Pregled bibliografske jedinice broj: 996444
Sustavi upravljanja informacijskim uslugama (ISO/IEC 20000-1:2011 i ITIL 2011)
Sustavi upravljanja informacijskim uslugama (ISO/IEC 20000-1:2011 i ITIL 2011) // 15. hrvatska konferencija o kvaliteti i 6. znanstveni skup hrvatskog društva za kvalitetu
Primošten, Hrvatska, 2015. str. 27-35 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 996444 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustavi upravljanja informacijskim uslugama (ISO/IEC 20000-1:2011 i ITIL 2011)
(IT service management systems (ISO/IEC 20000- 1:2011 AND ITIL 2011))
Autori
Barišić, Renato
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
15. hrvatska konferencija o kvaliteti i 6. znanstveni skup hrvatskog društva za kvalitetu
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 07.05.2015. - 09.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ISO/IEC 20000 ; ITIL ; norma ; skup dobrih praksi ; upravljanje uslugama
(ISO/IEC 20000 ; ITIL ; standard ; set of good practices ; service management)
Sažetak
ISO/IEC 20000- I :20 1 1 je medunarodna norma za upravljanje uslugama koia organizacijama daje sigurnost da su njihovi postupci upravljanja uslugama usklađeni s potrebama poslovanja i sa svim zahtjevima norme. Ona određuje zahtjeve za pružatelja usluga vezane uz planiranje, uspostavu implementaciju, rukovanje, praćenje, pregled, održavanje i poboljšanje upravljanja uslugama. ITIL (engl. lnformation Technology Infrastructure Library), kao skup dobrih praksi, je široko prihvaćen pristup upravljanju IT uslugama koji je usmjeren na usklađivanje IT usluga s potrebama poslovanja organizacije. Osmišljen je kako bi se standardiziralo strateško promišljanje, dizajn, isporuka, rukovanje, podrška i kontinuitet poboljšavanja IT usluga u poslovanju. Jedan od razloga za stvaranje ITIL verzije 3 je postizanje bolje povezanosti s normom 20000 te njihovo meĐusobno usklaĐivanje. Certificiranje po normi 20000 često se traŽi nakon uvođenja ITIL-a jer omogućuje IT organizacijama dokazivanje orijentiranosti na korisnika te učinkovitost i djelotvornost u pružanju usluga. CiIj rada je naglasiti postojanje međunarodne norme i skupa dobrih praksi u području upravljanja uslugama, prikazati njihove sličnosti i razlike te ukazati na stvarne poslovne dobrobiti sustavnog načina razmišljanja o IT uslugama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti