Pregled bibliografske jedinice broj: 996427
Povezanost intrinzične motivacije učenika četvrtog i sedmog razreda osnovne škole s postignućima u nastavi matematike
Povezanost intrinzične motivacije učenika četvrtog i sedmog razreda osnovne škole s postignućima u nastavi matematike, 2011., postdiplomski specijalisticki, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 996427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost intrinzične motivacije učenika četvrtog i sedmog razreda osnovne škole s postignućima u nastavi matematike
(Relationship between fourth- and seventh-grade pupils’ intrinsic motivation for mathematics and achievement in mathematics)
Autori
Kulušić, Đurđa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.12
Godina
2011
Stranica
80
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
motivacija, intrinzična motivacija, nastava matematike, obrazovna postignuća, osnovna škola
(motivation, intrinsic motivation, mathematics, educational achievement, elementary school)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi intrinzičnu motivaciju za matematiku s obzirom na dob i spol učenika, te utvrditi postoji li i kakva je povezanost intrinzične motivacije i postignuća učenika u nastavi matematike. Ispitivanje je provedeno na populaciji od 412 učenika četvrtog i sedmog razreda osnovnih škola s područja Varaždinske i Međimurske županije. Ispitana su 202 učenika iz gradskih, i 210 iz seoskih sredina. S obzirom na spol, u ispitivanju je sudjelovalo 46% djevojčica i 54% dječaka. Što se tiče dobi učenika, 50% ih pohađa četvrti i 50% sedmi razred osnovne škole. Za ispitivanje je korišten višedimenzionalni mjerni instrument Upitnik za procjenu intrinzične motivacije učenika IMI (Intrinsic Motivation Inventory od McAuley, Duncan i Tammen, 1989) adaptiran za potrebe ovog istraživanja. Upitnik sadrži pet faktora (interes, percepcija vlastite kompetentnosti, trud, napetost i korisnost) kojima učenici procjenjuju svoju intrinzičnu motivaciju na nastavi matematike. Rezultati istraživanja potvrđuju da mlađi učenici pokazuju veću intrinzičnu motivaciju u nastavi matematike od starijih učenika. Učenici iz gradskih sredina, na nastavi matematike, iskazuju veći trud, a učenici iz seoskih sredina pokazuju veći interes i veću napetost. Što se tiče spolnih razlika, djevojčice pokazuju veći trud u odnosu na dječake. Istraživanjem je dokazana statistički značajna povezanost svih faktora Upitnika sa postignućima učenika iz nastave matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)