Pregled bibliografske jedinice broj: 996409
Povezanost vremena provedenog na društvenim mrežama i u druženju s vršnjacima sa školskim uspjehom
Povezanost vremena provedenog na društvenim mrežama i u druženju s vršnjacima sa školskim uspjehom, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 996409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost vremena provedenog na društvenim mrežama i u druženju s vršnjacima sa školskim uspjehom
(Relationship between time spent on online social networks and face-to-face socialization with pupils’ school performance)
Autori
Čizmić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.12
Godina
2013
Stranica
44
Mentor
Pavin Ivanec, Tea
Ključne riječi
slobodno vrijeme, društvene mreže, vršnjački odnosi, školski uspjeh
(free time, online social networks, peer relationships, school performance)
Sažetak
Slobodno vrijeme od 19. stoljeća sve više zanima znanstvenike. Količina slobodnog vremena i načini na koje učenici provode svoje slobodno vrijeme još i danas su česta tema istraživanja. Učenici velik dio svog slobodnog vremena provode s vršnjacima, koji su po važnosti odmah iza obitelji. Vršnjaci tvore socijalno okružje u kojem se dijete razvija, uči ponašati u skupini s ostalima i uči poštivati pravila. Novija istraživanja pokazuju kako su u današnjem društvu online društvene mreže i njihovo korištenje još jedan od načina na koji učenici provode svoje slobodno vrijeme. Zbog razvoja tehnologije i sve veće uporabe i dostupnosti računala i Interneta, online društvene mreže su fenomen današnjice koji zahvaća čak i djecu. Istraživanja pokazuju kako sve više djece koristi online društvene mreže i sve više vremena provodi na njima. Psiholozi i pedagozi se s pravom pitaju kakve to posljedice može imati na ocjene i školski uspjeh učenika. U ovom istraživanju se pokušao dobiti uvid u slobodno vrijeme koje učenici provedu u pojedinim oblicima druženja s vršnjacima te u povezanost između vremena provedenog na online društvenim mrežama i u druženju s vršnjacima uživo sa školskim uspjehom. U istraživanju je sudjelovalo 165 učenika 6. i 8. razreda jedne osnovne škole. Iz istraživanja se može zaključiti kako se, u odnosu na druženje putem društvenih mreža, učenici u slobodno vrijeme radije s vršnjacima druže uživo, te da je dnevna količina vremena provedena na društvenim mrežama negativno povezana sa školskim uspjehom učenika 8. razreda, dok te povezanosti u slučaju učenika 6. razreda nema. Također se pokazalo i kako količina slobodnog vremena provedena u druženju s vršnjacima uživo nije povezana sa školskim uspjehom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)