Pregled bibliografske jedinice broj: 997068
Odnos percepcije socijalne podrške i nekih aspekata vezanosti za školu
Odnos percepcije socijalne podrške i nekih aspekata vezanosti za školu, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijeku
CROSBI ID: 997068 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos percepcije socijalne podrške i nekih aspekata vezanosti za školu
(Relationship between the perception of social support and some aspects of school bonding)
Autori
Turalija, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijeku
Datum
24.09
Godina
2018
Stranica
35
Mentor
Šincek, Daniela
Neposredni voditelj
Duvnjak, Ivana
Ključne riječi
vezanost za školu, privrženost, predanost, socijalna podrška
(school bonding, attachment, commitment, social support)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio ispitati kako percepcija socijalne podrške iz različitih izvora (obitelji, prijatelja i posebne osobe) doprinosi vezanosti za školu te razlike u vezanosti za školu s obzirom na dob, spol i smjer. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 298 učenika gimnazijskih i strukovnih razreda Srednja škole Valpovo. Korišteni su Sociodemografski upitnik, Multidimenzionalna skala percipirane socijalne podrške (Zimet, Dahlem, Zimet i Farley, 1988) i Skala vezanosti za školu (Roviš i Bezinović, 2011). Mlađi učenici, učenici ženskog spola i strukovnih razreda izvještavali su o većoj vezanosti za školu od starijih učenika, učenika muškog spola i gimnazijalaca. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da uz spol, dob i smjer, percipirana socijalna podrška obitelji, prisutnost najboljeg prijatelja u školi i školski uspjeh objašnjavaju ukupno 33% varijance kriterija ukupne vezanosti za školu. Uz prediktore spol, dob i smjer, školski uspjeh, prisutnost najboljeg prijatelja i percipirana socijalna podrška obitelji objašnjavaju 35.4% varijance privrženosti školi. Dob, spol, smjer, školski uspjeh, prisutnost najboljeg prijatelja i percipirana socijalna podrška obitelji ukupno predviđaju 16.1% varijance kriterija predanost izvršavanju školskih obveza.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek