Pregled bibliografske jedinice broj: 996518
Neki kvantitativni pokazatelji učinaka tolerancije eksperimentalnog programa ˝Tolerancijom do škole za sve˝ kroz kvantitativne analize podataka
Neki kvantitativni pokazatelji učinaka tolerancije eksperimentalnog programa ˝Tolerancijom do škole za sve˝ kroz kvantitativne analize podataka // Učenik s teškoćama između škole i obitelji / Igrić, Lijljana ; Fulgosi-Masnjak, Rea ; Wagner-Jakab, Ana (ur.).
Zagreb: Centar inkluzivne potpore IDEM, 2014. str. 169-192
CROSBI ID: 996518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neki kvantitativni pokazatelji učinaka tolerancije eksperimentalnog programa ˝Tolerancijom do škole za sve˝ kroz kvantitativne analize podataka
(Some quantitative indicators of the effects of tolerance of the experimental program "Tolerance for school for all" through quantitative analysis of data)
Autori
Sekušak-Galešev, Snježana ; Nikolić, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Učenik s teškoćama između škole i obitelji
Urednik/ci
Igrić, Lijljana ; Fulgosi-Masnjak, Rea ; Wagner-Jakab, Ana
Izdavač
Centar inkluzivne potpore IDEM
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
169-192
ISBN
978-953-98972-3-7
Ključne riječi
samopoimanje ; tolerancija ; učenici ; škola ; eksperimentalni program ; kvantitativna analiza
(self-perception ; tolerance ; students ; school ; experimental program ; quantitative analysis)
Sažetak
Provedenim kvantitativnim analizama podataka pokazali su se značajni učinci eksperimentalnog programa: ˝Tolerancijom do škole za sve˝. Samopoimanje učenika u eksperimentalnoj skupini se je u nekim aspektima promijenilo. Učenici imaju bolji odnos prema svojim školskim obvezama i manje su usmjereni na tjelesni izgled. Kratko vrijeme provođenja programa nije omogućilo vidljive promjene na drugim područjima samopoimanja. U području zadovoljstva druženjem u školi došlo se do statistički značajnih pozitivnih promjena kod učenika u eksperimentalnoj skupini što ukazuje na stvaranje dobre osnove za razvoj poželjnih odnosa među učenicima i za razrednu dinamiku. Posebno treba naglasiti promjene tolerancije učenika eksperimentalne skupine do kojih je došlo nakon eksperimentalnog perioda. U odnosu na djelovanje eksperimentalnog programa kod učitelja, mogu se također vidjeti pozitivni učinci. Sveukupna tolerancija učitelja koji su bili uključeni u eksperimentalni program se povećala za razliku od učitelja kontrolne skupine kod koje jer došlo do smanjenja tolerancije od inicijalnog do finalnog ispitivanja. U inicijalnom ispitivanju učitelji eksperimentalne skupine značajno su niže procijenili ozračje u razredu u odnosu na učitelje u kontrolnim školama. Međutim, finalno istraživanje je pokazalo da je kod učitelja eksperimentalne skupine došlo do značajno pozitivnijih rezultata u odnosu na kontrolnu skupinu. Pokazalo se da učitelji nakon provođenja eksperimentalnog programa drugačije percipiraju situacije u razredu te vide razredno ozračje pozitivnijim nego ranije. Može se pretpostaviti da su i učitelji boljim osvještavanjem svojih doživljaja i odnosa u razredu tijekom programa mijenjali svoje ponašanje što je sve uz nastale promjene kod učenika doprinjelo boljoj klimi u razredu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb