Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 998934

Uloga roditeljskog STEM kapitala u određenju profesionalnih interesa srednjoškolaca


Šimunović, Mara; Babarović, Toni; Šverko, Iva
Uloga roditeljskog STEM kapitala u određenju profesionalnih interesa srednjoškolaca // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 133-133 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 998934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga roditeljskog STEM kapitala u određenju profesionalnih interesa srednjoškolaca
(The role of parental STEM capital in determining the professional interests of high-school students)

Autori
Šimunović, Mara ; Babarović, Toni ; Šverko, Iva

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 133-133

Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
profesionalni interesi ; STEM kapital ; zanimanje roditelja
(professional interests ; STEM capital ; parents' occupations)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi u kojoj mjeri roditeljske karijere u STEM području mogu odrediti interese učenika završnih razreda srednje škole. Unutar većeg online istraživanja tranzicije karijere adolescenata, za potrebe ovog rada, u uzorak je uključeno 463 srednjoškolaca (33% mladića) koji su pružili podatke o zanimanju svojih roditelja te ispunili upitnik profesionalnih interesa (PGI- S). Zanimanja očeva i majki kodirana su u skladu s popisom STEM zanimanja u O*Net bazi, u kategorije STEM i ne-STEM zanimanja. Multivarijatnom analizom varijance željelo se utvrditi u kojoj mjeri se učenici razlikuju u svojim interesima s obzirom na zanimanje majke i oca, djeluje li efekt roditeljskih zanimanja u jednakoj mjeri na interese djevojaka i mladića te postoji li dodatni interakcijski učinak kombinacije zanimanja oca i majke na interese učenika. S obzirom na nalaze ranijih istraživanja, kao mjere interesa prema STEM području korištene su skale PGI-a: elektrotehnika, mehanika i instalacije (R), prirodopis (I) te orijentacija prema polu Stvari na dimenziji interesa Ljudi-Stvari. Rezultat, prema očekivanjima, ukazuju na znatno izraženije STEM interese kod mladića, osim interesa za prirodopis gdje spolne razlike nisu pronađene. Učinci zanimanja očeva i majki su slabi, te uz p<.01, prisutni tek za očevo zanimanje kod realističnih interesa, odnosno orijentacije prema stvarima. Opaženi učinci roditeljskih zanimanja na interese učenika ne razlikuje se za mladiće i djevojke, odnosno nije utvrđen moderacijski učinak spola učenika na promatrane odnose. Nadalje, pokazalo se da kombinacija zanimanja oca i majke ima određeni dodatni učinak na STEM interese učenika i to na način da su oni izraženiji kada i otac i majka rade unutar STEM područja. Dobiveni rezultati komentirani su s obzirom na teorijska očekivanja i empirijske spoznaje o roditeljskim utjecajima na profesionalni razvoj adolescenata te posebice na razvoj karijera u STEM području.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-1229

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mara Šimunović (autor)

Avatar Url Toni Babarović (autor)

Avatar Url Iva Šverko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šimunović, Mara; Babarović, Toni; Šverko, Iva
Uloga roditeljskog STEM kapitala u određenju profesionalnih interesa srednjoškolaca // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 133-133 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Šimunović, M., Babarović, T. & Šverko, I. (2019) Uloga roditeljskog STEM kapitala u određenju profesionalnih interesa srednjoškolaca. U: Jelić, M. & Tomas, J. (ur.)24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Mara and Babarovi\'{c}, Toni and \v{S}verko, Iva}, year = {2019}, pages = {133-133}, keywords = {profesionalni interesi, STEM kapital, zanimanje roditelja}, title = {Uloga roditeljskog STEM kapitala u odre\djenju profesionalnih interesa srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {profesionalni interesi, STEM kapital, zanimanje roditelja}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}imunovi\'{c}, Mara and Babarovi\'{c}, Toni and \v{S}verko, Iva}, year = {2019}, pages = {133-133}, keywords = {professional interests, STEM capital, parents' occupations}, title = {The role of parental STEM capital in determining the professional interests of high-school students}, keyword = {professional interests, STEM capital, parents' occupations}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font