Pregled bibliografske jedinice broj: 999296
Učenje stranih jezika i znanje materinskoga kod djevojčica i dječaka školske dobi
Učenje stranih jezika i znanje materinskoga kod djevojčica i dječaka školske dobi // Šesti hrvatski slavistički kongres : Zbornik radova sa znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem održanoga u Vukovaru i Vinkovcima od 10. do 13. rujna 2014. (2. svezak) / Botica, Stipe ; Nikolić, Davor ; Tomašić, Josipa ; Vidović Bolt, Ivana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2018. str. 977-987 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 999296 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje stranih jezika i znanje materinskoga kod djevojčica i dječaka školske dobi
(Foreign Language Learning and Knowledge of the Mother Tongue of School Age Girls and Boys)
Autori
Vignjević, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Šesti hrvatski slavistički kongres : Zbornik radova sa znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem održanoga u Vukovaru i Vinkovcima od 10. do 13. rujna 2014. (2. svezak)
/ Botica, Stipe ; Nikolić, Davor ; Tomašić, Josipa ; Vidović Bolt, Ivana - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2018, 977-987
ISBN
978-953-296-127-0
Skup
6. hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska; Vinkovci, Hrvatska, 10.09.2014. - 20.09.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezični razvoj, strani jezik, spolno uvjetovane razlike
(language development, foreign language, sex differences)
Sažetak
Rad donosi prikaz i interpretaciju rezultata istraživanja odnosa učenja stranih jezika i postignuća u rješavanju jezičnih zadataka iz materinskog jezika (poznavanja i upotrebe sinonima), koji iziskuju metajezično, leksičko i pragmatičko znanje. Taj se odnos promatra s obzirom na spol ispitanika – djevojčica i dječaka školske dobi – govornika hrvatskoga kao materinskog jezika. Predmet istraživanja postavljen je u psiholingvistički kontekst jezičnoga razvoja tijekom školske dobi te u lingvometodički kontekst poučavanja hrvatskoga jezika u osnovnoj školi. Rezultati provedenoga istraživanja osvjetljuju, za jezični razvoj govornika hrvatskoga jezika, nedovoljno istraženo područje odnosa spola, interesa prema učenju stranih jezika i znanja materinskog jezika. Veći broj stranih jezika koje dijete uči znači i uspješnije rješavanje jezičnih zadataka na materinskom jeziku. Povezanost jezičnog znanja i spola govornika nije se pokazala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)