Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 999308

Industrija digitaliziranih sadržaja stvara novu paradigmu teorije troškova:Nulti granični trošak u digitalnom izdanju časopisa


Lozić, Joško
Industrija digitaliziranih sadržaja stvara novu paradigmu teorije troškova:Nulti granični trošak u digitalnom izdanju časopisa // POLYTECHNIC & DESIGN, 7 (2019), 1; 53-59 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 999308 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Industrija digitaliziranih sadržaja stvara novu paradigmu teorije troškova:Nulti granični trošak u digitalnom izdanju časopisa
(The digitized content industry creates a new paradigm of cost theory: Zero marginal cost in digital magazine industry)

Autori
Lozić, Joško

Izvornik
POLYTECHNIC & DESIGN (1849-1995) 7 (2019), 1; 53-59

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
industrija časopisa, medijska industrija, nulti marginalni trošak, poslijeindustrijski model
(magazine industry, media industry, zero marginal cost, post-industrial model)

Sažetak
Cilj je ovog rada ukazati na promjenu paradigme ekonomske teorije troškova koja je nastala kao rezultat razvoja poslijeindustrijskog načina proizvodnje i distribucije roba. Digitalizacija i konvergencija proizvodnih procesa izravno su utjecale na promjene načina proizvodnje unutar velikog broja starih industrija. Medijska se industrije našla na udaru među prvima. Digitalizacijom proizvoda odnosno proizvodnjom digitalnog sadržaja, koji je zamijenio fizički proizvod, stvorena je izravna konkurencija proizvodima medijske industrije koji su se proizvodili i prodavali na „starim“ medijima. Digitalizacijom sadržaja nestao je veliki dio proizvodnog procesa te su se marginalni troškovi proizvodnje dodatne jedinice proizvoda približili nuli. Proizvodnja i distribucija digitalnih proizvoda, kod kojih je marginalni trošak približno nula, posebno je pogodila nakladničku industriju te je potpuno promijenio globalnu sliku industrije. U radu ćemo obraditi primjer nultog marginalnog troška u industriji časopisa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Joško Lozić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lozić, Joško
Industrija digitaliziranih sadržaja stvara novu paradigmu teorije troškova:Nulti granični trošak u digitalnom izdanju časopisa // POLYTECHNIC & DESIGN, 7 (2019), 1; 53-59 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Lozić, J. (2019) Industrija digitaliziranih sadržaja stvara novu paradigmu teorije troškova:Nulti granični trošak u digitalnom izdanju časopisa. POLYTECHNIC & DESIGN, 7 (1), 53-59.
@article{article, author = {Lozi\'{c}, Jo\v{s}ko}, year = {2019}, pages = {53-59}, keywords = {industrija \v{c}asopisa, medijska industrija, nulti marginalni tro\v{s}ak, poslijeindustrijski model}, journal = {POLYTECHNIC and DESIGN}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1849-1995}, title = {Industrija digitaliziranih sadr\v{z}aja stvara novu paradigmu teorije tro\v{s}kova:Nulti grani\v{c}ni tro\v{s}ak u digitalnom izdanju \v{c}asopisa}, keyword = {industrija \v{c}asopisa, medijska industrija, nulti marginalni tro\v{s}ak, poslijeindustrijski model} }
@article{article, author = {Lozi\'{c}, Jo\v{s}ko}, year = {2019}, pages = {53-59}, keywords = {magazine industry, media industry, zero marginal cost, post-industrial model}, journal = {POLYTECHNIC and DESIGN}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1849-1995}, title = {The digitized content industry creates a new paradigm of cost theory: Zero marginal cost in digital magazine industry}, keyword = {magazine industry, media industry, zero marginal cost, post-industrial model} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font