Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 999208

»Sreća je kad tata i ja igramo nogomet« ili o dječjem izricanju emocija


Vignjević, Jelena; Brandt, Matea
»Sreća je kad tata i ja igramo nogomet« ili o dječjem izricanju emocija // Metodički ogledi, 24 (2017), 2; 85-106 doi:10.21464/mo46.124.85106 (recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 999208 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
»Sreća je kad tata i ja igramo nogomet« ili o dječjem izricanju emocija
(“HAPPINESS IS WHEN DAD AND I PLAY FOOTBALL” − CHILDREN’S TALK ABOUT EMOTIONS)

Autori
Vignjević, Jelena ; Brandt, Matea

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 24 (2017), 2; 85-106

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
govorni razvoj, emocionalni razvoj, rana i predškolska dob
(speech development, emotional development, early and pre-school age)

Sažetak
Ovladavanje jezičnim sposobnostima cjeloživotan je proces, no nikad tako intenzivan kao u ranoj i predškolskoj dobi. Kao i ostali segmenti dječjega razvoja, i jezični je razvoj dinamičan i kompleksan fenomen, povezan s brojnim biološkim i okolinskim faktorima. Tako je jezični razvoj nerazdruživo povezan s emocionalnim razvojem te jedan drugome omogućuju rast – jezik se gradi i emocionalnom interakcijom s okolinom, a emocionalni doživljaj izražava se i jezikom. Ovaj rad opisuje istraživanje razumijevanja i jezičnog izražavanja emocija kod djece rane i predškolske dobi. Cilj je bio utvrditi jezične sposobnosti djece za govor o emocijama. Ispitanici su govornici hrvatskoga kao materinskoga (prvoga) jezika, u ranoj i predškolskoj dobi, a istraživanje je provedeno za njihova boravka u vrtiću. Rezultati su potvrdili kako je dječje razumijevanje čvrsto vezano uz iskustvo i konkretne doživljaje te kako s porastom dobi raste i dječja kompetencija u verbalizaciji emocija. Rezultati su pokazali kako manje od polovine ispitanika ove dobi pokazuje kompetenciju verbaliziranja emocija. Ovo istraživanje ograničenih je implikacija, no otvara put za promišljanje o poticajnosti kako obiteljskoga tako i vrtićkoga okruženja za skladan dječji jezični i emocionalni razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Vignjević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi doi.org hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vignjević, Jelena; Brandt, Matea
»Sreća je kad tata i ja igramo nogomet« ili o dječjem izricanju emocija // Metodički ogledi, 24 (2017), 2; 85-106 doi:10.21464/mo46.124.85106 (recenziran, članak, stručni)
Vignjević, J. & Brandt, M. (2017) »Sreća je kad tata i ja igramo nogomet« ili o dječjem izricanju emocija. Metodički ogledi, 24 (2), 85-106 doi:10.21464/mo46.124.85106.
@article{article, author = {Vignjevi\'{c}, Jelena and Brandt, Matea}, year = {2017}, pages = {85-106}, DOI = {10.21464/mo46.124.85106}, keywords = {govorni razvoj, emocionalni razvoj, rana i pred\v{s}kolska dob}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo46.124.85106}, volume = {24}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {»Sre\'{c}a je kad tata i ja igramo nogomet« ili o dje\v{c}jem izricanju emocija}, keyword = {govorni razvoj, emocionalni razvoj, rana i pred\v{s}kolska dob} }
@article{article, author = {Vignjevi\'{c}, Jelena and Brandt, Matea}, year = {2017}, pages = {85-106}, DOI = {10.21464/mo46.124.85106}, keywords = {speech development, emotional development, early and pre-school age}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo46.124.85106}, volume = {24}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {“HAPPINESS IS WHEN DAD AND I PLAY FOOTBALL” − CHILDREN’S TALK ABOUT EMOTIONS}, keyword = {speech development, emotional development, early and pre-school age} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font