Pregled bibliografske jedinice broj: 998750
Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? Analiza studijskih programa
Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? Analiza studijskih programa // Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra. Multilingualism and Multiculturalism as a Challenge in the education of Today and Tomorrow. Zbornik radova 11. međunarodnog balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST. Poreč, 12.- 14. listopada 2016. / Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 47-63 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 998750 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Priprema li inicijalno obrazovanje učitelje njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika? Analiza studijskih programa
(Does Initial Education of German and English Language Teachers Prepare Them for the Development of Pupils' Plurilingual and Intercultural Competence? – Analysis of Programs of Study)
Autori
Knežević, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra. Multilingualism and Multiculturalism as a Challenge in the education of Today and Tomorrow. Zbornik radova 11. međunarodnog balkanskog kongresa obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST. Poreč, 12.- 14. listopada 2016.
/ Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2018, 47-63
ISBN
978-953-8115-33-2
Skup
11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inicijalno obrazovanje učitelja engleskoga i njemačkog jezika ; međukulturna kompetencija ; nastava stranih jezika ; višejezična kompetencija ; višejezični pristup učenju jezika
(foreign language teaching ; initial education of English and German teachers ; intercultural competence ; plurilingual approach to foreign language learning ; plurilingual competence)
Sažetak
Višejezični pristup učenju stranih jezika stavlja učitelje stranih jezika pred izazov objedinjenog razvoja višejezične i međukultrune kompetencije učenika. Kako bi se dao odgovor na pitanje jesu li učitelji engleskog i njemačkog jezika po završetku svog inicijalnog obrazovanja spremni za ostvarenje ovih ciljeva u nastavi istražena je zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije u deset studijskih programa prema kojima se obrazuju učitelji engleskog i njemačkog jezika u Hrvatskoj. Razultati kvantitativne i kvalitativne analize sadržaja u silabima pojedinih obveznih kolegija svakog studijskog programa pokazuju da su ukupno gledano, i u studijskim programima engleskog i u studijskim programima njemačkog jezika, sadržaji za razvoj međukulturne kompetencije zastupljeni u vrlo malom broju, dok je zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične kompetencije u gotovo svim analiziranim studijskim programima neznatna. Navedeno upućuje na zaključak da postojeće inicijalno obrazovanje učitelje engleskog i njemačkog jezika ne osposobljava u dovoljnoj mjeri za zahtjeve koje pred njih stavlja višejezični pristup učenju stranih jezika.
Izvorni jezik
Engleski
Napomena
Ovaj rad je hrvatska inačica rada prethodno objavljenog na engleskom jeziku u Hrvatskom časopisu za odgoj i obrazovanje/Croatian Journal of Education, Vol. 19 ; Sp. Ed., No.2/2017 posvećenom Kongresu, str. 13-33 ; https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2612