Pregled bibliografske jedinice broj: 998697
Cjeloživotno učenje i nastavničke kompetencije
Cjeloživotno učenje i nastavničke kompetencije // Nastavničke kompetencije : zbornik radova / Mandarić, Valentina Blaženka ; Razum, Ružica ; Barić, Denis (ur.).
Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost, 2019. str. 123-151
CROSBI ID: 998697 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjeloživotno učenje i nastavničke kompetencije
(Life-Long Learning and Teachers' Competencies)
Autori
Mandarić, Valentina Blaženka ; Barudžija, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nastavničke kompetencije : zbornik radova
Urednik/ci
Mandarić, Valentina Blaženka ; Razum, Ružica ; Barić, Denis
Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Kršćanska sadašnjost
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
123-151
ISBN
978-953-6420-13-1
Ključne riječi
dokumenti ; cjeloživotno učenje ; nastavničke kompetencije ; učitelji i nastavnici vjeronauka ; suradnja ; kompetencije ; trajna foramcija ;
(documents ; life-long learning ; teacher's competencies ; Teachers and Teachers of religious education ; cooperation ; competences ; permanent formation ;)
Sažetak
Članak obrađuje teme cjeloživotnoga učenja i nastavničkih kompetencija s posebnim naglaskom na trajnu foramciju vjeroučitelja, koju provode Agencija za odgoj i obrazovanje i Nad / biskupijski katehetski uredi / Ured za vjeronauk u školi. Donosi se kratki prikaz europskih i hrvatskih strateških dokumenata koji se odnose na cjeloživotno učenje, a na temelju kojih se definiraju ključni pojmovi vezani uz teme cjeloživotnog učenja, a na temelju kojih se definiraju ključni pojmovi vezani uz teme cjeloživotnoga učenja i nastavničkih kompetencija. U svrhu cjelovitoga i objektivnoga uvida u kvalitetu stečenih nastavničkih kompetencija u inicijalnom obrazovanju vjeroučitelja iznose se rezultati empirijskog istraživanja koje je provedeno među vjeroučiteljima u osnovnim školama na području Zagrebačke nadbiskupije. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu daljnjega razvijanja određenih kompetencija, a u čemu svoj doprinos mogu dati visoka teološka učilišta na kojima su vjeroučitelji stekli temeljne kompetencije i kvalifikacije za poučavanje vjeronauka: Agencija za odgoj i obarzovanje kao ustanova, koja je zadužena za stručna usavršavanja odgojno-obrazovnih radnika i jačanje kompetencija potrebnih za rad u školi, kao i Nad / biskupijski katehetski uredi / Ured za vjeronauk u školi, koji su zaduženi za trajnu foramciju vjeroučitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb