Pregled bibliografske jedinice broj: 997062
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i usamljenost u adolescenciji
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i usamljenost u adolescenciji, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 997062 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalna inteligencija, samopoštovanje i usamljenost u adolescenciji
(Emotional intelligence, self-esteem and loneliness in adolescence)
Autori
Predrijevac, Nives
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
28.11
Godina
2017
Stranica
36
Mentor
Šincek, Daniela
Neposredni voditelj
Babić Čikeš, Ana
Ključne riječi
usamljenost, samopoštovanje, emocionalna inteligencija, osobine ličnosti, adolescencija
(loneliness, self-esteem, emotional intelligence, personality traits, adolescence)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos sociodemografskih podataka, osobina ličnosti, samopoštovanja i emocionalne inteligencije objašnjenju usamljenosti kod srednjoškolaca te ispitati dobne i spolne razlike u emocionalnoj inteligenciji, samopoštovanju i usamljenosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od N=193 učenika prvih i trećih razreda Trgovačke i komercijalne škole Davor Milas u Osijeku. Instrumenti korišteni u istraživanju su: sociodemografski upitnik, Upitnik emocionalne kompetentnosti, kratka forma UCLA skale usamljenosti, Test upravljanja emocijama, Rosenbergova skala samopoštovanja i BFI upitnik ličnosti. Analiza spolnih i dobnih razlika pokazuje da postoje statistički značajne razlike u usamljenosti. Utvrđeno je da učenice izvještavaju o višim razinama usamljenosti u odnosu na učenike, kao i učenici trećih razreda u odnosu na učenike prvih razreda. Rezultati pokazuju da su ekstraverzija i samoprocjena emocionalne inteligencije značajni negativni prediktori usamljenosti na uzorku mladića, dok su ekstraverzija i ugodnost značajni negativni prediktori usamljenosti kod djevojka. Nadalje, pokazalo se da postoji statistički značajna razlika u samopoštovanju s obzirom na spol. Učenici imaju više samopoštovanje u odnosu na učenice. Rezultati dobiveni na Upitniku emocionalne kompetentnosti pokazuju da postoji statistički značajna razlika s obzirom na dob. Naime, učenici prvih razreda postižu više rezultate u odnosu na učenike trećih razreda. Dobivena je i statistički značajna razlika u rezultatima Testa upravljanja emocijama s obzirom na spol. Učenice postižu više rezultate u odnosu na učenike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek