Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 999145

Nasilno ponašanje učenika prema nastavnicima u relaciji sa školskom klimom


Prpić, Marko
Nasilno ponašanje učenika prema nastavnicima u relaciji sa školskom klimom, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 999145 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nasilno ponašanje učenika prema nastavnicima u relaciji sa školskom klimom
(Pupils Violent Behavior Against Teachers in Relation to School Climate)

Autori
Prpić, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
25.05

Godina
2018

Stranica
100

Mentor
Cajner Mraović, Irena

Ključne riječi
Školska klima, nasilje, učenici, nastavnici
(School Climate, Violence, Students, Teachers)

Sažetak
Istraživanje nasilnoga ponašanja učenika prema nastavnicima rastući je, te do sad nedovoljno istraženi problem školstva svugdje u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj. Ovaj rad donosi jedinstvenu analizu utjecaja školske klime, sa svoje četiri komponente (priroda odnosa između nastavnika i učenika ; priroda odnosa među učenicima ; mjera do koje je dozvoljena autonomija učenika pri donošenju odluka ; jasnoća, konzistentnost i korektnost pravila škole), na pojavu nasilnoga ponašanja učenika prema nastavnicima. Istraživanje je temeljeno na četiri nulte hipoteze, koje negiraju povezanost pojave nasilnoga ponašanja učenika s pojedinim komponentama školske klime, a provedeno je na uzorku ispitanika koji je sačinjen od 451 učenika završnih razreda zagrebačkih srednjih škola. Rezultati ukazuju na to kako gotovo trećina učenika ima iskustva s nasilnim ponašanjem učenika prema nastavnicima, odnosno da zna za takve oblike školskoga nasilja. Također, rezultati analize tablica kontingencije i hi-kvadrat testova pokazuju kako postoji statistički značajna povezanost između pojave nasilnoga ponašanja učenika nad nastavnicima te prirode odnosa između nastavnika i učenika, prirode odnosa među učenicima, te jasnoće, konzistentnosti i korektnosti pravila koje škola pruža. Hipoteza koja tvrdi kako ne postoji povezanost između mjere do koje je dozvoljena autonomija učenika pri donošenju odluka i pojave nasilnoga ponašanja učenika prema nastavnicima je prihvaćena, jer analiza nije pokazala statistički značajnu povezanost. Istraživanje ovakvoga tipa ima značajne praktične implikacije na sigurnost škola, jer ukazuje na potrebu kvalitetnoga dizajniranja školske klime u zagrebačkim srednjim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Prpić (autor)

Avatar Url Irena Cajner Mraović (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Prpić, Marko
Nasilno ponašanje učenika prema nastavnicima u relaciji sa školskom klimom, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Prpić, M. (2018) 'Nasilno ponašanje učenika prema nastavnicima u relaciji sa školskom klimom', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Prpi\'{c}, Marko}, year = {2018}, pages = {100}, keywords = {\v{S}kolska klima, nasilje, u\v{c}enici, nastavnici}, title = {Nasilno pona\v{s}anje u\v{c}enika prema nastavnicima u relaciji sa \v{s}kolskom klimom}, keyword = {\v{S}kolska klima, nasilje, u\v{c}enici, nastavnici}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Prpi\'{c}, Marko}, year = {2018}, pages = {100}, keywords = {School Climate, Violence, Students, Teachers}, title = {Pupils Violent Behavior Against Teachers in Relation to School Climate}, keyword = {School Climate, Violence, Students, Teachers}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font