Pregled bibliografske jedinice broj: 999145
Nasilno ponašanje učenika prema nastavnicima u relaciji sa školskom klimom
Nasilno ponašanje učenika prema nastavnicima u relaciji sa školskom klimom, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 999145 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilno ponašanje učenika prema nastavnicima u relaciji sa školskom klimom
(Pupils Violent Behavior Against Teachers in Relation to School Climate)
Autori
Prpić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
25.05
Godina
2018
Stranica
100
Mentor
Cajner Mraović, Irena
Ključne riječi
Školska klima, nasilje, učenici, nastavnici
(School Climate, Violence, Students, Teachers)
Sažetak
Istraživanje nasilnoga ponašanja učenika prema nastavnicima rastući je, te do sad nedovoljno istraženi problem školstva svugdje u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj. Ovaj rad donosi jedinstvenu analizu utjecaja školske klime, sa svoje četiri komponente (priroda odnosa između nastavnika i učenika ; priroda odnosa među učenicima ; mjera do koje je dozvoljena autonomija učenika pri donošenju odluka ; jasnoća, konzistentnost i korektnost pravila škole), na pojavu nasilnoga ponašanja učenika prema nastavnicima. Istraživanje je temeljeno na četiri nulte hipoteze, koje negiraju povezanost pojave nasilnoga ponašanja učenika s pojedinim komponentama školske klime, a provedeno je na uzorku ispitanika koji je sačinjen od 451 učenika završnih razreda zagrebačkih srednjih škola. Rezultati ukazuju na to kako gotovo trećina učenika ima iskustva s nasilnim ponašanjem učenika prema nastavnicima, odnosno da zna za takve oblike školskoga nasilja. Također, rezultati analize tablica kontingencije i hi-kvadrat testova pokazuju kako postoji statistički značajna povezanost između pojave nasilnoga ponašanja učenika nad nastavnicima te prirode odnosa između nastavnika i učenika, prirode odnosa među učenicima, te jasnoće, konzistentnosti i korektnosti pravila koje škola pruža. Hipoteza koja tvrdi kako ne postoji povezanost između mjere do koje je dozvoljena autonomija učenika pri donošenju odluka i pojave nasilnoga ponašanja učenika prema nastavnicima je prihvaćena, jer analiza nije pokazala statistički značajnu povezanost. Istraživanje ovakvoga tipa ima značajne praktične implikacije na sigurnost škola, jer ukazuje na potrebu kvalitetnoga dizajniranja školske klime u zagrebačkim srednjim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb