Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 997064

Odnos problematičnog igranja videoigrica, tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta kod adolescenata


Barunović, Gabrijel
Odnos problematičnog igranja videoigrica, tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta kod adolescenata, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 997064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos problematičnog igranja videoigrica, tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta kod adolescenata
(The relationship between problematic gaming, traditional peer violence and violence through the Internet in adolescent population)

Autori
Barunović, Gabrijel

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
12.09

Godina
2018

Stranica
32

Mentor
Šincek, Daniela

Ključne riječi
problematično igranje videoigrica, vršnjačko nasilje, nasilje preko Interneta, učenici
(problematic gaming, peer violence, cyber violence, students)

Sažetak
Igranje videoigrica ili računalnih igrica postalo je među djecom i adolescentima, posebno muškog spola, čest način provođenja slobodnog vremena. Igranje igrica može imati razne pozitivne učinke, kao uostalom i negativne učinke. Dinamika i intenzitet igranja videoigrica mogu biti takvi da ono preraste u problematično igranje videoigrica koje sa sobom donosi čitav niz negativnih posljedica. Stoga ne čudi da su problematično igranje igrica, vršnjačko nasilje i nasilje preko Interneta u posljednje vrijeme predmeti brojnih istraživanja. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati determinante i odnos problematičnog igranja igrica, tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta na adolescentima. U istraživanju je sudjelovalo 357 učenika osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Sudionici su grupno na nastavi ispunjavali Upitnik problematičnog igranja online igrica, Skalu tradicionalnog vršnjačkog nasilja i Upitnik nasilja preko Interneta. Dobiveni rezultati pokazuju da učenici postižu značajno više rezultate u problematičnom igranju igrica od učenica. Postoji statistički značajna razlika između učenika i učenica osnovnih i srednjih škola u tradicionalnom vršnjačkom nasilju, učenici su skloniji ovom tipu nasilja. Učenici postižu značajno više rezultate u nasilju preko Interneta od učenica. Ukupni postotak problematičnih igrača igrica je 11.3%. Postoji statistički značajna mala pozitivna korelacija između problematičnog igranja igrica i tradicionalnog vršnjačkog nasilja, te velika pozitivna korelacija između tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta, kao i nasilja preko Interneta i problematičnog igranja. U radu se raspravlja o mogućim objašnjenjima ovih rezultata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Daniela Šincek (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Barunović, Gabrijel
Odnos problematičnog igranja videoigrica, tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta kod adolescenata, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Barunović, G. (2018) 'Odnos problematičnog igranja videoigrica, tradicionalnog vršnjačkog nasilja i nasilja preko Interneta kod adolescenata', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Barunovi\'{c}, Gabrijel}, year = {2018}, pages = {32}, keywords = {problemati\v{c}no igranje videoigrica, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, nasilje preko Interneta, u\v{c}enici}, title = {Odnos problemati\v{c}nog igranja videoigrica, tradicionalnog vr\v{s}nja\v{c}kog nasilja i nasilja preko Interneta kod adolescenata}, keyword = {problemati\v{c}no igranje videoigrica, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, nasilje preko Interneta, u\v{c}enici}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Barunovi\'{c}, Gabrijel}, year = {2018}, pages = {32}, keywords = {problematic gaming, peer violence, cyber violence, students}, title = {The relationship between problematic gaming, traditional peer violence and violence through the Internet in adolescent population}, keyword = {problematic gaming, peer violence, cyber violence, students}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font