Pregled bibliografske jedinice broj: 999208
»Sreća je kad tata i ja igramo nogomet« ili o dječjem izricanju emocija
»Sreća je kad tata i ja igramo nogomet« ili o dječjem izricanju emocija // Metodički ogledi, 24 (2017), 2; 85-106 doi:10.21464/mo46.124.85106 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 999208 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
»Sreća je kad tata i ja igramo nogomet« ili o dječjem izricanju emocija
(“HAPPINESS IS WHEN DAD AND I PLAY FOOTBALL” − CHILDREN’S TALK ABOUT EMOTIONS)
Autori
Vignjević, Jelena ; Brandt, Matea
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 24
(2017), 2;
85-106
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
govorni razvoj, emocionalni razvoj, rana i predškolska dob
(speech development, emotional development, early and pre-school age)
Sažetak
Ovladavanje jezičnim sposobnostima cjeloživotan je proces, no nikad tako intenzivan kao u ranoj i predškolskoj dobi. Kao i ostali segmenti dječjega razvoja, i jezični je razvoj dinamičan i kompleksan fenomen, povezan s brojnim biološkim i okolinskim faktorima. Tako je jezični razvoj nerazdruživo povezan s emocionalnim razvojem te jedan drugome omogućuju rast – jezik se gradi i emocionalnom interakcijom s okolinom, a emocionalni doživljaj izražava se i jezikom. Ovaj rad opisuje istraživanje razumijevanja i jezičnog izražavanja emocija kod djece rane i predškolske dobi. Cilj je bio utvrditi jezične sposobnosti djece za govor o emocijama. Ispitanici su govornici hrvatskoga kao materinskoga (prvoga) jezika, u ranoj i predškolskoj dobi, a istraživanje je provedeno za njihova boravka u vrtiću. Rezultati su potvrdili kako je dječje razumijevanje čvrsto vezano uz iskustvo i konkretne doživljaje te kako s porastom dobi raste i dječja kompetencija u verbalizaciji emocija. Rezultati su pokazali kako manje od polovine ispitanika ove dobi pokazuje kompetenciju verbaliziranja emocija. Ovo istraživanje ograničenih je implikacija, no otvara put za promišljanje o poticajnosti kako obiteljskoga tako i vrtićkoga okruženja za skladan dječji jezični i emocionalni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus