Pregled bibliografske jedinice broj: 997231
Udžbenici predmetne nastave glazbene kulture - pomoć ili zapreka?
Udžbenici predmetne nastave glazbene kulture - pomoć ili zapreka? // Šesti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga. Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena. Knjiga sažetaka / Svalina, Vesna (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 84-85 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 997231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenici predmetne nastave glazbene kulture - pomoć ili zapreka?
(Textbooks for Music Appreciation in Subject Teaching in Elementary School – an Aid or an Obstacle?)
Autori
Popović, Ana ; Gigić Karl, Blanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Šesti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga. Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena. Knjiga sažetaka
/ Svalina, Vesna - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 84-85
ISBN
978-953-6965-77-9
Skup
6. međunarodni simpozij glazbenih pedagoga: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena - Glazba u školi - stanje i perspektive = 6th International Symposium of Music Pedagogues: Music Education in the Context of Present and Future Changes - Music in Schools - State and Perspectives
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbena kultura ; udžbenici ; pjevanje u osnovnoj školi ; slušanje glazbe u osnovnoj školi
(Music Appreciation ; textbooks ; singing in Elementary School ; listening music in Elementary School)
Sažetak
„Jedna od bitnih karakteristika udžbenika je mogućnost da se učenici njime samostalno koriste. Zato je relativno lako napisati udžbenik za područja na kojima se stječu znanja, a vrlo teško, ili gotovo nemoguće za područja na kojima se stječu umijeća. Kako u nastavi glazbe imamo posla više sa stjecanjem umijeća nego sa stjecanjem znanja, mogućnost uporabe udžbenika vrlo je ograničena. Za neka nastavna područja, poput glazbenog opismenjivanja, sviranja, glazbenog stvaralaštva i slušanja glazbe, udžbenik – kojim bi se učenik mogao samostalno služiti – nije moguće napisati“ napisao je dr Dr. Pavel Rojko u svojoj je Metodici nastave glazbe o udžbenicima za glazbenu kulturu napisao (Rojko, 2012: 120). Iako ideja prof. Rojka o tome da su udžbenici za glazbenu kulturu zapravo suvišni ima svoje opravdanje, činjenica je da još uvijek postoje. Ovaj rad se bavi propitivanjem njihove kvalitete i funkcionalnosti. U empirijskom dijelu rada korištena je metoda analize sadržaja udžbenika. Koristila se i anketa provedena u Osječko –baranjskoj županiji kojom se ispitalo mišljenje nastavnika glazbene kulture o kvaliteti i funkcionalnosti udžbenika za glazbenu kulturu koji su trenutačno u uporabi. Cilj je ovog rada prezentirati dobivene rezultate te predložiti dopune i izmjene u svrhu stvaranja kvalitetnijih udžbenika u budućnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Sažetak rada objavljen je na hrvatskom i engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Ana Popović
(autor)