Pregled bibliografske jedinice broj: 998635
POČETNO PISANJE NA HRVATSKOME JEZIKU U PRVOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE – GLAZBENA MOTIVACIJA U METODIČKOM INSTRUMENTARIJU
POČETNO PISANJE NA HRVATSKOME JEZIKU U PRVOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE – GLAZBENA MOTIVACIJA U METODIČKOM INSTRUMENTARIJU, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 998635 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
POČETNO PISANJE NA HRVATSKOME JEZIKU U PRVOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE – GLAZBENA MOTIVACIJA U METODIČKOM INSTRUMENTARIJU
(Initial writing on Croatian language in the first grade of primary scgool-musical motivation into the methodological instrumentarium)
Autori
Vojvodić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
08.07
Godina
2016
Stranica
73
Mentor
Budinski, Vesna
Neposredni voditelj
Jurkić Sviben, Tamara
Ključne riječi
pisanje, početno čitanje i pisanje, formalna slova, rukopisna slova
(writing, initial reading and writing, formal characters, handwritten characters)
Sažetak
Pisanje je jezična djelatnost izražavanja misli pismom, a služi za sporazumijevanje. Pretpostavlja skup znanja i vještina te se mora učiti. Sustavno poučavanje pisanja započinje polaskom u školu u okviru nastavnog predmeta Hrvatski jezik. Početno čitanje i pisanje jedno je od pet nastavnih područja koje taj predmet obuhvaća, a podrazumijeva: zamjećivanje glasova na početku, u sredini i na kraju riječi, prepoznavanje formalnih i rukopisnih slova i povezivanje s glasom, povezivanje glasova i slova u cjelovitu riječ, svladavanje glasovne analize i sinteze riječi, pravilno pisanje slova, riječi i rečenica formalnim i rukopisnim slovima. Za uspješno pisanje potrebno je poznavanje slova, razvijen sluh, razvijena fonemska svjesnost, pamćenje te vizualna i motorička aktivnost koje se mogu ostvariti glazbenom motivacijom. Provedeno je longitudinalno istraživanje o postignućima učenika u početnom pisanju nakon dva mjeseca pouke, na kraju prvog polugodišta i na kraju prvog razreda u Osnovnoj školi „Ljubo Babić“ (Jastrebarsko) i Osnovnoj školi „Kajzerica“ (Zagreb) na uzorku od 124 učenika. U prijenosu glasa u slovo uspješno je bilo 75, 8% učenika, a u pisanju formalnim pismom 82, 3% učenika i rukopisnim pismom 39, 5% učenika temeljem logografske strategije. Rezultati pri pisanju po diktatu pokazali su da je 32, 3% učenika bilo uspješno u sve tri kategorije koje su se vrednovale (primjena pravopisne norme, odvajanje riječi u rečenici te točnost riječi i grafemsko oblikovanje). Dokazana je pozitivna povezanost između prijenosa glasa u slovo, početnog pisanja riječi formalnim pismom i početnog pisanja riječi rukopisnim pismom. S obzirom na spol djevojčice su bile uspješnije u pisanju riječi rukopisnim pismom i pisanju po diktatu (fonološko i grafemsko oblikovanje riječi). S obzirom na mjesto školovanja, učenici u Jastrebarskom uspješniji su u primjeni pravopisne norme u diktatu. Dobiveni rezultati mogu biti pokazatelj usvojenosti početnog čitanja i pisanja u prvome razredu osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kroatologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb