Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 997066

Pozitivni i negativni aspekti odnosa prema školi


Bošnjak, Mateja
Pozitivni i negativni aspekti odnosa prema školi, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 997066 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pozitivni i negativni aspekti odnosa prema školi
(Positive and negative aspects of relation towards school)

Autori
Bošnjak, Mateja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
24.09

Godina
2018

Stranica
41

Mentor
Šincek, Daniela

Neposredni voditelj
Duvnjak, Ivana

Ključne riječi
privrženost školi, rizična ponašanja, usamljenost, adolescenti
(school attachment, adolescent risk behaviour, loneliness, adolescents)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati odnos privrženosti školi i upuštanja u rizična ponašanja kod adolescenata te ulogu usamljenosti u tom odnosu. U istraživanju je sudjelovalo 363 učenika od prvog do četvrtog razreda strukovnih škola Prve i Druge srednje škole Beli Manastir i Opće gimnazije Beli Manastir. Korišteni su Upitnik privrženosti školi (Fredericks, Blumenfeld, Friedel i Paris, 2003), Skala rizičnih ponašanja mladih (Ricijaš, Krajcer, i Bouillet, 2010) te Kratka verzija UCLA skale usamljenosti (Allen i Oshagan, 1995). Pronađene su razlike s obzirom na spol, dob i vrstu škole. Mladići su emocionalno privrženiji školi, skloniji markiranju, konzumiranju psihoaktivnih tvari i agresivnosti, dok su djevojke sklonije bezvoljnosti i rastresenosti. Rezultati upućuju na pad privrženosti s obzirom na dob, ali i na učestalija rizična ponašanja, osim agresivnosti. Učenici trogodišnjih strukovnih škola privrženiji su školi od drugih učenika, češće iskazuju rizična ponašanja nego gimnazijalci, dok je bezvoljnost i rastresenost kod njih najslabije izražena. Dobivena je statistički značajna negativna povezanost između svih oblika privrženosti školi i rizičnih ponašanja mladih. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazuju kako su ponašajna i kognitivna privrženost negativni prediktori bezvoljnosti i rastresenosti, kognitivna privrženost je negativan prediktor markiranja i konzumiranja psihoaktivnih tvari, a ponašajna privrženost je negativan prediktor agresivnosti. Također, usamljenost je pozitivan prediktor bezvoljnosti i rastresenosti, ali nema medijacijsku ulogu u odnosu privrženosti školi i upuštanju u rizična ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivana Duvnjak (mentor)

Avatar Url Daniela Šincek (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bošnjak, Mateja
Pozitivni i negativni aspekti odnosa prema školi, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Bošnjak, M. (2018) 'Pozitivni i negativni aspekti odnosa prema školi', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{s}njak, Mateja}, year = {2018}, pages = {41}, keywords = {privr\v{z}enost \v{s}koli, rizi\v{c}na pona\v{s}anja, usamljenost, adolescenti}, title = {Pozitivni i negativni aspekti odnosa prema \v{s}koli}, keyword = {privr\v{z}enost \v{s}koli, rizi\v{c}na pona\v{s}anja, usamljenost, adolescenti}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{s}njak, Mateja}, year = {2018}, pages = {41}, keywords = {school attachment, adolescent risk behaviour, loneliness, adolescents}, title = {Positive and negative aspects of relation towards school}, keyword = {school attachment, adolescent risk behaviour, loneliness, adolescents}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font