRIPTA MANENT, Zbornik u čast akademika Stjepana Krasića. OP / Matulić Branko i Lupis Vinicije B. (ur.).
Split: Sveučilište u Splitu, 2019. str. 685-770
CROSBI ID: 999349 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Manirističke i barokne teme u Dubrovniku i okolici
(Manneristic and Baroque Themes in Dubrovnik and Surroundings)
Autori
Lupis, Vinicije B.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
VERBA VOLANT - SCRIPTA MANENT, Zbornik u čast akademika Stjepana Krasića. OP
Urednik/ci
Matulić Branko i Lupis Vinicije B.
Izdavač
Sveučilište u Splitu
Grad
Split
Godina
2019
Raspon stranica
685-770
ISBN
978-953-7220-34-1
Ključne riječi
Cesare Calise, Nikola Lazanić, Marino Gropelli, Ciro Ferri, Ludovico Trasi, Serafin Marija Crijević
Sažetak
Ovaj rad obradio je više baroknih tema iz slikarstva, kiparstva i altaristike iz Dubrovnika i njegove okolice. Prije svega osvrnulo se na dubrovačkog trgovca Nikolu Kaluđerca - jednog dosad nepoznatog darodavca dvju mramornih oltara u franjevačkom samostanu Male braće u Dubrovniku i u crkvi Gospe od Milosrđa, po njegovoj oporuci iz 1691. godine. Autor rada je atribuirao oltarnu palu Gospe od Karmena iz dubrovačke franjevačke crkve Lodovicu Trasiju iz Ascoli Picena. Ovaj slikar bio je pripadnik kasnobaroknog rimskog slikarskog kruga, bliskog Carlu Maratti. Isto tako iznova se osvrnulo na već publiciran kip Marina Gropellija – sv. Mateja iz istoimene crkve u selu Pijavičino na poluotoku Pelješcu. Naposlijetku autor rada problematizirao je freske Gaetana Garcije i upozorio na dosad nepoznati predložak - modelletto za apsidalnu fresku koji se čuva u privatnoj kolekciji u Rimu. Iznova se osvrnuo na grafičke listove francuskog umjetnika Nicole Dorignya koji ih je izveo po freska Cira Ferrija u crkvi San Agnese u Rimu i njihovom likovnom utjecaju na oslikavanje pjevališta bivše dominikanske crkve Gospe od Rozarija u Vignju, kao i diljem Europe. Temeljem iznesenih činjenica Gaetano Garcija je potvrđeni ciroferrista poput nepoznatog slikara iz dominikanskog samostana u Vignju, uvrštavajući hrvatsku likovnu baštini u tadašnji fenomen izrade fresaka i oltarnih pala po grafičkim listovima rimskog likovnog kruga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Vinicije Lupis
(autor)