Pregled bibliografske jedinice broj: 997228
Održivi vrtići-Stavovi i procjene odagajatelja o implementaciji odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u vrtićima
Održivi vrtići-Stavovi i procjene odagajatelja o implementaciji odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u vrtićima // Treći kongres pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem 13.-14. rujna 2018. Pedagogija u vremenu promjene. Knjiga sažetaka. / E.Slunjski, ur (ur.).
Zagreb: Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, Element d.o.o., 2018. str. 2-3 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 997228 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Održivi vrtići-Stavovi i procjene odagajatelja o implementaciji odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u vrtićima
(Sustainable kindergartens - Attitudes and Assessments of Education For Sustainable Development implamantion in Kindergartens)
Autori
Anđić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Treći kongres pedagoga Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem 13.-14. rujna 2018. Pedagogija u vremenu promjene. Knjiga sažetaka.
/ E.Slunjski, ur - Zagreb : Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, Element d.o.o., 2018, 2-3
Skup
3. kongres pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem: Pedagogija u vremenu promjene
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dimenzije održivosti, odgajatelji, odgoj i obrazovanje za okoliš i održivi razvoj, održivi vrtići, vanjski okoliš.
(sustainability dimensions, environmental education, education for sustainable development, kindergarten teachers, sustainable kindergartens, outdoor environment)
Sažetak
U radu se prikazuju rezultati istraživanja o održivim vrtićima, odnosno o stavovima i procjenama odgajatelja o realizaciji ekološke, društvene i ekonomske dimenzije održivosti rada u vrtićima. Za potrebe ovog rada prezentiramo rezultate preliminarnog istraživanja. Podatci su prikupljeni anketnim upitnikom na uzorku od 71 odgajatelja. Rezultati, iako se ne mogu generalno uopćavati, ukazuju na značajne smjernice za konstrukciju relevantnijeg uzorka i realizaciju budućeg istraživanja. Istraživanjem je utvrđeno da odgajatelji procjenjuju projektni rad kao jedan od najzastupljenijih pristupa u praksi rada u odgoju i obrazovanju za okoliš i održivi razvoj u vrtićima. Ekološka dimenzija održivosti vrtića najrazvijenija je u praksi rada, dok se značajno apostrofira nužnost izravnijeg razvoja društvene dimenzije održivosti rada u vrtićima. Poseban dio istraživanja odnosio se na procjenu uređenosti vanjskih prostora vrtića. Okoliš vrtića predstavlja značajan čimbenik u poticanju spoznaja i iskustava djece u okolišu, o čemu smo već pisali u ranijim radovima. Ovim istraživanjem utvrđeno je nezadovoljstvo odgajatelja uređenjem i dizajnom vanjskim okolišem, ali rezultati ukazuju i na mogućnost unaprjeđivanja tih dimenzija rada. U budućim istraživanjima, izravnije i značajnije bi trebalo ispitati aspekte koji uključuju pristupe u praksi rada odgajatelja, ali i dizajn vanjskih prostora okoliša. Ti aspekti rada, u kvalitativnom i kvantitativnom smislu, nude brojne mogućnosti za raznoliku praksu i unaprjeđivanje rada odgajatelja, posebice onih dimenzija održivosti kojima se potiče rast i razvoj djece na otvorenim prostorima, a time i održivost vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Cjeloviti rad bi trebao biti objavljen naknadno.