Pregled bibliografske jedinice broj: 996693
Odgoj (i obrazovanje) u zrcalu saborske baštine
Odgoj (i obrazovanje) u zrcalu saborske baštine // RecepcijaDrugog vatikanskog sabora s posebnim osvrtom na Crkvu u Hrvata. Zbornik radova XIX. međunarodnoga znanstvenog skupa, Split, 24.-26. listopad 2013. / Bižaca, Nikola ; Parlov, Mladen (ur.).
Split: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu, 2014. str. 187-210
CROSBI ID: 996693 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj (i obrazovanje) u zrcalu saborske baštine
(Upbringing (and Education) in the Mirror of Council Heritage)
Autori
Mandarić, Valentina Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
RecepcijaDrugog vatikanskog sabora s posebnim osvrtom na Crkvu u Hrvata. Zbornik radova XIX. međunarodnoga znanstvenog skupa, Split, 24.-26. listopad 2013.
Urednik/ci
Bižaca, Nikola ; Parlov, Mladen
Izdavač
Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2014
Raspon stranica
187-210
ISBN
978-953-256-070-1
Ključne riječi
odgoj ; društvo znanja ; obrazovanje ; znanje ; Gaudium et spes ; antropologija (kršćanska) ; Grvissimum educationis ; vrjednote
(upbringing ; society ; of knowledge ; education ; knowledge ; Gaudium et Spes ; anthropology (Christian) ; Gravissimum educationis ; values)
Sažetak
U članku se problematizira važnost i kriza odgoja i obrazovanja u europskom kontekstu. U analizi navdenog problema polazi se od promjena u suvremenom društvu, osobito u poimanju, značenju i prenošenju znanja. Poteškoće u ostvarivanju cjelovitoga i kvalitetnog odgoja i obrazovanja stvljaju se u pozitivnu korelaciju s antropologijom. Gledano iz kršćanske perspektive, odgoj i obrazovanje treba integrirati kršćansku viziju čovjeka, tj. kršćansku antropologiju. Temeljne odrednice kršćanske antropologije II. vatikanskog sabor integrirao je u različitim dokumentima i deklaracijama, a osobito u Gaudium et spes. Promicanje kršćanske antropologije i njezina implementacija u odgoj i obrazovanje prepoznaju se osobito u deklaraciji Gravissimum educationis. U zadnjem dijelu članka analiziraju se odgojno-obrazovne vrjednote u svjetlu saborske baštine, a koje promiču europski dokumenti i institucije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija