Pregled bibliografske jedinice broj: 996709
Prihvaćenost vjeronauka kao školskog predmeta
Prihvaćenost vjeronauka kao školskog predmeta // Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi. Zbornik radova sa znanstvenog simpozija Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi / Razum, Ružica (ur.).
Zagreb: Glas Koncila, 2011. str. 93-119
CROSBI ID: 996709 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prihvaćenost vjeronauka kao školskog predmeta
(Acceptance of religious instructions as a subject in school)
Autori
Mandarić, Valentina Blaženaka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi. Zbornik radova sa znanstvenog simpozija Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi
Urednik/ci
Razum, Ružica
Izdavač
Glas Koncila
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
93-119
ISBN
978-953-241-305-2
Ključne riječi
vjeronauk u školi ; (vjero)učenici ; religija ; škola ; vjronauku Europi ; vjeroučitelji ; (ne)prihvaćenost vjeronauka
(Religious Instructions in schools ; (religious)students ; religion ; school ; RI in Europe ; RI teachers, (non)acceptance of RI)
Sažetak
Autorica u članku pokušava dati odgovor na tri važna pitanja koja izravno zadiru u status vjeronauka u odgojno-obrazovnom sustavu i njegovu prihvaćenost. U prvom dijelu članka tražiodgovor na pitanje kojim se argumentima najčešće služe kritičari i osporavatelji vjronauka u školi? U drugom dijelu daje odgovor na pitanje je li vjeronauk kao školski predmet prihvaćen nakon dvadeset godina nazočnosti u školi u Hrvatskoj? Autorica odgovor na to pitanje potkrjepljuje rezultatima najnovijih empirijskih istraživanja koja se bave statusom vjeronauka u odgojno-obrazovnom sustavu. Rezultati europskih i domaćih empirijskih istraživanja potvrđuju da se konfesionalni model vjeronauka ostvaruje u većini europskih zemalja i da ima važno mjesto u europskoj školi 21. stoljeća. Prihvaćenost vjronauka u Hrvatskoj također potvrđuju brojna istraživanja te godišnje statistike o broju učenika koji pohađaju vjeronauk u školi. U trećem dijelu članka autorica donosi nekoliko prijedloga s ciljem poboljšanja vjeronaučne nastave i njegove još bolje integriranosti u odgojno-obrazovni sustav.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)