Pregled bibliografske jedinice broj: 997239
RITMICICLANDO - eksperimentalni glazbeni projekt ekološkog sadržaja
RITMICICLANDO - eksperimentalni glazbeni projekt ekološkog sadržaja // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena - Knjiga sažetaka / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 128-129 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 997239 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RITMICICLANDO - eksperimentalni glazbeni projekt ekološkog sadržaja
(RITMICICLANDO - an experimental musical project of ecological content)
Autori
Popović, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena - Knjiga sažetaka
/ Svalina, Vesna - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 128-129
ISBN
978-953-6965-77-9
Skup
6. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena - Glazba u školi - stanje i perspektive = 6th International Symposium of Music Pedagogues: Music Education in the Context of Present and Future Changes - Music in Schools - State and Perspectives
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Projektna nastava ; ekološki odgoj ; glazbena kultura ; nevladine udruge i obrazovni sustav
(Project teaching ; ecological education ; music appreciation ; NGOs and education system)
Sažetak
Ekološki odgoj u osnovnim školama često se provodi u različitim oblicima projektne i integrirane nastave i povremeno obuhvaća i sadržaje iz glazbene kulture. To su najčešće različite radionice izrade instrumenata recikliranjem otpada te pjevanje i sviranje pjesmica „ekološkog“ sadržaja koje se namjenski provode kako bi se obilježili važni ekološki datumi ili slično. Takvi oblici nastave neupitno su korisni za razvoj ekoloških kompetencija učenika, no ostaje pitanje kakve se glazbene kompetencije stječu takvim radom. Jednokratnom obradom pjesmica učenici dobivaju informaciju o toj pjesmici, međutim glazbena kompetencija stječe se redovitim vježbanjem te iste pjesmice, te višekratnim nastupima. Isto tako, da bi se izradom instrumenata od recikliranih materijala stekle neke glazbene kompetencije, potrebno je kvalitetno ih upotrijebiti, dakle redovito na njima aktivno muzicirati i stvarati glazbu određene kvalitete. Za sve te aktivnosti potrebno je vrijeme koje nastavnici glazbene kulture u osnovnim školama najčešće nemaju. RITMICICLANDO je projekt koji se bavi ekološkim temama kroz glazbu i primjer je kvalitetne upotrebe glazbe u edukacijske svrhe. Ovaj rad donosi analizu njihovog djelovanja i financiranja, te stručne analize njihove glazbe, te predlaže model kojim bi se provodio ovakav tip ekološkog odgoja u našim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Sažetak rada objavljen je na hrvatskom i engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ana Popović
(autor)