Pregled bibliografske jedinice broj: 999204
Marijin lik u hrvatskim duhovnim šansonama. Glazbeno-liturgijsko-teološka pitanja i perspektive
Marijin lik u hrvatskim duhovnim šansonama. Glazbeno-liturgijsko-teološka pitanja i perspektive // Mariologija nakon Drugoga vatikanskog koncila: prihvaćanje, rezultati i perspektive. Zbornik radova XXIII. međunarodnoga mariološko-marijanskog kongresa, Rim, 4. – 9. rujna 2012. / Filić, Andrea ; Filić, Tomislav (ur.).
Zagreb: Kršćanska sadašnjost, 2018. str. 257-268
CROSBI ID: 999204 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marijin lik u hrvatskim duhovnim šansonama. Glazbeno-liturgijsko-teološka pitanja i perspektive
(The Image of Mary in Croatian Spiritual Chansons. Musically-Liturgically-Theological issues and perspectives)
Autori
Koprek, Katica Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Mariologija nakon Drugoga vatikanskog koncila: prihvaćanje, rezultati i perspektive. Zbornik radova XXIII. međunarodnoga mariološko-marijanskog kongresa, Rim, 4. – 9. rujna 2012.
Urednik/ci
Filić, Andrea ; Filić, Tomislav
Izdavač
Kršćanska sadašnjost
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
257-268
ISBN
978-953-6420-09-4
Ključne riječi
duhovna glazba, duhovna šansona, hrvatska duhovna šansona, liturgijska glazba, „Marija fest“, Marija u duhovnim šansonama.
(spiritual music, spiritual chanson, Croatian spiritual chanson, liturgical music, "Marija fest“, Mary in the spiritual chansons.)
Sažetak
Duhovna šansona je vrsta duhovne glazbe koja je nosila raznolike nazive - duhovna šansona, spiritual song, negro spiritual, beat ili sacro rock, ovisno o stilu izvođenja i uzoru nastanka. S obzirom na liturgijsku glazbu, pojam „duhovna šansona“ odavno je postao kamen spoticanja, budući da ga se, opravdano ili ne, dovodi u usku vezu sa zabavnom, svjetovnom glazbom. No, usprkos tome, šansona ne samo da živi nego je itekako prisutna - kako u domaćoj Crkvi tako i u svijetu. U Europi se pojavila početkom šezdesetih godina prošloga stoljeća, a svoj procvat je upravo doživjela nakon Drugoga vatikanskog koncila. U ovoj studiji ne namjeravam rješavati problem glazbenog izričaja mladih u liturgiji, već se ograničiti na tekstuano-glazbeni izričaj Marijinog lika kroz marijanske pjesme u jednom od "najmlađih" festivala marijanskih pjesama na hrvatskoj duhovnoj sceni koji se održava u podravskome mjestu Molve, prozvan "Marija fest".
Izvorni jezik
Hrvatski