Pregled bibliografske jedinice broj: 997156
Pregled istraživanja inkluzivnog odgoja i obrazovanja iz perspektive učitelja i studenata
Pregled istraživanja inkluzivnog odgoja i obrazovanja iz perspektive učitelja i studenata // Školski vjesnnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 2 (2018), 67; 265-285 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 997156 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pregled istraživanja inkluzivnog odgoja i obrazovanja iz perspektive učitelja i studenata
(A Review Of Research about Inclusive Education from Perspectives of Teachers and Teacher Students)
Autori
Martan, Valentina
Izvornik
Školski vjesnnik: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 2
(2018), 67;
265-285
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
inkluzija ; istraživanja ; osposobljenost ; stavovi ; učenici s teškoćama ; učitelji
(competences ; inclusion ; opinions ; research ; students with disabilities ; the teachers)
Sažetak
Inkluzija je sveobuhvatan i složen proces koji, u okviru socijalnog modela, potiče i usmjerava razvoj društva u kojem je svatko tretiran kao njegov jednakopravan član. Učenicima s teškoćama inkluzivna obrazovna politika osigurava dostupnost redovnog odgojno-obrazovnog sustava, uvažavanjem individualnih potreba i pružanjem podrške koja će osigurati razvoj njihovih potencijala. Uspješna implementacija inkluzivne politike u velikoj mjeri ovisi o pozitivnim namjerama učitelja prema inkluzivnom obrazovanju. Stoga je cilj ovog rada dati pregled cjelovitih znanstvenih radova koji su analizirali stavove, mišljenja i osposobljenost hrvatskih učitelja za provedbu inkluzivnog obrazovanja te utvrditi čimbenike koji su s njima povezani. Uz generalno proinkluzivne stavove prema inkluzivnom obrazovanju, istraživanja su identificirala i brojne prepreke, među kojima su najizraženiji nedostatna educiranost učitelja za provedbu inkluzivne prakse, nedostatna stručna podrška te nedovoljna materijalna opremljenost škola.Istraživanja jednoznačno ukazuju da postoji velika potreba za osiguranjem kvalitetnijih programaobrazovanja učitelja o poučavanju u inkluzivnim razredima tijekom formalnog obrazovanja, ali i kvalitetnija stručna pomoć u svakodnevnom radu s učenicima s teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts