Pregled bibliografske jedinice broj: 998255
Gramatička kompetencija na periferiji standardnoga jezika
Gramatička kompetencija na periferiji standardnoga jezika // Periferno u hrvatskom jeziku, književnosti i kulturi ; Knjiga sažetaka / Čagalj, Ivana (ur.).
Katovice: Institut za slavenske filologije, Šlesko sveučilište u Katowicama, 2019. str. 102-103 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 998255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Gramatička kompetencija na periferiji standardnoga jezika
(Grammatical competence at the periphery of the standard language)
Autori
Mikić Čolić, Ana ; Bjedov, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Periferno u hrvatskom jeziku, književnosti i kulturi ; Knjiga sažetaka
/ Čagalj, Ivana - Katovice : Institut za slavenske filologije, Šlesko sveučilište u Katowicama, 2019, 102-103
Skup
Periferno u hrvatskom jeziku, književnosti i kulturi : međunarodni znanstveni skup
Mjesto i datum
Katowice, Poljska, 07.05.2019. - 09.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
gramatička kompetencija, nastavnici pripravnici hrvatskog jezika, standardni jezik
(grammatical competence, teacher trainees of Croatian, standard language)
Sažetak
U ovome radu tematiziraju se odstupanja od standardnojezične norme na gramatičkoj razini. Na primjeru pismenih radova na stručnome ispitu nastavnika pripravnika hrvatskoga jezika utvrdit će se razina njihove gramatičke kompetencije. Naime, iako se od nastavnika hrvatskoga jezika očekuje najviši stupanj kompetencije na svim razinama jezičnoga opisa, analizirajući pismene radove nastavnika pripravnika uočeno je odstupanje od standardnojezične norme na gramatičkoj razini. Na građi od 90 pismenih radova analizirat će se uporaba veznika budući (da) i jer, s obzirom na to da, kako… tako, potom uporaba prijedloga kroz, koje odstupaju od normativnih preporuka, promjena rekcije glagola koristiti (se), nenormativno pisanje futura prvog kada zanaglasnica slijedi glagol koji završava na ti te položaj zanaglasnice u rečenici. Cilj je rada utvrditi razloge i čestotnost tih odstupanja, a primjenom kognitivnoga modela gramatičke kompetencije utvrdit će se i jesu li uočena odstupanja isključivo pogreške te može li se govoriti o dvojnostima ili čak o jezičnim promjenama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek