Pregled bibliografske jedinice broj: 998626
Inovacije u nastavi hrvatskoga jezika u Istri šezdesetih i sedamdesetih godina 20. stoljeća s posebnim osvrtom na povijest prve eksperimentalne škole "Neven Kirac" u Puli
Inovacije u nastavi hrvatskoga jezika u Istri šezdesetih i sedamdesetih godina 20. stoljeća s posebnim osvrtom na povijest prve eksperimentalne škole "Neven Kirac" u Puli // HRVATSKO ŠKOLSTVO U 20. STOLJEĆU
Zagreb, 2013. str. 1-1 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 998626 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inovacije u nastavi hrvatskoga jezika u Istri šezdesetih i sedamdesetih godina 20. stoljeća s posebnim osvrtom na povijest prve eksperimentalne škole "Neven Kirac" u Puli
(Innovations in Croatian language teaching in Istria in the sixties and seventies of the 20th century with a special emphasis on the history of the first experimental school "Neven Kirac" in Pula)
Autori
Jurkić Sviben, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
HRVATSKO ŠKOLSTVO U 20. STOLJEĆU
/ - Zagreb, 2013, 1-1
Skup
Znanstveni skup HRVATSKO ŠKOLSTVO U 20. STOLJEĆU, Matica hrvatska
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.04.2013. - 11.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
nastava Hrvatskog jezika, Istra, eksperimentalna škola "Neven Kirac"
(Croatian language teaching methodology, Istria, experimental school "Neven Kirac")
Sažetak
Ovaj rad prikazuje kontinuiranu težnju hrvatskog življa u Istri od kraja 19. stoljeća do osamdesetih godina 20.stoljeća za obrazovanjem na hrvatskom jeziku. Družba sv. Ćirila i Metoda za Istru, osnovana je 1893. godine s temeljnom zadaćom osnivanja, otvaranja i uzdržavanja hrvatskih škola kako bi spasila hrvatsku mladež od odnarođivanja. Prvi predsjednik bio je Dinko Vitezić, a prvi tajnik dr. Matko Laginja. Godine 1898. otvorena je Škola Družbe Sv. Ćirila i Metoda u radničkom predgrađu Šijana u Puli kao prva hrvatska škola. Djelovala je do 1915. godine kada su talijanske vlasti zabranile rad družbinim školama. Na istome mjestu je do kraja Drugog svjetskog rata djelovala talijanska škola Francesco Petrarca. Po završetku Drugog svjetskog rata u Šijani je ponovno organizirana nastava na hrvatskom jeziku u bivšoj Družbinoj školi. Godine 1951. dolazi do spajanja navedene talijanske škole i hrvatske Osnovne mješovite škole u Šijani u Narodnu osmogodišnju školu »Neven Kirac« koja ubrzo postaje eksperimentalnom, s ciljem testiranja i stvaranja nastavnih planova i programa za tadašnji Zavod za unapređivanje osnovnog obrazovanja Socijalističke republike Hrvatske. Pored povijesnog pregleda uspostavljanja i provođenja nastave na hrvatskom jeziku u višejezičnom okruženju koje je bilo politički uvjetovano, cilj je ovoga rada prikazati inovativne nastavne metode eksperimentalnog programa hrvatskoga jezika i njemu komplementarnih predmeta kakav je razvijala i provodila Eksperimentalna osnovna škola „Neven Kirac“ u Puli do početka osamdesetih godina 20. stoljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti