Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 997062

Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i usamljenost u adolescenciji


Predrijevac, Nives
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i usamljenost u adolescenciji, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 997062 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i usamljenost u adolescenciji
(Emotional intelligence, self-esteem and loneliness in adolescence)

Autori
Predrijevac, Nives

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
28.11

Godina
2017

Stranica
36

Mentor
Šincek, Daniela

Neposredni voditelj
Babić Čikeš, Ana

Ključne riječi
usamljenost, samopoštovanje, emocionalna inteligencija, osobine ličnosti, adolescencija
(loneliness, self-esteem, emotional intelligence, personality traits, adolescence)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos sociodemografskih podataka, osobina ličnosti, samopoštovanja i emocionalne inteligencije objašnjenju usamljenosti kod srednjoškolaca te ispitati dobne i spolne razlike u emocionalnoj inteligenciji, samopoštovanju i usamljenosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od N=193 učenika prvih i trećih razreda Trgovačke i komercijalne škole Davor Milas u Osijeku. Instrumenti korišteni u istraživanju su: sociodemografski upitnik, Upitnik emocionalne kompetentnosti, kratka forma UCLA skale usamljenosti, Test upravljanja emocijama, Rosenbergova skala samopoštovanja i BFI upitnik ličnosti. Analiza spolnih i dobnih razlika pokazuje da postoje statistički značajne razlike u usamljenosti. Utvrđeno je da učenice izvještavaju o višim razinama usamljenosti u odnosu na učenike, kao i učenici trećih razreda u odnosu na učenike prvih razreda. Rezultati pokazuju da su ekstraverzija i samoprocjena emocionalne inteligencije značajni negativni prediktori usamljenosti na uzorku mladića, dok su ekstraverzija i ugodnost značajni negativni prediktori usamljenosti kod djevojka. Nadalje, pokazalo se da postoji statistički značajna razlika u samopoštovanju s obzirom na spol. Učenici imaju više samopoštovanje u odnosu na učenice. Rezultati dobiveni na Upitniku emocionalne kompetentnosti pokazuju da postoji statistički značajna razlika s obzirom na dob. Naime, učenici prvih razreda postižu više rezultate u odnosu na učenike trećih razreda. Dobivena je i statistički značajna razlika u rezultatima Testa upravljanja emocijama s obzirom na spol. Učenice postižu više rezultate u odnosu na učenike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ana Babić Čikeš (mentor)

Avatar Url Daniela Šincek (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Predrijevac, Nives
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i usamljenost u adolescenciji, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Predrijevac, N. (2017) 'Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i usamljenost u adolescenciji', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Predrijevac, Nives}, year = {2017}, pages = {36}, keywords = {usamljenost, samopo\v{s}tovanje, emocionalna inteligencija, osobine li\v{c}nosti, adolescencija}, title = {Emocionalna inteligencija, samopo\v{s}tovanje i usamljenost u adolescenciji}, keyword = {usamljenost, samopo\v{s}tovanje, emocionalna inteligencija, osobine li\v{c}nosti, adolescencija}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Predrijevac, Nives}, year = {2017}, pages = {36}, keywords = {loneliness, self-esteem, emotional intelligence, personality traits, adolescence}, title = {Emotional intelligence, self-esteem and loneliness in adolescence}, keyword = {loneliness, self-esteem, emotional intelligence, personality traits, adolescence}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font