Pregled bibliografske jedinice broj: 998643
RAZVOJ PREDČITAČKIH VJEŠTINA UZ GLAZBENU MOTIVACIJU
RAZVOJ PREDČITAČKIH VJEŠTINA UZ GLAZBENU MOTIVACIJU, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 998643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RAZVOJ PREDČITAČKIH VJEŠTINA UZ GLAZBENU MOTIVACIJU
(DEVELOPMENT OF PREREADING SKILLS WITH MUSIC MOTIVATION)
Autori
KALEBIĆ, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.04
Godina
2019
Stranica
69
Mentor
Budinski, Vesna
Neposredni voditelj
Jurkić Sviben, Tamara
Ključne riječi
predčitačke vještine, glazbena motivacija, fonološka svjesnost, vještina čitanja
(pre-reading skills, musical motivation, phonological awareness, reading skill)
Sažetak
Predčitačke vještine uvjet su za uspješno svladavanje početnog čitanja u okviru formalnog obrazovanja koje započinje u prvom razredu osnovne škole. Slušna i vidna obrada osnovne su predvještine koje dijete treba usvojiti kako bi ovladalo vještinom čitanja. Slušna obrada, osim što je važna za razvoj jezika, a uz vidnu obradu i za razvoj čitanja, presudna je i za razvoj fonološke svjesnosti, koja je, pak ključna za uspješno ovladavanje početnim čitanjem. Kada dijete postane svjesno da se rečenica sastoji od riječi, riječ od slogova, a slogovi od fonema (glasova) možemo reći da je razvio fonološku svjesnost. Mnogobrojna znanstvena istraživanja u okviru glazbe i glazbenog obrazovanja potvrdila su pozitivan utjecaj glazbe na opći razvoj djeteta. Pozitivan utjecaj potvrđen je na kognitivnim, psihomotornim, socijalnim i emocionalnim aspektima razvoja. Glazbene aktivnosti i glazbena motivacija, u vrijeme kada dijete intenzivno ovladava jezikom, utječu na razvoj jezičnih sposobnosti i fonološke svjesnosti, te jačaju osjećaj za ritam. Cilj istraživanja bio je utvrditi promjene u razvoju fonološke svjesnosti pod utjecajem glazbene motivacije kod djece predškolske dobi. Nasumičnim odabirom djeca su podijeljena na eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Kod eksperimentalne skupine istraživala se razina fonološke svjesnosti uz uvođenje glazbene motivacije, dok se u kontrolnoj skupini pratio razvoj fonološke svjesnosti bez uvođenja glazbene motivacije. U istraživanju su sudjelovala djeca polaznici Dječjeg vrtića Radost iz Splita. Uzorak čini ukupno N=28 djece, jednako podijeljenih u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu, od toga je 6 dječaka i 8 djevojčica u eksperimentalnoj skupini, a 8 dječaka i 6 djevojčica u kontrolnoj skupini. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem ukazuju na to da djeca postižu bolje rezultate na finalnom nego na inicijalnom testiranju, kao i da djeca iz eksperimentalne skupine pokazuju veći stupanj napretka unutar svoje skupina na finalnom testiranju, u odnosu na kontrolnu skupinu. Također, došli smo i do nekih zanimljivih podataka, poput onih da djeca obuhvaćena ovim istraživanjem uspješnije rješavaju zahtjevnije zadatke fonološke svjesnosti od onih jednostavnijih. Dobiveni rezultati ograničene su relevantnosti zbog malog uzorka ispitanika i zbog kratkog vremenskog perioda u kojem je istraživanje provedeno, stoga ne možemo na temelju dobivenih rezultata donositi globalne zaključke. Smatramo da bi podatci bili relevantniji kada bi ispitivanje bilo provedeno na većem broju ispitanika i na dužem vremenskom period (jedna pedagoška godina), odnosno bilo bi dobro da istraživanje započne na početku pedagoške godine (u rujnu) kada djeca uđu u program predškolskog odgoja i da traje do završetka pedagoške godine (do lipnja).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kroatologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb