Pregled bibliografske jedinice broj: 999288
O uporabi kajkavskoga narječja iz perspektive učenika - njegovih govornika
O uporabi kajkavskoga narječja iz perspektive učenika - njegovih govornika // Hrvatski : časopis za teoriju i praksu nastave hrvatskoga jezika, književnosti, govornoga i pismenoga izražavanja te medijske kulture, 14 (2016), 2; 61-81 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 999288 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O uporabi kajkavskoga narječja iz perspektive
učenika - njegovih govornika
(On the usage of Kajkavian dialect from the
perspective of students - its speakers)
Autori
Turza-Bogdan, Tamara ; Virč, Ines ; Čerepinko, Lucija
Izvornik
Hrvatski : časopis za teoriju i praksu nastave hrvatskoga jezika, književnosti, govornoga i pismenoga izražavanja te medijske kulture (1845-8793) 14
(2016), 2;
61-81
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kajkavsko narječje u nastavi ; osnovna škola ; materinski idiom
(kajkavian dialect in curriculum ; primary school ; native idiom)
Sažetak
U članku se propituje mjesto i uloga kajkavskoga narječja u nastavi iz perspektive učenika – njegovih govornika. Cilj je istraživanja1 bio ispitati razmišljanja učenika četvrtih razreda osnovne škole o kajkavskome narječju. S obzirom na to da je kajkavsko narječje većini ispitanika, učenicima iz Međimurja, materinski idiom, željelo se istražiti doživljavaju li ga učenici svojim materinskim idiomom, misle li da se njime koriste u nastavi te u kojim je to nastavnim situacijama. Zanimalo nas je postoji li razlika u odgovorima između učenika gradske i seoske osnovne škole. Rezultati prigodnoga uzorka pokazali su postojanje razlike u odgovorima i potrebu za budućim kvantitativnim i kvalitativnim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb