Pregled bibliografske jedinice broj: 998513
Glazbena motivacija kao poticaj za razvoj fonološke svjesnosti u predškolskoj dobi
Glazbena motivacija kao poticaj za razvoj fonološke svjesnosti u predškolskoj dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 998513 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbena motivacija kao poticaj za razvoj fonološke svjesnosti u predškolskoj dobi
(Musical motivation as an incentive for the development of phonological awareness in pre- school age)
Autori
Kukec, Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.11
Godina
2016
Stranica
67
Mentor
Budinski, Vesna
Neposredni voditelj
Jurkić Sviben, Tamara
Ključne riječi
govor, fonološka svjesnost, predčitačke vještine, djeca predškolske dobi
(speech, phonological awareness, pre reading skills, preschool children)
Sažetak
Istraživanjem govora od davnina su se bavili brojni znanstvenici. Govor je jedna od osnovnih karakteristika svakoga čovjeka. Što se povezanosti djece i govora tiče, govor je sredstvo koje ima vrlo važnu ulogu u djetetovoj igri, ali i interakciji s drugom djecom. S razvojem, djetetov govor postaje sve bogatiji i složeniji. Kako bi se govor u djeteta pravilno razvijao, djetetu je potrebna podrška njegove okoline, posebice roditelja i odgojitelja koji raznim metodičkim postupcima bogate djetetov rječnik, a samim time i djetetov govor. Roditelji i odgojitelji moraju dozvoliti djetetu igranje jezikom i glasovima čime se glasovne kompetencije uvelike povećavaju. Fonemska svjesnost smatra se najvažnijim čimbenikom razvoja čitanja u djece. Razvija se putem brojnih glasovnih igara, ali i kroz uočavanje rime, pjevanje pjesmica, brojalica, bajalica. Pjesmice i brojalice često se koriste u radu s djecom i pridonose kvalitetnijoj artikulaciji glasova, izgovaranju riječi i rečenica. Da bi djeci približio određenu pjesmu, odgojitelj traži i pronalazi brojne kreativne putove i metode čime pospješuje fonološko osvješćivanje, a samim time i razvoj predčitačkih vještina. U sklopu diplomskoga rada, provedeno je istraživanje o utjecaju glazbe na razvoj fonološke svjesnosti kod djece predškolske dobi. Cilj istraživanja bio je utvrditi utječe li svakodnevno poticanje djece glazbom na razvoj fonološke svjesnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kroatologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb