Pregled bibliografske jedinice broj: 996356
Je li moguća procjena interkulturalne kompetencije?
Je li moguća procjena interkulturalne kompetencije? // Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2018. str. 3-30
CROSBI ID: 996356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Je li moguća procjena interkulturalne kompetencije?
(Can the intercultural competence be assessed?)
Autori
Piršl, Elvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
3-30
ISBN
978-953-8028-08-3
Ključne riječi
interkulturalna kompetencija, upitnici, kvantitativni i kvalitativni instrumenti procjene
(intercultural competence, questionnaire, quantitative and qualitative assessment tools)
Sažetak
U radu se prikazuju najznačajniji svjetski i domaći instrumenti koji se upotrebljavaju u procjeni interkulturalne kompetencije. Budući da još uvijek ne postoji suglasnost oko jedinstvene definicije interkulturalne kompetencije i njezinih dimenzija (elemenata), nema ni suglasnosti oko jedinstvenog instrumenta procjene interkulturalne kompetencije. Na temelju pregleda pojedinih ključnih dimenzija/elemenata koje autori i istraživači naglašavaju u definicijama interkulturalne kompetencije, postoji i velik broj različitih instrumenata procjene interkulturalne kompetencije ovisno o kontekstu, disciplini, području koji se želi ispitati. Neki od opisanih instrumenata usmjeravaju podjednako pažnju na procjenu svih dimenzija interkulturalne kompetencije, dok većina drugih instrumenata težište stavlja na procjenu pojedinih ili više dimenzija interkulturalne kompetencije. Iako većina instrumenata procjenu interkulturalne kompetencije temelji na kvantitativnim istraživačkim metodama (upitnici, skale), najbolji način prema K. Deardorff bila bi kombinacija kvalitativnih i kvantitativnih istraživačkih metoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija