Pregled bibliografske jedinice broj: 998181
Promjene u strukturi interesa osnovnoškolaca nakon dvomjesečnog programa profesionalnog usmjeravanja
Promjene u strukturi interesa osnovnoškolaca nakon dvomjesečnog programa profesionalnog usmjeravanja // 24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 82-82 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 998181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene u strukturi interesa osnovnoškolaca nakon dvomjesečnog programa profesionalnog usmjeravanja
(Changes in adolescents' vocational interests structure after the 2-month career development school program)
Autori
Babarović, Toni ; Šverko, Iva ; Blažev, Mirta ; Dević, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. dani Ramira i Zorana Bujasa: Međunarodni psihologijski znanstveni skup - Knjiga sažetaka
/ Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 82-82
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
profesionalni interesi, stabilnost, diferenciranost, konzistentnost, Školski program profesionalnog razvoja
(vocational interests, stability, differentiation, consistency, Career development school program)
Sažetak
Cilj rada je utvrditi promjene u stukturalnim obilježjima profesionalnih interesa učenika uslijed sudjelovanja u školskom programu profesionalnog razvoja. Program je imao za cilj upoznati učenike osmih razreda sa svijetom rada, osvijestiti njihove profesionalne preferencije te razviti vještine donošenja profesionalnih odluka. U istraživanju je primijenjen nacrt s eksperimentalnom (N = 119) i kontrolnom (N = 137) skupinom te testiranjem prije i nakon tretmana. Intervencijski program je trajao dva mjeseca i uključivao osam jednosatnih grupnih radionica. Očekivalo se da bi tretman mogao dovesti do bolje diferenciranosti i konzistentnosti interesa, jer je već primijećen pozitivan učinak na smanjenje poteškoća pri odlučivanju te na povećanje profesionalne zrelosti učenika (Babarović, Blažev & Dević, 2019). Kao mjera RIASEC interesa primijenjen je upitnik UPI-48. Kao mjere diferenciranosti korištene su mjere raspršenja interesa te duljina dominantnog vektora na dimenzijama Ljudi-stvari i Podaci- ideje. Mjere konzistencije bazirale su se na bliskosti dva ili tri dominantna tipa interesa, te na mjeri podudarnosti profila interesa s kosinusnom funkcijom. Dodatno, stabilnost interesa provjerena je podudaranjem dominantnih tipova, korelacijama rezultata na RIASEC skalama te promjenom kuta dominantnog vektora između dva mjerenja. Rezultati su pokazali da su se interesi učenika vrlo malo promijenili, odnosno da su ostali stabilni, bez obzira na intervenciju. Promjene u konzistentnosti interesa nisu pronađene, kao niti promjene na većini mjera diferenciranosti. Stoga, iako su dosadašnji nalazi ukazali da ova intervencija može biti korisna za podizanje profesionalne spremnosti učenika, njeni učinci na formiranje diferenciranijih i konzistentnijih interesa nisu dokazani. Navedeno ide u prilog nalazima da se stabilni profesionalni interesi strukturiraju već u ranoj adolescenciji, te da se pri donošenju prvih profesionalnih odluka može osloniti na interese osnovnoškolaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb