Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 999234

Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole


Cvikić, L.; Sokolić, Ana Marija
Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole // 4. Međimurski filološki i pedagoški dani
Čakovec, Hrvatska, 2019. str. 5-6 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 999234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole
(Implicit and explicit language knowledge of primary school pupils)

Autori
Cvikić, L. ; Sokolić, Ana Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
4. Međimurski filološki i pedagoški dani / - , 2019, 5-6

Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti

Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastava, hrvatski jezik, pravopis
(teaching, Croatian language, spelling rules)

Sažetak
Ciljevi nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole usmjereni su istovremeno na razvoj jezično-komunikacijske sposobnosti učenika, tj. znanje jezika, kao i na ovladavanje temeljnim lingvističkim pojmovima, odnosno znanje o jeziku. Da bi se navedeni ciljevi ostvarili, učenici proširuju svoje implicitno te počinju ovladavati eksplicitnim jezičnim znanjem (Ellis 2008). Temeljna je svrha ovoga rada na primjerima ovladanosti pravopisnom normom utvrditi odnos implicitnog i eksplicitnog jezičnoga znanja učenika nižih razreda osnovne škole, odnosno postoji li ujednačenost između implicitnog znanja (uporaba pravopisnih pravila) i eksplicitnog znanja (poznavanje pravopisnih pravila). Istraživanje je provedeno na uzorku 80 učenika četvrtih razreda osnovne škole, a građu za istraživanje činili su primjeri iz tekstova udžbenika Hrvatskoga jezika te Prirodne i društva. Provedeno istraživanje pokazalo je neujednačenu razinu implicitnoga i eksplicitnoga znanja, kao i nedovoljan stupanj prijenosa (jezičnih) znanja između različitih nastavnih predmeta. U radu će se iscrpno prikazati rezultati provedenoga istraživanja te ponuditi smjernice za učinkovitije poučavanje pravopisa u nastavi Hrvatskoga jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cvikić, L.; Sokolić, Ana Marija
Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole // 4. Međimurski filološki i pedagoški dani
Čakovec, Hrvatska, 2019. str. 5-6 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Cvikić, L. & Sokolić, A. (2019) Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole. U: 4. Međimurski filološki i pedagoški dani.
@article{article, author = {Cviki\'{c}, L. and Sokoli\'{c}, Ana Marija}, year = {2019}, pages = {5-6}, keywords = {nastava, hrvatski jezik, pravopis}, title = {Implicitno i eksplicitno jezi\v{c}no znanje u\v{c}enika ni\v{z}ih razreda osnovne \v{s}kole}, keyword = {nastava, hrvatski jezik, pravopis}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }
@article{article, author = {Cviki\'{c}, L. and Sokoli\'{c}, Ana Marija}, year = {2019}, pages = {5-6}, keywords = {teaching, Croatian language, spelling rules}, title = {Implicit and explicit language knowledge of primary school pupils}, keyword = {teaching, Croatian language, spelling rules}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font