Pregled bibliografske jedinice broj: 996094
Utjecaj poslovnog okruženja na nastanak novih poduzeća u Europskoj uniji
Utjecaj poslovnog okruženja na nastanak novih poduzeća u Europskoj uniji // Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem Menadžment, Zagreb
Zagreb, Hrvatska, 2014. str. 381-389 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 996094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj poslovnog okruženja na nastanak novih poduzeća u Europskoj uniji
(Impact of Business environment on newly registered companies in European union)
Autori
Toš Bublić, Tajana ; Franić, Barbara ; Lajtman, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem Menadžment, Zagreb
/ - , 2014, 381-389
ISBN
978-953-7670-99-3
Skup
Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem Menadžment, Zagreb
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.06.2014. - 07.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poslovno okruženje, doing business, Europska unija
(business environment, doing business, European Union)
Sažetak
Poduzetnička aktivnost temelj je rasta svakoga gospodarstva. Od pred- stavljanja nove metodologije mjerenja i ocjenjivanja regulacijskih okvira Djankova i sur. 2002. godine i prihvaćanja jedinstvene metodologije od strane Svjetske banke u „Ease of doing business“, u znanstvenim krugovima nastale su brojne studije i pokre- nuta su mnoga istraživanja o utjecaju poduzetničkoga okruženja, koje stvara državna regulativa, na pokretanje, razvoj, financiranje i solventnost poduzetničkoga sektora. Glavna znanstvena pitanja uglavnom su se kretala u okvirima postoji li utjecaj i do koje mjere signifikantnosti utječu regulacijska obilježja pojedine države na osnivanje novih poduzeća. Cilj je članka dokazati postojanje utjecaja varijabli mjerenih od strane Svjetske banke na nastanak novih poduzeća u Europskoj uniji. Analizirani su podaci za „start- up business“ koji uključuju četiri varijable te podaci o broju novonastalih poduzeća i „gustoći“ otvaranja novih poduzeća, mjereno na svakih 1000 zaposlenih starosti od 15 do 64 godina. Signifikantnost varijabli mjerena je korištenjem panel-analize na uzorku od 28 zemalja članica u razdoblju od 2004. do 2012. godine. Kako bi se izbjegao efekt poslovnoga toka na sve promatrane varijable, u model je uključena i varijabla rast BDP-a. Panel-analiza pokazuje signifikantnost svih varijabli uključenih u model, i to na ra- zini signifikantnosti od 5%. Također, sve varijable imaju očekivani negativni predznak. Dobiveni podaci potkrepljuju očekivanu intuicijsku tezu da troškovno niži, vremensko kraći i proceduralno jednostavniji regulacijski uvjeti za početak poslovanja povećavaju broj novoregistriranih poduzeća u Europskoj uniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić