Pregled bibliografske jedinice broj: 997107
MARKETINŠKI ASPEKTI RAZVOJA DIGITALNIH KOMPETENCIJA UNUTAR KATOLIČKIH KRUGOVA
MARKETINŠKI ASPEKTI RAZVOJA DIGITALNIH KOMPETENCIJA UNUTAR KATOLIČKIH KRUGOVA // Economics & Management: How to Cope With Disrupted Times CONFERENCE PROCEEDINGS
Ljubljana, Slovenija: Association of Economists and Managers of the Balkans, Belgrade, Serbia ; Faculty of Management Koper, Slovenia ; Doba Business School - Maribor, Slovenia ; Integrated Business Faculty - Skopje, Macedonia ; Faculty of Management - Zajecar, Serbia, 2018. str. 590-601 doi:10.31410/eman.2018.590 (ostalo, recenziran, cjeloviti rad (in extenso))
CROSBI ID: 997107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
MARKETINŠKI ASPEKTI RAZVOJA DIGITALNIH KOMPETENCIJA UNUTAR KATOLIČKIH KRUGOVA
(MARKETING ASPECTS OF DEVELOPING DIGITAL COMPETENCES WITHIN CATHOLIC CIRCLES)
Autori
Jelečanin, Bruno ; Lacković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Economics & Management: How to Cope With Disrupted Times CONFERENCE PROCEEDINGS
/ - : Association of Economists and Managers of the Balkans, Belgrade, Serbia ; Faculty of Management Koper, Slovenia ; Doba Business School - Maribor, Slovenia ; Integrated Business Faculty - Skopje, Macedonia ; Faculty of Management - Zajecar, Serbia, 2018, 590-601
ISBN
978-86-80194-11-0
Skup
2nd International Scientific Conference on Economics and Management (EMAN 2018)
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 22.03.2018
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
društveni marketing, crkveni marketing, digitalne kompetencije, digitalni komunikacijski alati
(social marketing, church marketing, digital competence, digital communication tools)
Sažetak
U današnje vrijeme kad je pojedinac suočen s velikom količinom informacija, kvalitetna marketinška strategija igra ključnu ulogu. Ovaj problem osobito je vidljiv u kontekstu crkvenih institucija čija je misija provoditi evanđelje i doprijeti do vjernika. Upravo Balog ističe važnost marketinga crkvenih institucija, gdje navodi kako postoji „povezanost između temeljnog poslanja kršćanskih vjerskih zajednica i povećanja učinkovitosti ostvarenja tog poslanja primjenom metoda društvenog marketinga“ [1] S druge strane, digitalizacija i razvoj digitalnih tehnologija tjeraju nas u razvoju novih elemenata pismenosti. O toj pismenosti, pismenosti 21. stoljeća govori i Špiranec koja tu pismenost naziva „informacijskom pismenošću“ te navodi da se „cjeloživotno obrazovanje ostvaruje tek informacijskom pismenošću, koja otvara put rješavanju problema i priprema za odabir relevantne informacije iz bujice dostupnih izvora i učenja tijekom cijeloga života“ [2]. Kao kriterij za provjeru poznavanja digitalnih tehnologija Europska komisija uvela je pojam digitalna kompetencija koja „uključuje sigurno i kritičko korištenje tehnologije informatičkog društva (IRT) na poslu, u slobodno vrijeme i u komunikaciji“, te je „povezana s logičkim i kritičkim razmišljanjem, s visoko razvijenim vještinama baratanja informacijama i razvijenim vještinama komuniciranja“ [3] Digitalizacija društva utjecala je i na pojavu digitalnog marketinga o čijem uspješnom provođenju ovisi razina digitalnih kompetencija. Temeljem prethodnih istraživanja razine digitalnih kompetencija unutar crkvenih krugova, u ovom radu analizirat će se marketinški aspekti razvoja digitalnih kompetencija unutar crkvenih institucija kroz istraživanje trenutne pripremljenosti i spremnosti crkvenih institucija na provođenje marketinga putem digitalnih kanala. Istraživanje je obuhvatilo 34 institucije unutar katoličke crkve u Hrvatskoj kod kojih su proučene njihove web stranice prema pet kriterija (sadržaj, navigacija, struktura i dizajn, izgled i multimedija te originalnost) te je istražena njihova prisutnost i komunikacija putem društvenih mreža Facebook i LinkedIn. U istraživanju je sudjelovalo 14 stručnjaka iz područja informatičkih tehnologija (programeri, dizajneri i stručnjaci za digitalni marketing) koji su dali svoje ocjene web stranica prema navedenim kriterijima te subjektivni osvrt na prisutnost i komunikaciju analiziranih institucija putem društvenih mreža.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić
Profili:
Ivana Lacković
(autor)