Pregled bibliografske jedinice broj: 999234
Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole
Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole // 4. Međimurski filološki i pedagoški dani
Čakovec, Hrvatska, 2019. str. 5-6 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 999234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole
(Implicit and explicit language knowledge of primary school pupils)
Autori
Cvikić, L. ; Sokolić, Ana Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. Međimurski filološki i pedagoški dani
/ - , 2019, 5-6
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava, hrvatski jezik, pravopis
(teaching, Croatian language, spelling rules)
Sažetak
Ciljevi nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole usmjereni su istovremeno na razvoj jezično-komunikacijske sposobnosti učenika, tj. znanje jezika, kao i na ovladavanje temeljnim lingvističkim pojmovima, odnosno znanje o jeziku. Da bi se navedeni ciljevi ostvarili, učenici proširuju svoje implicitno te počinju ovladavati eksplicitnim jezičnim znanjem (Ellis 2008). Temeljna je svrha ovoga rada na primjerima ovladanosti pravopisnom normom utvrditi odnos implicitnog i eksplicitnog jezičnoga znanja učenika nižih razreda osnovne škole, odnosno postoji li ujednačenost između implicitnog znanja (uporaba pravopisnih pravila) i eksplicitnog znanja (poznavanje pravopisnih pravila). Istraživanje je provedeno na uzorku 80 učenika četvrtih razreda osnovne škole, a građu za istraživanje činili su primjeri iz tekstova udžbenika Hrvatskoga jezika te Prirodne i društva. Provedeno istraživanje pokazalo je neujednačenu razinu implicitnoga i eksplicitnoga znanja, kao i nedovoljan stupanj prijenosa (jezičnih) znanja između različitih nastavnih predmeta. U radu će se iscrpno prikazati rezultati provedenoga istraživanja te ponuditi smjernice za učinkovitije poučavanje pravopisa u nastavi Hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija