Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 996526

Značenje informacijske pismenosti u digitalnom dobu: kontekstualizacija u nastavnom satu stručnog suradnika knjižničara


Stričević, Ivanka; Perić, Ivana
Značenje informacijske pismenosti u digitalnom dobu: kontekstualizacija u nastavnom satu stručnog suradnika knjižničara // Ogledni nastavni sat stručnog suradnika knjižničara ; Informacijska pismenost: Zbornik radova / Perić, Ivana ; Saulačić, Ana (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2019. str. 9-21 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 996526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značenje informacijske pismenosti u digitalnom dobu: kontekstualizacija u nastavnom satu stručnog suradnika knjižničara
(The significance of information literacy in the digital age: contextualization in the teaching lesson of a school librarian)

Autori
Stričević, Ivanka ; Perić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Ogledni nastavni sat stručnog suradnika knjižničara ; Informacijska pismenost: Zbornik radova / Perić, Ivana ; Saulačić, Ana - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2019, 9-21

Skup
31. Proljetna škola školskih knjižničara Republike Hrvatske "Ogledni nastavni sat stručnog suradnika knjižničara - Informacijska pismenost"

Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 08.04.2019. - 11.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Informacijska pismenost u nastavi ; kurikulumi međupredmetnih tema Učiti kako učiti i Uporaba IKT-a ; suradnja učitelja i stručnog suradnika knjižničara ; nastavni sat stručnog suradnika knjižničara
(Information literacy in teaching ; interdisciplinary topics curricula Learning to Learn and Use of ICT ; teacher and school librarian cooperation ; school librarian lessons)

Sažetak
Učenje u digitalnom okružju bitno se promijenilo. Promijenili su se načini stvaranja, prijenosa irazmjene informacija kao i načini njihova korištenja u stvaranju novog znanja. Razvoj tehnologija ne pokazuje naznake usporavanja ili zaustavljanja, već vodi snažnim promjenama u mnogim sferama života, posebice onima povezanim s učenjem. Obrazovne ustanove, njihovi kurikulumi, odgojno-obrazovni radnicii način poučavanja primjeren digitalnom dobu, ne samo da trebaju slijediti promjene, nego na njih trebaju aktivno djelovati razvijajući one kompetencije učenika koje su im potrebne danas kao i one koje će imtrebati u promjenjivoj budućnosti. Znati učitipostaje ključno, a da bismo mogli učinkovito učiti, pristupanje informacijama, njihovo etično korištenje, stvaranje i razmjena u zajednicama učenja nužna su polazišta za cjeloživotno učenje. Stoga se od onih koji poučavaju očekuje da razvijaju kod učenika sposobnosti učenja u digitalnom okružju te da sadržaje vezane uz razvoj tih sposobnosti kontekstualiziraju. Aktualne promjene u hrvatskom obrazovnom krajobrazu, donošenje novih kurukulumskih dokumenata u veljači 2019. (kurikulumi međupredmetnih tema Učiti kako učiti, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, predmetni kurikulumiHrvatskoga jezika, ali i drugih nastavnih predmeta), daju okvir za osuvremenjavanje i usklađivanje programa knjižnično-informacijskog i medijskog odgoja i obrazovanja u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj. Odgovornost za poučavanje navedenih međupredmetnih tema leži i na stručnom suradniku školskom knjižničaru koji, kao 10stručnjak za informacijsku pismenost, svoj rad treba temeljiti na smislenupovezivanju tema informacijske pismenosti i predmetnih kurikuluma, i to kao nositelj suradnje svih dionika u odgojno- obrazovnom procesu. U radu se razmatraju stupnjevi suradnje školskog knjižničara i učitelja jer o njima ovisi uspješnost i kontekstualizacija informacijske pismenosti u predmetnim temama. Kontekstualizacija informacijske pismenosti u nastavnom satu stručnog suradnika knjižničara može pripadati u najviši oblik uključenosti knjižničara i učitelja u stvaranju situacija učenja, ali samo ako je posljedica zajedničkog planiranja i realizacije i ako potakne učitelje na primjenu odgovarajućih strategija u vlastitoj nastavi, a ne ostaje na razini povremenih akcija i inicijativa školskog knjižničara koje nisu povezane uholistički pristup poučavanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ivanka Stričević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.azoo.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Stričević, Ivanka; Perić, Ivana
Značenje informacijske pismenosti u digitalnom dobu: kontekstualizacija u nastavnom satu stručnog suradnika knjižničara // Ogledni nastavni sat stručnog suradnika knjižničara ; Informacijska pismenost: Zbornik radova / Perić, Ivana ; Saulačić, Ana (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2019. str. 9-21 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Stričević, I. & Perić, I. (2019) Značenje informacijske pismenosti u digitalnom dobu: kontekstualizacija u nastavnom satu stručnog suradnika knjižničara. U: Perić, I. & Saulačić, A. (ur.)Ogledni nastavni sat stručnog suradnika knjižničara ; Informacijska pismenost: Zbornik radova.
@article{article, author = {Stri\v{c}evi\'{c}, Ivanka and Peri\'{c}, Ivana}, year = {2019}, pages = {9-21}, keywords = {Informacijska pismenost u nastavi, kurikulumi me\djupredmetnih tema U\v{c}iti kako u\v{c}iti i Uporaba IKT-a, suradnja u\v{c}itelja i stru\v{c}nog suradnika knji\v{z}ni\v{c}ara, nastavni sat stru\v{c}nog suradnika knji\v{z}ni\v{c}ara}, title = {Zna\v{c}enje informacijske pismenosti u digitalnom dobu: kontekstualizacija u nastavnom satu stru\v{c}nog suradnika knji\v{z}ni\v{c}ara}, keyword = {Informacijska pismenost u nastavi, kurikulumi me\djupredmetnih tema U\v{c}iti kako u\v{c}iti i Uporaba IKT-a, suradnja u\v{c}itelja i stru\v{c}nog suradnika knji\v{z}ni\v{c}ara, nastavni sat stru\v{c}nog suradnika knji\v{z}ni\v{c}ara}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Stri\v{c}evi\'{c}, Ivanka and Peri\'{c}, Ivana}, year = {2019}, pages = {9-21}, keywords = {Information literacy in teaching, interdisciplinary topics curricula Learning to Learn and Use of ICT, teacher and school librarian cooperation, school librarian lessons}, title = {The significance of information literacy in the digital age: contextualization in the teaching lesson of a school librarian}, keyword = {Information literacy in teaching, interdisciplinary topics curricula Learning to Learn and Use of ICT, teacher and school librarian cooperation, school librarian lessons}, publisher = {Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font