Pregled bibliografske jedinice broj: 997875
Institucijske karakteristike odabranih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: perspektiva studenata i institucijskih aktera
Institucijske karakteristike odabranih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: perspektiva studenata i institucijskih aktera // VII. nacionalni kongres hrvatskog sociološkog društva „Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti“ – Knjiga sažetaka / Primorac, Jaka ; Marelić, Marko ; Ančić, Branko ; Gvozdanović, Anja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2019. str. 19-20 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 997875 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Institucijske karakteristike odabranih
fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: perspektiva
studenata i institucijskih aktera
(Institutional characteristics of selected
faculties of the University of Zagreb:
perspective of students and institutional
actors)
Autori
Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava ; Gregurović, Margareta ; Košutić, Iva ; Puzić, Saša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VII. nacionalni kongres hrvatskog sociološkog društva „Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti“ – Knjiga sažetaka
/ Primorac, Jaka ; Marelić, Marko ; Ančić, Branko ; Gvozdanović, Anja - Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2019, 19-20
ISBN
978-953-8070-13-6
Skup
7. nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva: Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 12.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
institucijski habitus ; zadovoljstvo institucijskim karakteristikama ; percipirani ugled fakulteta ; studenti ; institucijski akteri
(institutional habitus ; satisfaction with the institutional characteristics ; perceived reputation of faculty ; students ; institutional actors)
Sažetak
U radu se analiziraju institucijske karakteristike odabranih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu iz perspektive studenata i institucijskih aktera. Teorijsko polazište rada čini koncept institucijskog habitusa, koji uključuje posredovanje utjecaja društvenog položaja, statusne grupe i individualnih značajki kroz karakteristike institucije na ponašanje pojedinca (McDonough, 1997). U sferi obrazovanja, institucijski habitus uključuje organizacijske prakse koje utječu na osjećaj prihvaćenosti kod studenata (Thomas, 2010). Glavne karakteristike institucijskog habitusa u obrazovnom kontekstu (Doolan, Košutić, Barada, 2015 ; Baranović, 2015) su: organizacijske karakteristike institucije (npr. dostupnost informacija o uvjetima i pravilima studiranja, dostupnost literature, kvaliteta nastave, raspored nastavnih sati), njene ekspresivne karakteristike (npr. dostupnost profesora za dobivanje informacija, dostupnost informacija o sveučilišnoj mobilnosti, podrška profesora pri izvršavanju studentskih obveza i dr.) te kurikulum (npr. sadržaji kolegija, ponuđeni izborni predmeti). Rad se temelji na podacima prikupljenim anketnim upitnikom 2017. godine, na uzorku studenata druge i treće godine studija Zagrebačkog sveučilišta (12 fakulteta, N=1533) te polustrukturiranim intervjuima provedenim 2018. godine s prodekanima (N=11) sa šest fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Cilj rada je ispitati institucijske karakteristike odabranih fakulteta kroz analizu zadovoljstva elementima studija i percipiranog ugleda fakulteta iz perspektive studenata i prodekana fakulteta kao predstavnika upravljačkih struktura. Polazi se od hipoteze kako su institucije s višim percipiranim ugledom responzivnije prema potrebama vlastitih studenata. Iako se pretpostavlja da neće biti odstupanja u percepciji ugleda i prestiža institucije između studenata i prodekana istog fakulteta, očekuju se razlike između viđenja studenata i prodekana različitih fakulteta. Te se razlike mogu promatrati kao indikatori horizontalnih razlika u visokom obrazovanju te se razmatra doprinose li, i kako, institucijske karakteristike fakulteta ublažavanju socijalnih nejednakosti i socijalnoj koheziji ili ih produbljuju. Rezultati rada mogu biti korisni za javne obrazovne politike budući da upućuju na moguće sličnosti i razlike u iskustvima i viđenju struktura i procesa u visokom obrazovanju iz perspektive studenata i relevantnih institucijskih aktera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Saša Puzić
(autor)
Nikola Baketa
(autor)
Branislava Baranović
(autor)
Iva Odak
(autor)
Margareta Gregurović
(autor)