Pregled bibliografske jedinice broj: 996482
Razvojne teškoće u odgoju i obrazovanju
Razvojne teškoće u odgoju i obrazovanju // Učenik s teškoćama između škole i obitelji / Igrić, Lijljana ; Fulgosi-Masnjak, Rea ; Wagner-Jakab, Ana (ur.).
Zagreb: Centar inkluzivne potpore IDEM, 2014. str. 8-24
CROSBI ID: 996482 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvojne teškoće u odgoju i obrazovanju
(Developmental difficulties in uprbringing and education)
Autori
Fulgosi-Masnjak, Rea ; Pintarić Mlinar, Liljana ; Sekušak-Galešev, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Učenik s teškoćama između škole i obitelji
Urednik/ci
Igrić, Lijljana ; Fulgosi-Masnjak, Rea ; Wagner-Jakab, Ana
Izdavač
Centar inkluzivne potpore IDEM
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
8-24
ISBN
978-953-98972-3-7
Ključne riječi
razvojne teškoće ; djeca s razvojnim teškoćama ; odgoj ; obrazovanje ; pedagogija
(developmental difficulties ; children with developmental difficulties ; upbringing ; education ; pedagogy)
Sažetak
Tridesetak godina od zakonskih rješenja edukacijske integracije u Hrvatskoj, ona je još prema nizu ocjena položaja djece s teškoćama, odnosno njihove socijalne uključenosti na kontinuumu od predškolske dobi nadalje, u velikoj mjeri formalna. Njezina uspješna provedba otežana je zbog izostanka odgovarajuće potpore obiteljima i djeci, odgojiteljima i učiteljima, odnosno vršnjacima. Planiranje i oblici programa potpore uvjetovani su pak, primjerenim odabirom sustava procjene djetetovih odgojno-obrazovnih. Paradoksalno je da u tome postoji opasnost od postavljanja dijagnoze, jer bi ona mogla dovesti do obilježavanja i izolacije djeteta. Nasuprot tomu, njezina bi svrha trebala biti razumijevanje načina na koji dijete uči - ne samo nastavne sadržaje, nego i socijalne vještine. Razumijevanje djetetovih osobitosti omogućava odabir primjerenih metoda rada, čime se izjednačavaju mogućnosti djece s teškoćama da budu uspješni u školi jednako kao i njihovi vršnjaci. Na taj bi se način u značajnijoj mjeri izbjegle situacije u kojima je poštivanje dječjih prava prepušteno dobroj volji učitelja, stavu ravnatelja i stručnog tima škole, ali i osvještenosti i snazi roditelja da pruži potporu i izbori se za pravo svoga djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Snježana Sekušak Galešev
(autor)
Ljiljana Pintarić Mlinar
(autor)
Rea Fulgosi-Masnjak
(autor)