Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 996400

Napuštanje srednje škole iz perspektive mladih: Uloga obrazovnih iskustava i životnih događaja


Ogresta Jelena; Rezo Ines; Kožljan Petra
Napuštanje srednje škole iz perspektive mladih: Uloga obrazovnih iskustava i životnih događaja // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Knjiga sažetaka
Zagreb, 2019. str. 69-69 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 996400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Napuštanje srednje škole iz perspektive mladih: Uloga obrazovnih iskustava i životnih događaja
(Dropping out from high school: Role of educational experiences and life events)

Autori
Ogresta Jelena ; Rezo Ines ; Kožljan Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Knjiga sažetaka / - Zagreb, 2019, 69-69

Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
napuštanje srednje škole, obrazovna iskustva, životni događaji, kvalitativno istraživanje
(high school drop out, educational experiences, life events, qualitative research)

Sažetak
Napuštanje srednje škole je ishod dugotrajnih procesa koji odražavaju međudjelovanje individualnih i kontekstualnih činitelja. Unatoč bogatim empirijskim spoznajama o činiteljima koji doprinose napuštanja srednje škole, postojeća istraživanja oskudijevaju podacima o životnim iskustvima mladih koji prekidaju srednju školu, socijalnim kontekstima u kojima se taj proces odvija te učincima tog iskustva na njihove životne perspektive. Cilj istraživanja je steći uvid u načine na koji mladi interpretiraju obrazovna iskustva i životne okolnosti koji su prethodili njihovu napuštanju srednje škole. Istraživanje je provedeno kao dio projekta FEHAP kojeg financira HRZZ. Korištena je metoda polustrukturiranog intervjua čija su pitanja slijedila kronološki tijek obrazovanja od osnovne škole do napuštanja srednje škole na uzorku 23 mlade osobe u dobi od 16 do 20 godina s iskustvom prekida srednje škole. Rezultati potvrđuju postojeće spoznaje o mladima koji napuštaju srednju školu kao heterogenoj skupini čija su iskustva obilježena djelovanjem činitelja unutar školskog okruženja kao što su: promjena škole, ponavljanje razreda, loš školski uspjeh, izostajanje, iskustvo međuvršnjačkog nasilja. Nove proizašle spoznaje odnose se na međudjelovanje školskih činitelja i pratećih nepovoljnih životnih događaja (promjena mjesta stanovanja, smrt roditelja, rastava braka roditelja, te narušeno tjelesno ili mentalno zdravlje) na odluku o napuštanju srednje škole. Iskustva djevojaka ukazuju na veći broj doživljenih nepovoljnih životnih događaja i prisutnost internaliziranih problema, dok su iskustva mladića obilježena s dugotrajnijom poviješću problema u obrazovanju, nedostatkom motivacije i nezainteresiranošću za školom te eksternaliziranim problemima. Ovakvo retrospektivno analiziranje odluka o prekidu srednje školu može koristiti u kreiranju intervencija kojima bi se pravovremeno djelovalo na rizične činitelje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Socijalne djelatnosti

Napomena
Međunarodna konferencija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-8546 - Ekonomske teškoće obitelji, psihosocijalni problemi i obrazovni ishodi adolescenata u vrijeme ekonomske krize (FEHAP) (Ajduković, Marina, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)

Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ines Rezo Bagarić (autor)

Avatar Url Petra Kožljan (autor)

Avatar Url Jelena Ogresta (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ogresta Jelena; Rezo Ines; Kožljan Petra
Napuštanje srednje škole iz perspektive mladih: Uloga obrazovnih iskustava i životnih događaja // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Knjiga sažetaka
Zagreb, 2019. str. 69-69 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Ogresta Jelena, Rezo Ines & Kožljan Petra (2019) Napuštanje srednje škole iz perspektive mladih: Uloga obrazovnih iskustava i životnih događaja. U: 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Knjiga sažetaka.
@article{article, year = {2019}, pages = {69-69}, keywords = {napu\v{s}tanje srednje \v{s}kole, obrazovna iskustva, \v{z}ivotni doga\djaji, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, title = {Napu\v{s}tanje srednje \v{s}kole iz perspektive mladih: Uloga obrazovnih iskustava i \v{z}ivotnih doga\djaja}, keyword = {napu\v{s}tanje srednje \v{s}kole, obrazovna iskustva, \v{z}ivotni doga\djaji, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, year = {2019}, pages = {69-69}, keywords = {high school drop out, educational experiences, life events, qualitative research}, title = {Dropping out from high school: Role of educational experiences and life events}, keyword = {high school drop out, educational experiences, life events, qualitative research}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font