Pregled bibliografske jedinice broj: 998414
Mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u predškolskom odgoju i obrazovanju
Mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u predškolskom odgoju i obrazovanju // Putokazi, VI (2018), 2; 185-196 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 998414 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u predškolskom odgoju i obrazovanju
(The Role and Potential of ICT in Preschool Education)
Autori
Mirković Moguš, Ana ; Moslavac Bičvić, Diana
Izvornik
Putokazi (2303-470X) VI
(2018), 2;
185-196
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Informacijsko komunikacijska tehnologija, djeca, odgajatelji, učenje
(Information and communication technology, children, preschool educators, learning)
Sažetak
U ovom radu dan je pregled uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT-a) u predškolskom odgoju i obrazovanju u različitim zemljama. Provedeno je istraživanje kojim su ispitani stavovi budućih odgajatelja o ulozi i mogućnostima IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju. Cilj rada jest na temelju pregleda literature utvrditi činitelje koji promiču upotrebu IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju te one koji ju ograničavaju. Nadalje, proveden je i upitnik na uzorku od 35 studenata, oblikovan kao skala stavova gdje su studenti procijenili svoj stupanj slaganja s navedenim tvrdnjama o upotrebi IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju. Pregledom raznih istraživanja o IKT-u te predškolskom odgoju i obrazovanju moguće je izdvojiti barem tri činjenice koje opravdavaju važnost IKT-a u predškolskom odgoju i obrazovanju. Primarno, IKT je većprisutan u svakodnevnom dječjem okruženju. Ove tehnologije nude nove mogućnosti jačanja mnogih aspekata obrazovne prakse u ranom djetinjstvu, i treće, postoji podrška i interes u cijelom području obrazovanja za razvoj i integraciju IKT-a u obrazovnu politiku, nastavni plan i program te praksu. Rezultati provedenog upitnika pokazali su i da budući odgajatelji uglavnom smatraju kako korištenje IKT-a kroz igru kao podršku prilikom proširivanja znanja o nekoj temi pomaže djeci da lakše usvoje nove sadržaje, ali i da je uporaba tehnologije prijetnja tradicionalnoj slobodnog igri te treba imati sekundarnu ulogu u odnosu na slobodnu igru u vrtiću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek