Pregled bibliografske jedinice broj: 996400
Napuštanje srednje škole iz perspektive mladih: Uloga obrazovnih iskustava i životnih događaja
Napuštanje srednje škole iz perspektive mladih: Uloga obrazovnih iskustava i životnih događaja // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Knjiga sažetaka
Zagreb, 2019. str. 69-69 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 996400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Napuštanje srednje škole iz perspektive mladih:
Uloga obrazovnih iskustava i životnih događaja
(Dropping out from high school: Role of educational
experiences and life events)
Autori
Ogresta Jelena ; Rezo Ines ; Kožljan Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Knjiga sažetaka
/ - Zagreb, 2019, 69-69
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
napuštanje srednje škole, obrazovna iskustva, životni događaji, kvalitativno istraživanje
(high school drop out, educational experiences, life events, qualitative research)
Sažetak
Napuštanje srednje škole je ishod dugotrajnih procesa koji odražavaju međudjelovanje individualnih i kontekstualnih činitelja. Unatoč bogatim empirijskim spoznajama o činiteljima koji doprinose napuštanja srednje škole, postojeća istraživanja oskudijevaju podacima o životnim iskustvima mladih koji prekidaju srednju školu, socijalnim kontekstima u kojima se taj proces odvija te učincima tog iskustva na njihove životne perspektive. Cilj istraživanja je steći uvid u načine na koji mladi interpretiraju obrazovna iskustva i životne okolnosti koji su prethodili njihovu napuštanju srednje škole. Istraživanje je provedeno kao dio projekta FEHAP kojeg financira HRZZ. Korištena je metoda polustrukturiranog intervjua čija su pitanja slijedila kronološki tijek obrazovanja od osnovne škole do napuštanja srednje škole na uzorku 23 mlade osobe u dobi od 16 do 20 godina s iskustvom prekida srednje škole. Rezultati potvrđuju postojeće spoznaje o mladima koji napuštaju srednju školu kao heterogenoj skupini čija su iskustva obilježena djelovanjem činitelja unutar školskog okruženja kao što su: promjena škole, ponavljanje razreda, loš školski uspjeh, izostajanje, iskustvo međuvršnjačkog nasilja. Nove proizašle spoznaje odnose se na međudjelovanje školskih činitelja i pratećih nepovoljnih životnih događaja (promjena mjesta stanovanja, smrt roditelja, rastava braka roditelja, te narušeno tjelesno ili mentalno zdravlje) na odluku o napuštanju srednje škole. Iskustva djevojaka ukazuju na veći broj doživljenih nepovoljnih životnih događaja i prisutnost internaliziranih problema, dok su iskustva mladića obilježena s dugotrajnijom poviješću problema u obrazovanju, nedostatkom motivacije i nezainteresiranošću za školom te eksternaliziranim problemima. Ovakvo retrospektivno analiziranje odluka o prekidu srednje školu može koristiti u kreiranju intervencija kojima bi se pravovremeno djelovalo na rizične činitelje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Socijalne djelatnosti
Napomena
Međunarodna konferencija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-8546 - Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize (FEHAP) (Ajduković, Marina, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb