Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 996709

Prihvaćenost vjeronauka kao školskog predmeta


Mandarić, Valentina Blaženaka
Prihvaćenost vjeronauka kao školskog predmeta // Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi. Zbornik radova sa znanstvenog simpozija Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi / Razum, Ružica (ur.).
Zagreb: Glas Koncila, 2011. str. 93-119


CROSBI ID: 996709 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prihvaćenost vjeronauka kao školskog predmeta
(Acceptance of religious instructions as a subject in school)

Autori
Mandarić, Valentina Blaženaka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi. Zbornik radova sa znanstvenog simpozija Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi

Urednik/ci
Razum, Ružica

Izdavač
Glas Koncila

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
93-119

ISBN
978-953-241-305-2

Ključne riječi
vjeronauk u školi ; (vjero)učenici ; religija ; škola ; vjronauku Europi ; vjeroučitelji ; (ne)prihvaćenost vjeronauka
(Religious Instructions in schools ; (religious)students ; religion ; school ; RI in Europe ; RI teachers, (non)acceptance of RI)

Sažetak
Autorica u članku pokušava dati odgovor na tri važna pitanja koja izravno zadiru u status vjeronauka u odgojno-obrazovnom sustavu i njegovu prihvaćenost. U prvom dijelu članka tražiodgovor na pitanje kojim se argumentima najčešće služe kritičari i osporavatelji vjronauka u školi? U drugom dijelu daje odgovor na pitanje je li vjeronauk kao školski predmet prihvaćen nakon dvadeset godina nazočnosti u školi u Hrvatskoj? Autorica odgovor na to pitanje potkrjepljuje rezultatima najnovijih empirijskih istraživanja koja se bave statusom vjeronauka u odgojno-obrazovnom sustavu. Rezultati europskih i domaćih empirijskih istraživanja potvrđuju da se konfesionalni model vjeronauka ostvaruje u većini europskih zemalja i da ima važno mjesto u europskoj školi 21. stoljeća. Prihvaćenost vjronauka u Hrvatskoj također potvrđuju brojna istraživanja te godišnje statistike o broju učenika koji pohađaju vjeronauk u školi. U trećem dijelu članka autorica donosi nekoliko prijedloga s ciljem poboljšanja vjeronaučne nastave i njegove još bolje integriranosti u odgojno-obrazovni sustav.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Katolički bogoslovni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Blaženka Mandarić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mandarić, Valentina Blaženaka
Prihvaćenost vjeronauka kao školskog predmeta // Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi. Zbornik radova sa znanstvenog simpozija Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi / Razum, Ružica (ur.).
Zagreb: Glas Koncila, 2011. str. 93-119
Mandarić, V. (2011) Prihvaćenost vjeronauka kao školskog predmeta. U: Razum, R. (ur.) Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi. Zbornik radova sa znanstvenog simpozija Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi. Zagreb, Glas Koncila, str. 93-119.
@inbook{inbook, author = {Mandari\'{c}, Valentina Bla\v{z}enaka}, editor = {Razum, R.}, year = {2011}, pages = {93-119}, keywords = {vjeronauk u \v{s}koli, (vjero)u\v{c}enici, religija, \v{s}kola, vjronauku Europi, vjerou\v{c}itelji, (ne)prihva\'{c}enost vjeronauka}, isbn = {978-953-241-305-2}, title = {Prihva\'{c}enost vjeronauka kao \v{s}kolskog predmeta}, keyword = {vjeronauk u \v{s}koli, (vjero)u\v{c}enici, religija, \v{s}kola, vjronauku Europi, vjerou\v{c}itelji, (ne)prihva\'{c}enost vjeronauka}, publisher = {Glas Koncila}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Mandari\'{c}, Valentina Bla\v{z}enaka}, editor = {Razum, R.}, year = {2011}, pages = {93-119}, keywords = {Religious Instructions in schools, (religious)students, religion, school, RI in Europe, RI teachers, (non)acceptance of RI}, isbn = {978-953-241-305-2}, title = {Acceptance of religious instructions as a subject in school}, keyword = {Religious Instructions in schools, (religious)students, religion, school, RI in Europe, RI teachers, (non)acceptance of RI}, publisher = {Glas Koncila}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font